Mult a fost, puţin mai este Când se va circula pe Varianta de ocolire a Constanţei
Mult a fost, puţin mai este: Când se va circula pe Varianta de ocolire a Constanţei
21 Mar, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
3935
Marime text
Proiectul finanţat prin Fondul de Coeziune - „Construcţia variantei de ocolire a Municipiului Constanţa” - vizează construcţia variantei de ocolire a municipiului Constanţa, reprezentând tronsonul final al autostrăzii Bucureşti - Constanţa, parte importantă a Axei Prioritare nr.7, ramura nordică, care străbate România de la vest la est, pe traseul Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Orăştie – Sibiu – Piteşti Bucureşti – Cernavodă – Constanţa.
Varianta de ocolire a municipiului Constanţa asigură crearea unei căi de comunicaţie moderne, având ca punct de pornire noul nod rutier de legătură cu DN 2A, aflat în vecinătatea oraşului Ovidiu şi se dezvoltă prin Câmpia Dobrogei de Sud, către DN 3 şi DN 39, având ca punct final Poarta 9 a Portului Constanţa Sud. Valoarea eligibilă a proiectului este de 260.664.914 lei, din care Fondul de Coeziune asigură suma de 221.565.175 lei, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat. Proiectul este cofinanţat printr-un împrumut BERD.
Avantaje
Prin realizarea proiectului se va asigurarea fluenţa traficului, prin construcţia tronsonului final al autostrăzii Bucureşti- Constanţa. De asemenea, va fi creată o cale de comunicare modernă, care va asigura devierea traficului de tranzit din interiorul oraşului Constanţa şi distribuţia fluxurilor de circulaţie pe direcţia Tulcea şi respectiv Bulgaria, a fluidizării traficului la ieşirea de pe tronsonul de autostradă Bucureşti-Constanţa, spre Poarta 9 a Portului Constanţa şi totodată spre Tulcea şi spre staţiunile de pe litoralului românesc şi bulgăresc, cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei. Va fi redus timpul de deplasare, prin crearea unui sistem care permite o creştere a limitei maxime de deplasare de la 100 km/oră (în afara localităţii) la 130 km/oră.
Finalizarea lucrărilor aferente proiectului de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Constanţa este preconizată a avea loc la sfârşitul lunii iulie 2013.
Varianta de ocolire a municipiului Constanţa asigură crearea unei căi de comunicaţie moderne, având ca punct de pornire noul nod rutier de legătură cu DN 2A, aflat în vecinătatea oraşului Ovidiu şi se dezvoltă prin Câmpia Dobrogei de Sud, către DN 3 şi DN 39, având ca punct final Poarta 9 a Portului Constanţa Sud. Valoarea eligibilă a proiectului este de 260.664.914 lei, din care Fondul de Coeziune asigură suma de 221.565.175 lei, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat. Proiectul este cofinanţat printr-un împrumut BERD.
Avantaje
Prin realizarea proiectului se va asigurarea fluenţa traficului, prin construcţia tronsonului final al autostrăzii Bucureşti- Constanţa. De asemenea, va fi creată o cale de comunicare modernă, care va asigura devierea traficului de tranzit din interiorul oraşului Constanţa şi distribuţia fluxurilor de circulaţie pe direcţia Tulcea şi respectiv Bulgaria, a fluidizării traficului la ieşirea de pe tronsonul de autostradă Bucureşti-Constanţa, spre Poarta 9 a Portului Constanţa şi totodată spre Tulcea şi spre staţiunile de pe litoralului românesc şi bulgăresc, cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei. Va fi redus timpul de deplasare, prin crearea unui sistem care permite o creştere a limitei maxime de deplasare de la 100 km/oră (în afara localităţii) la 130 km/oră.
Finalizarea lucrărilor aferente proiectului de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Constanţa este preconizată a avea loc la sfârşitul lunii iulie 2013.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii