Portul Constanţa, între interesele Consiliului Local şi protestele BNS Temur Ibram şi Dede Perodin, aşezaţi în ambele bărci
Portul Constanţa, între interesele Consiliului Local şi protestele BNS: Temur Ibram şi Dede Perodin, aşezaţi
13 Mar, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
4196
Marime text
Filiala Constanţa a Blocului Naţional Sindical (BNS) are, de ieri, un nou lider. Este vorba despre consilierul local Temur Ibram, care va fi preşedinte interimar al BNS Constanţa timp de şase luni, până se vor organiza alegeri generale în cadrul filialei. Acesta, alături de Dede Perodin, deţinea funcţia de vicepreşedinte al BNS Constanţa. Reamintim că Vasile Oţelea a ieşit la pensie şi a anunţat că nu mai candidează pentru un nou mandat.
Din echipa interimară mai fac parte şi consilierul local municipal Dede Perodin, care este vicepreşedintele filialei, liderul sindicatului Poşta Română, Florin Gheorghiu, liderul Sindicatului Liber Energetica, din cadrul CET Palas Constanţa, Gheorghe Cosor, liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu. „Ne vom ocupa de reorganizarea filialei şi de pregătirea alegerilor generale”, a declarat Temur Ibram.
Ale cui interese le vor reprezenta mai întâi de toate?
Dar ce atitudine vor lua oare cei doi consilieri locali (Temur Ibram şi Dede Perodin) vizavi de planurile BNS de a demara o serie de proteste în Constanţa? Mai ales că în comunicatul publicat pe pagina de internet a BNS este precizat, negru pe alb, şi motivul protestelor de la Constanţa, şi anume „intenţia autorităţilor de a „privatiza” Administraţia Portului Constanţa şi de a crea astfel un spaţiu propice pentru creşterea infracţionalităţii economice se află pe lista motivelor care au dus la decizia declanşării acţiunilor de protest”. Noul lider interimar al BNS Constanţa şi consilier local în Consiliul Local Municipal Constanţa, Temur Ibram, a declarat că „este normal ca o parte din acţiunile Portului Constanţa să fie deţinute de autorităţile locale”. „Proporţia acţiunilor pe care trebuie să le deţină autoritatea locală o stabileşte Guvernul, primul-ministru. Sunt discuţii la nivel înalt. Cred că România trebuie să ţină cont şi de directivele Uniunii Europene”, a spus Temur Ibram. La rândul său, Dumitru Costin, liderul BNS la nivel central, a ţinut să precizeze că „scopul celor doi lideri locali ai BNS la Constanţa (Temur Ibram şi Dede Perodin - n.r.) este să reprezinte, în primul rând, interesele sindicatului din care fac parte”. „Problema lor este să comunice un punct de vedere al nostru. Nu văd mari tensiuni,dacă avem dialog şi înţelegere. Dacă îmi arată cineva 3 porturi europene care se află în acestă situaţie şi rezist, jos pălăria”, a mai spus Dumitru Costin. Reamintim că primarul Radu Mazăre îşi propune majorarea pachetului de 20% de acţiuni pe care municipalitatea îl deţine în Portul Constanţa.
Le nivel central, din februarie, se anunţase un val de proteste
Sindicaliștii afiliați la Blocul Național Sindical au decis în cadrul Consiliului ce a avut loc în data de 25 februarie 2014 să iasă în stradă în acțiuni de protest organizate la nivel național. Protestele se vor desfășura la nivel național și vor aduce în stradă lucrători din toate sectoarele economice, deopotrivă din companii private și din societăți aflate în portofoliul statului. Decizia luată de delegații la Consiliul BNS a fost generată de o serie de probleme grave ce afectează sectoare-cheie ale economiei, probleme pentru care Guvernul nu a știut sau nu a vrut să găsească rezolvare. Protestele au ca scop să readucă în atenția clasei politice și a guvernanților subiectele cu adevărat importante, cele aflate pe agenda României reale, și să determine autoritățile să ia măsuri în regim de urgență pentru soluționarea acestora.
Ce vor sindicaliştii pentru Constanţa
Una dintre ele o reprezintă „Intenţia autorităţilor de a „privatiza” Administraţia Portului Constanţa şi de a crea astfel un spaţiu propice pentru creşterea infracţionalităţii economice se află pe lista motivelor care au dus la decizia declanşării acţiunilor de protest”. În comunicatul de presă postat pe pagina oficială a Blocului Naţional Sindical se mai arată că „În mod absurd, împotriva logicii şi a practicilor europene, Guvernul intenţionează să scoată APC de sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi să o mute în subordinea autorităţilor locale. În condiţiile în care Administraţia Portului Constanţa are rol de reglementator, această „privatizare” va slăbi cadrul legal şi va transforma portul într-un spaţiu în care se vor aplica legile junglei. De altfel, interesele economice şi politice care gravitează în jurul Portului Constanţa au mai dat în trecut naştere unor decizii monstruoase, tangente cu zona penală, imposibil de argumentat logic. Un exemplu în acest sens este vânzarea către un SRL din străinătate a prerogativelor deţinute de statul român de a acorda pavilionul României. Acest drept exclusiv, similar cu acordarea cetăţeniei române dar la o scară mai redusă, a fost cesionat de statul român unei entităţi private printr-un contract de agenţie! Adăugăm la numeroasele probleme semnalate de afiliaţii BNS din portul Constanţa şi tratamentul abuziv practicat de autoritatea portuară faţă de operatori în ceea ce priveşte subconcesionarea domeniului portuar pentru desfăşurarea activităţilor. Drepturile salariale ale lucrătorilor sunt afectate direct de aceste decizii, un motiv în sine suficient pentru declanşarea acţiunilor de protest”.
Din echipa interimară mai fac parte şi consilierul local municipal Dede Perodin, care este vicepreşedintele filialei, liderul sindicatului Poşta Română, Florin Gheorghiu, liderul Sindicatului Liber Energetica, din cadrul CET Palas Constanţa, Gheorghe Cosor, liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu. „Ne vom ocupa de reorganizarea filialei şi de pregătirea alegerilor generale”, a declarat Temur Ibram.
Ale cui interese le vor reprezenta mai întâi de toate?
Dar ce atitudine vor lua oare cei doi consilieri locali (Temur Ibram şi Dede Perodin) vizavi de planurile BNS de a demara o serie de proteste în Constanţa? Mai ales că în comunicatul publicat pe pagina de internet a BNS este precizat, negru pe alb, şi motivul protestelor de la Constanţa, şi anume „intenţia autorităţilor de a „privatiza” Administraţia Portului Constanţa şi de a crea astfel un spaţiu propice pentru creşterea infracţionalităţii economice se află pe lista motivelor care au dus la decizia declanşării acţiunilor de protest”. Noul lider interimar al BNS Constanţa şi consilier local în Consiliul Local Municipal Constanţa, Temur Ibram, a declarat că „este normal ca o parte din acţiunile Portului Constanţa să fie deţinute de autorităţile locale”. „Proporţia acţiunilor pe care trebuie să le deţină autoritatea locală o stabileşte Guvernul, primul-ministru. Sunt discuţii la nivel înalt. Cred că România trebuie să ţină cont şi de directivele Uniunii Europene”, a spus Temur Ibram. La rândul său, Dumitru Costin, liderul BNS la nivel central, a ţinut să precizeze că „scopul celor doi lideri locali ai BNS la Constanţa (Temur Ibram şi Dede Perodin - n.r.) este să reprezinte, în primul rând, interesele sindicatului din care fac parte”. „Problema lor este să comunice un punct de vedere al nostru. Nu văd mari tensiuni,dacă avem dialog şi înţelegere. Dacă îmi arată cineva 3 porturi europene care se află în acestă situaţie şi rezist, jos pălăria”, a mai spus Dumitru Costin. Reamintim că primarul Radu Mazăre îşi propune majorarea pachetului de 20% de acţiuni pe care municipalitatea îl deţine în Portul Constanţa.
Le nivel central, din februarie, se anunţase un val de proteste
Sindicaliștii afiliați la Blocul Național Sindical au decis în cadrul Consiliului ce a avut loc în data de 25 februarie 2014 să iasă în stradă în acțiuni de protest organizate la nivel național. Protestele se vor desfășura la nivel național și vor aduce în stradă lucrători din toate sectoarele economice, deopotrivă din companii private și din societăți aflate în portofoliul statului. Decizia luată de delegații la Consiliul BNS a fost generată de o serie de probleme grave ce afectează sectoare-cheie ale economiei, probleme pentru care Guvernul nu a știut sau nu a vrut să găsească rezolvare. Protestele au ca scop să readucă în atenția clasei politice și a guvernanților subiectele cu adevărat importante, cele aflate pe agenda României reale, și să determine autoritățile să ia măsuri în regim de urgență pentru soluționarea acestora.
Ce vor sindicaliştii pentru Constanţa
Una dintre ele o reprezintă „Intenţia autorităţilor de a „privatiza” Administraţia Portului Constanţa şi de a crea astfel un spaţiu propice pentru creşterea infracţionalităţii economice se află pe lista motivelor care au dus la decizia declanşării acţiunilor de protest”. În comunicatul de presă postat pe pagina oficială a Blocului Naţional Sindical se mai arată că „În mod absurd, împotriva logicii şi a practicilor europene, Guvernul intenţionează să scoată APC de sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi să o mute în subordinea autorităţilor locale. În condiţiile în care Administraţia Portului Constanţa are rol de reglementator, această „privatizare” va slăbi cadrul legal şi va transforma portul într-un spaţiu în care se vor aplica legile junglei. De altfel, interesele economice şi politice care gravitează în jurul Portului Constanţa au mai dat în trecut naştere unor decizii monstruoase, tangente cu zona penală, imposibil de argumentat logic. Un exemplu în acest sens este vânzarea către un SRL din străinătate a prerogativelor deţinute de statul român de a acorda pavilionul României. Acest drept exclusiv, similar cu acordarea cetăţeniei române dar la o scară mai redusă, a fost cesionat de statul român unei entităţi private printr-un contract de agenţie! Adăugăm la numeroasele probleme semnalate de afiliaţii BNS din portul Constanţa şi tratamentul abuziv practicat de autoritatea portuară faţă de operatori în ceea ce priveşte subconcesionarea domeniului portuar pentru desfăşurarea activităţilor. Drepturile salariale ale lucrătorilor sunt afectate direct de aceste decizii, un motiv în sine suficient pentru declanşarea acţiunilor de protest”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- praf si pulbere 13 Mar, 2014 08:56 mai oameni buni - cum sa pui in fruntea sindicatului un consilier PSD ??????? S-a ales praful de sindicalism. Iar Burlacu - vrea peste tot............. Sila si lehamite - de aia au ajuns oamenii sa plece din sindicate.
- Valériu 13 Mar, 2014 03:50 Porturi le comerciale in Europa apartin statului in totalitate.Este absurda cererea lui Mazare.Intrati pe net si vérificati pentru Franta simplu introduceti"grand port maritime"sau"port autonome".Scrie clar ça sunt ale statului si sunt subordonate ministèrelor.Guvernantii ar trebuie sa se trezeasca.