Tentativă forţată de resuscitare a culturii? Mazăre îi vrea pe instrumentiştii Teatrului „Oleg Danovski“ la carnavalul din Mamaia
Tentativă forţată de resuscitare a culturii?: Mazăre îi vrea pe instrumentiştii Teatrului „Oleg Danovski“
14 Aug, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
4256
Marime text
Radu Mazăre, primarul municipiului Constanţa, a făcut, ieri, o vizită la Circul Americano Vargas, pentru a-şi alege animalele alături de care va „defila“ la cea de-a treia ediţie a carnavalului din Mamaia, context în care primarul îl va întruchipa pe faraonul Ramses.
„Trebuie să recreăm atmosfera din Egiptul Antic şi toată atmosfera de acolo presupunea pentru ei animalele. Dacă aţi observat, şi zeii lor sunt întruchipări de oameni cu cap de animale. Zeii erau şi animale şi reprezentau ceva mistic pentru ei şi, atunci, obligatoriu era să dăm o culoare şi o savoare în plus“, a explicat Mazăre motivul pentru care, la carnavalul din 30 august, vor fi implicate şi animale.
Cel mai interesant este însă faptul că edilul-şef intenţionează ca, în ediţia din 30 august a carnavalului, să îi angreneze şi pe instrumentiştii Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“. „Am vorbit cu directoarea Operei (n.r. Daniela Vlădescu, directorul instituţiei), care a fost extraordinar de drăguţă şi, la încoronarea lui Ramses, când i se pune coroana, o să-mi trimită trompetiştii din «Aida» (n.r. celebra operă „Aida“ a lui Giuseppe Verdi), pentru că ei joacă acum «Aida» şi mai au nişte costume şi nişte decoruri. Sunt plecaţi în turneu, dar se întorc“, a afirmat Mazăre.
Am contactat-o telefonic pe Daniela Vlădescu, directoarea Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“. Aceasta a explicat că a avut, într-adevăr, o discuţie cu primarul Constanţei, doar telefonică, fără însă ca vreun aspect să fie bătut în cuie. Astfel, Vlădescu a declarat că instituţia de cultură va pune la dispoziţia primarului, pentru carnavalul din Mamaia, „decoruri, costume, recuzită“, dar că situaţia instrumentiştilor este incertă. Asta pentru că, spune Vlădescu - aflată acum în turneu în Germania - „instrumentiştii se întorc din turneu pe 21 august, dar pe 25 pleacă din nou, iar pe 30 nu vor fi în Constanţa“. Directoarea Teatrului „Oleg Danovski“ a precizat că s-ar putea vorbi, eventual, despre „o imprimare“ făcută de instrumentişti, dar că nici aceasta din urmă nu e sigură.
Am întrebat-o pe Daniela Vlădescu dacă instrumentiştii vor fi plătiţi în cazul în care vor presta în cadrul carnavalului din Mamaia. „Nu am discutat detaliile acestea“, a recunoscut directorul instituţiei.
E interesant că, deşi cultura nu a reprezentat niciodată un obiectiv pentru administraţia publică locală constănţeană, Mazăre se gândeşte acum să apeleze la… instrumentişti, căci aşa se numesc aceştia, nu „trompetiştii din «Aida»“. În acest context, se impun câteva întrebări: pe ce considerente să cânte instrumentiştii prost plătiţi ai unei instituţii de cultură - care, nu mai departe de 2013, era ameninţată cu desfiinţarea, potrivit unui proiect de hotărâre privind reorganizarea Operei Naţionale din Bucureşti - la un carnaval, un eveniment de divertisment desfăşurat în Mamaia, în faţa turiştilor în şlapi şi a unor tinere aproape dezbrăcate? Pe ce considerente face, acum, primarul apel la angajaţii Teatrului „Oleg Danovski“, cei complet ignoraţi de administraţia locală şi de cea judeţeană atâta amar de vreme?!?
„Trebuie să recreăm atmosfera din Egiptul Antic şi toată atmosfera de acolo presupunea pentru ei animalele. Dacă aţi observat, şi zeii lor sunt întruchipări de oameni cu cap de animale. Zeii erau şi animale şi reprezentau ceva mistic pentru ei şi, atunci, obligatoriu era să dăm o culoare şi o savoare în plus“, a explicat Mazăre motivul pentru care, la carnavalul din 30 august, vor fi implicate şi animale.
„Ăştia doi pitoni vor fi pe scenă“
„Ăştia doi pitoni vor fi pe scenă. Atunci când va fi prezentat, la finalul actului, haremul pe care îl avea Ramses. El a avut 200 de soţii şi un harem format din aproximativ 4.000 de femei. Femeile erau luate de peste tot din colţurile imperiului. Avea, spre exemplu, nişte femei nubiene care erau luptătoare şi care erau tatuate în formă de şarpe de la gât, în jurul corpului, cu numărul de morţi pe care îl făcuseră. În momentul în care va fi prezentat haremul, o să fie şi pitonii pe scenă“, a menţionat primarul municipiului Constanţa. Mai mult decât atât, Mazăre a specificat că pe „podiumul de la Fashion mai vine aligatorul de trei metri care se va prezenta singur“. Pe lângă pitoni şi aligator, în carnaval vor fi implicaţi şi mai mulţi lei, conform declaraţiilor şefului municipalităţii constănţene.„Istorie şi legende“
Liderul PSD Constanţa a ţinut să menţioneze că evenimentul îmbină istoria cu legenda: „Aţi văzut că şi la Ştefan cel Mare era combinat cu legende, la fel va fi şi la Ramses“. „Pentru copii, carnavalul va fi fascinant şi aştept să vină să vadă pe viu animalele şi spectacolul pe care o să-l fac acolo, combinat, bineînţeles, cu lupta, cu bătălia, cu costumele, cu partea de istorie pe care o s-o prezentăm“, a afirmat primarul Constanţei.Cel mai interesant este însă faptul că edilul-şef intenţionează ca, în ediţia din 30 august a carnavalului, să îi angreneze şi pe instrumentiştii Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“. „Am vorbit cu directoarea Operei (n.r. Daniela Vlădescu, directorul instituţiei), care a fost extraordinar de drăguţă şi, la încoronarea lui Ramses, când i se pune coroana, o să-mi trimită trompetiştii din «Aida» (n.r. celebra operă „Aida“ a lui Giuseppe Verdi), pentru că ei joacă acum «Aida» şi mai au nişte costume şi nişte decoruri. Sunt plecaţi în turneu, dar se întorc“, a afirmat Mazăre.
Am contactat-o telefonic pe Daniela Vlădescu, directoarea Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“. Aceasta a explicat că a avut, într-adevăr, o discuţie cu primarul Constanţei, doar telefonică, fără însă ca vreun aspect să fie bătut în cuie. Astfel, Vlădescu a declarat că instituţia de cultură va pune la dispoziţia primarului, pentru carnavalul din Mamaia, „decoruri, costume, recuzită“, dar că situaţia instrumentiştilor este incertă. Asta pentru că, spune Vlădescu - aflată acum în turneu în Germania - „instrumentiştii se întorc din turneu pe 21 august, dar pe 25 pleacă din nou, iar pe 30 nu vor fi în Constanţa“. Directoarea Teatrului „Oleg Danovski“ a precizat că s-ar putea vorbi, eventual, despre „o imprimare“ făcută de instrumentişti, dar că nici aceasta din urmă nu e sigură.
Am întrebat-o pe Daniela Vlădescu dacă instrumentiştii vor fi plătiţi în cazul în care vor presta în cadrul carnavalului din Mamaia. „Nu am discutat detaliile acestea“, a recunoscut directorul instituţiei.
E interesant că, deşi cultura nu a reprezentat niciodată un obiectiv pentru administraţia publică locală constănţeană, Mazăre se gândeşte acum să apeleze la… instrumentişti, căci aşa se numesc aceştia, nu „trompetiştii din «Aida»“. În acest context, se impun câteva întrebări: pe ce considerente să cânte instrumentiştii prost plătiţi ai unei instituţii de cultură - care, nu mai departe de 2013, era ameninţată cu desfiinţarea, potrivit unui proiect de hotărâre privind reorganizarea Operei Naţionale din Bucureşti - la un carnaval, un eveniment de divertisment desfăşurat în Mamaia, în faţa turiştilor în şlapi şi a unor tinere aproape dezbrăcate? Pe ce considerente face, acum, primarul apel la angajaţii Teatrului „Oleg Danovski“, cei complet ignoraţi de administraţia locală şi de cea judeţeană atâta amar de vreme?!?
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- mao 14 Aug, 2014 10:03 Omule, mai lasa-ne!