Un an de haos în Constanţa Se deschide şantierul de fluidizarea traficului din faţa Gării Călători
Un an de haos în Constanţa: Se deschide şantierul de fluidizarea traficului din faţa Gării Călători
21 Feb, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
4166
Marime text
Primăria Constanţa a eliberat ieri Autorizaţia de construire nr. 196 pentru proiectul „Fluidizarea circulaţiei rutiere zona gară CFR - cap linie BUS”. Valabilitatea autorizaţiei de construire este de 12 luni, adică până pe data de 20.02.2015.
Autoritatea publică locală depusese în septembrie 2013 la Agenţia pentru Protecţia mediului Constanţa memoriul proiectului „Fluidizarea circulaţiei rutiere zona Gara CFR – cap linie BUS”. Prin amenajările propuse se va asigura îmbunătăţirea fluidizării şi siguranţei circulaţiei rutiere şi pietonale într-o zonă foarte aglomerată din faţa Gării CFR. Respectivul proiect se va realiza în pe domeniul public al municipiului Constanţa, în zona din faţa Gării CFR Constanţa – cap linii BUS, cuprinzând zona în faţa intrării Gării CFR spre nord-est până la intersecţia cu str. Theodor Burada, zona cap linii BUS ale RATC, spre sud-est, dar şi zona b-dul Ferdinand, de la intersecţia cu str. Theodor Burada, spre nord-est, pe cca. 100 m.
Potrivit proiectului, vor fi executate mai multe lucrări. Astfel reamenajarea traseului cap linii BUS se va face prin supralărgirea carosabilului la trei benzi de circulaţie (9 metri lăţime) pe sectorul de intrare pentru oprire în staţia cap linie, staţionare temporară şi pentru circulaţia curenta; supralărgirea carosabilului pentru noi staţii cap linii BUS, dar şi corectarea traseului de ieşire pentru autobuzele RATC. Spaţiile de parcare pentru autoturisme vor fi reamenajate, în regim ordonat de control acces, cu accese, spaţii de parcare şi spaţii de manevră pentru circa 36 autoturisme, delimitate perimetral cu borduri şi trotuare faţă de traseul cap linii BUS descrise mai sus. Aceste parcări nu se constituie în noi dezvoltări în zonă, ci reprezintă redistribuiri existente de pe platoul din faţa gării prin reorganizare. Principale categorii de lucrări pentru supralărgirea carosabilului sunt următoarele: curăţirea terenului existent şi aducerea la cotele proiectate prin lucrări de decapare şi săpătură, desfacerea bordurilor existente şi montarea bordurilor noi de delimitare a carosabilului pe zonele de reamenajat, realizarea sistemului rutier alcătuit din piatră spartă şi straturile de îmbrăcăminţi asfaltice ce vor fi prevăzute prin proiect, desfacerea îmbrăcăminţii uzate existente şi aşternerea îmbrăcăminţii noi din beton asfaltic pe peroanele staţiilor de autobuz şi pe trotuarele adiacente.
Bandă de circulaţie suplimentară şi peroane pentru staţionare
Nu în ultimul rând se va realiza o bandă de circulaţie suplimentară cu destinaţie specială BUS pe direcţia dinspre bulevardul Ferdinand la intersecţia cu str. Theodor Burada pentru direcţia spre gară cap linii BUS, prin redistribuirea lăţimii existente a carosabilului. În acest sens, se vor realiza următoarele lucrări: dezafectarea parţială a insulei de separaţie existente pe lăţimea unei benzi de circulaţie şi menţinerea funcţionării semaforului existent, refacerea sistemului rutier cu fundaţie din piatră spartă şi îmbrăcăminte asfaltică, precum şi reamenajarea staţiei BUS existente pe b-dul Ferdinand pe sensul spre „centru”. De asemenea, vor fi amenajate peroane pentru spaţiile de staţionare temporară pentru autoturisme amplasate pe platoul din faţa Gării CFR, cu manevra de parcare înclinată la 600 faţă de sensul de deplasare, în scopul utilizării acestora în regim temporar, destinate preponderent pentru debarcare/îmbarcare călători, specific zonei gărilor CFR. Pentru acesta vor fi executate următoarele lucrări: desfacerea bordurilor şi îmbrăcăminţii existente pe zonele de reamenajat, montarea bordurilor de delimitare a carosabilului pe zonele de reamenajat, precum şi refacerea îmbrăcăminţii din beton asfaltic pe peron şi pe trotuarul adiacent. La fiecare zonă de staţionare se vor prevedea câte un loc pentru persoane cu handicap cu rampe. Aceste parcări nu se constituie în noi dezvoltări în zonă, ci reprezintă redistribuiri existente de pe platoul din faţa gării prin reorganizare.
Fluxurile de circulaţie, reorganizate
Reorganizarea fluxurilor de circulaţie de intrare/ieşire la parcarea privată existentă are în vedere ca intrarea tuturor tipurilor de autovehicule să se facă prin punctul de control acces existent dinspre str. Theodor Burada, iar ieşirea acestora să se facă diferenţiat pe tipuri de autovehicule pentru înscrierea în fluxurile generale, astfel: autoturismele vor ieşi din parcare prin punctul de control acces dinspre str. Theodor Burada cu viraj „la dreapta”, autocarele şi microbuzele pentru transport călători vor ieşi din parcare prin partea dinspre Gara CFR pe direcţia „înainte”. Prin realizarea sistemului de reglementări a circulaţiei rutiere şi pietonale prin marcaje, indicatoare rutiere şi alte dispozitive şi elemente complementare, se va asigura creşterea fluenţei şi siguranţei circulaţiei, adaptat la ansamblul amenajărilor din zonă.
Cum vor decurge lucrările
Ordinea generală de execuţie a lucrărilor este următoarea: curăţirea terenului existent şi aducerea la cotele proiectate prin lucrări de decapare şi săpătură, desfacerea bordurilor existente şi montarea bordurilor noi de delimitare a carosabilului pe zonele de reamenajat, realizarea sistemului rutier alcătuit din piatră spartă şi straturile de îmbrăcăminţi asfaltice pe carosabil, peroanele staţiilor de autobuz şi pe trotuarele adiacente, ce vor fi prevăzute prin proiect, realizarea semnalizării rutiere prevăzute în proiect, refacerea zonelor adiacente afectate de lucrări. Consolidarea fundaţiei drumului se face cu piatră spartă numai pe zonele fostelor linii cu structură pe traverse , zonele fostelor peroane a staţiilor de tramvai şi zonele de supralărgiri a carosabilului prevăzute în proiect. Realizarea îmbrǎcǎminţii asfaltice, se face în straturi şi cu tipurile de mixturi asfaltice prevăzute în detaliile de execuţie, caietele de sarcini şi normativele tehnice în vigoare. Pe toată perioada de execuţie a lucrărilor până la execuţia completă a sistemului definitiv de reglementare a circulaţiei rutiere şi pietonale, se vor asigura toate restricţiile de circulaţie necesare conform reglementărilor în vigoare, conform programului de execuţie şi proiectului întocmite de către antreprenor şi aprobate de către Serviciul Politiei Rutiere Constanţa.
Autoritatea publică locală depusese în septembrie 2013 la Agenţia pentru Protecţia mediului Constanţa memoriul proiectului „Fluidizarea circulaţiei rutiere zona Gara CFR – cap linie BUS”. Prin amenajările propuse se va asigura îmbunătăţirea fluidizării şi siguranţei circulaţiei rutiere şi pietonale într-o zonă foarte aglomerată din faţa Gării CFR. Respectivul proiect se va realiza în pe domeniul public al municipiului Constanţa, în zona din faţa Gării CFR Constanţa – cap linii BUS, cuprinzând zona în faţa intrării Gării CFR spre nord-est până la intersecţia cu str. Theodor Burada, zona cap linii BUS ale RATC, spre sud-est, dar şi zona b-dul Ferdinand, de la intersecţia cu str. Theodor Burada, spre nord-est, pe cca. 100 m.
Potrivit proiectului, vor fi executate mai multe lucrări. Astfel reamenajarea traseului cap linii BUS se va face prin supralărgirea carosabilului la trei benzi de circulaţie (9 metri lăţime) pe sectorul de intrare pentru oprire în staţia cap linie, staţionare temporară şi pentru circulaţia curenta; supralărgirea carosabilului pentru noi staţii cap linii BUS, dar şi corectarea traseului de ieşire pentru autobuzele RATC. Spaţiile de parcare pentru autoturisme vor fi reamenajate, în regim ordonat de control acces, cu accese, spaţii de parcare şi spaţii de manevră pentru circa 36 autoturisme, delimitate perimetral cu borduri şi trotuare faţă de traseul cap linii BUS descrise mai sus. Aceste parcări nu se constituie în noi dezvoltări în zonă, ci reprezintă redistribuiri existente de pe platoul din faţa gării prin reorganizare. Principale categorii de lucrări pentru supralărgirea carosabilului sunt următoarele: curăţirea terenului existent şi aducerea la cotele proiectate prin lucrări de decapare şi săpătură, desfacerea bordurilor existente şi montarea bordurilor noi de delimitare a carosabilului pe zonele de reamenajat, realizarea sistemului rutier alcătuit din piatră spartă şi straturile de îmbrăcăminţi asfaltice ce vor fi prevăzute prin proiect, desfacerea îmbrăcăminţii uzate existente şi aşternerea îmbrăcăminţii noi din beton asfaltic pe peroanele staţiilor de autobuz şi pe trotuarele adiacente.
Bandă de circulaţie suplimentară şi peroane pentru staţionare
Nu în ultimul rând se va realiza o bandă de circulaţie suplimentară cu destinaţie specială BUS pe direcţia dinspre bulevardul Ferdinand la intersecţia cu str. Theodor Burada pentru direcţia spre gară cap linii BUS, prin redistribuirea lăţimii existente a carosabilului. În acest sens, se vor realiza următoarele lucrări: dezafectarea parţială a insulei de separaţie existente pe lăţimea unei benzi de circulaţie şi menţinerea funcţionării semaforului existent, refacerea sistemului rutier cu fundaţie din piatră spartă şi îmbrăcăminte asfaltică, precum şi reamenajarea staţiei BUS existente pe b-dul Ferdinand pe sensul spre „centru”. De asemenea, vor fi amenajate peroane pentru spaţiile de staţionare temporară pentru autoturisme amplasate pe platoul din faţa Gării CFR, cu manevra de parcare înclinată la 600 faţă de sensul de deplasare, în scopul utilizării acestora în regim temporar, destinate preponderent pentru debarcare/îmbarcare călători, specific zonei gărilor CFR. Pentru acesta vor fi executate următoarele lucrări: desfacerea bordurilor şi îmbrăcăminţii existente pe zonele de reamenajat, montarea bordurilor de delimitare a carosabilului pe zonele de reamenajat, precum şi refacerea îmbrăcăminţii din beton asfaltic pe peron şi pe trotuarul adiacent. La fiecare zonă de staţionare se vor prevedea câte un loc pentru persoane cu handicap cu rampe. Aceste parcări nu se constituie în noi dezvoltări în zonă, ci reprezintă redistribuiri existente de pe platoul din faţa gării prin reorganizare.
Fluxurile de circulaţie, reorganizate
Reorganizarea fluxurilor de circulaţie de intrare/ieşire la parcarea privată existentă are în vedere ca intrarea tuturor tipurilor de autovehicule să se facă prin punctul de control acces existent dinspre str. Theodor Burada, iar ieşirea acestora să se facă diferenţiat pe tipuri de autovehicule pentru înscrierea în fluxurile generale, astfel: autoturismele vor ieşi din parcare prin punctul de control acces dinspre str. Theodor Burada cu viraj „la dreapta”, autocarele şi microbuzele pentru transport călători vor ieşi din parcare prin partea dinspre Gara CFR pe direcţia „înainte”. Prin realizarea sistemului de reglementări a circulaţiei rutiere şi pietonale prin marcaje, indicatoare rutiere şi alte dispozitive şi elemente complementare, se va asigura creşterea fluenţei şi siguranţei circulaţiei, adaptat la ansamblul amenajărilor din zonă.
Cum vor decurge lucrările
Ordinea generală de execuţie a lucrărilor este următoarea: curăţirea terenului existent şi aducerea la cotele proiectate prin lucrări de decapare şi săpătură, desfacerea bordurilor existente şi montarea bordurilor noi de delimitare a carosabilului pe zonele de reamenajat, realizarea sistemului rutier alcătuit din piatră spartă şi straturile de îmbrăcăminţi asfaltice pe carosabil, peroanele staţiilor de autobuz şi pe trotuarele adiacente, ce vor fi prevăzute prin proiect, realizarea semnalizării rutiere prevăzute în proiect, refacerea zonelor adiacente afectate de lucrări. Consolidarea fundaţiei drumului se face cu piatră spartă numai pe zonele fostelor linii cu structură pe traverse , zonele fostelor peroane a staţiilor de tramvai şi zonele de supralărgiri a carosabilului prevăzute în proiect. Realizarea îmbrǎcǎminţii asfaltice, se face în straturi şi cu tipurile de mixturi asfaltice prevăzute în detaliile de execuţie, caietele de sarcini şi normativele tehnice în vigoare. Pe toată perioada de execuţie a lucrărilor până la execuţia completă a sistemului definitiv de reglementare a circulaţiei rutiere şi pietonale, se vor asigura toate restricţiile de circulaţie necesare conform reglementărilor în vigoare, conform programului de execuţie şi proiectului întocmite de către antreprenor şi aprobate de către Serviciul Politiei Rutiere Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii