Iohannis a trimis spre reexaminare Legea pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor (document)
Iohannis a trimis spre reexaminare Legea pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 22/1999În urmă cu câteva zile Fondul Proprietatea a transmis o scrisoare către preşedintele Klaus Iohannis subliniind mai multe motive care, în viziunea Fondului, reprezintă o bază puternică pentru nepromulgarea unei legi adoptate recent de Parlament şi care aduce modificări Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor, întrucât obstrucţionează puternic dezvoltarea economică a tuturor porturilor româneşti.
Argumentaţia Fondului este bazată atât pe considerente de constituţionalitate, cât şi de natură economică, reliefând articole din lege care încalcă prevederi constituţionale, în plus faţă de impactul economic negativ şi privilegiile nedrepte generate în favoarea operatorilor portuari.
Totodată, Operatorul Portuar spune că
„Fondul Proprietatea încearcă blocarea promulgării Legii pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile - cea mai importantă iniţiativă legislativă din ultimul deceniu, în domeniul reglementării porturilor româneşti, care aliniază legislaţia portuară la reglementările europene stabilite prin Regulamentul European adoptat în data de 15 februarie 2017.
Fondul Proprietatea are o contribuţie toxica. Astfel, în decursul a nouă luni ale anului 2016, în Portul Constanţa, acolo unde Fondul Proprietatea a fost participant, programul de întreţinere a infrastructurii de transport naval s-a realizat în proporţie de doar 12% din bugetarea aprobată la începutul anului 2016. Acest fapt s-a întâmplat ca urmare a acţiunilor Fondului Proprietatea de împiedicare a întreţinerii şi dezvoltării infrastructurii.
Reamintim că, în ultimii 15 ani, Fondul Proprietatea a obţinut mai mult de 40 de milioane de euro din participaţiile deţinute la societatea de administrare a Portului Constanţa şi nu a avut nicio contribuţie la întreţinerea şi dezvoltarea infrastructurii portuare aparţinând Statului Român, ci mai mult a acţionat împotriva Statului Român“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp