Editorial Ice Bucket Challenge sau de ce dă bine să îţi torni apă cu gheaţă în cap
Editorial: Ice Bucket Challenge sau de ce dă bine să îţi torni apă cu gheaţă în cap
29 Aug, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
2856
Marime text
Indiferent dacă ai cont de Facebook sau nu, dacă citeşti sau nu presa, tot ai auzit de campania Ice Bucket Challenge, adică, pe româneşte, de provocarea găleţii cu apă. La ştirile difuzate de canalele TV din România, se tot perindă vedete autohtone care au acceptat să îşi verse o găleată de apă rece în cap şi să nominalizeze alte persoane care să facă acelaşi lucru.
Emil Boc, Elena Udrea, Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Andreea Marin, Cabral, Florin Salam, Fuego, Adrian Mutu, Mihai Bendeac, Corina Martin, Simona Halep sunt doar câteva dintre personalităţile care au răspuns provocării găleţii cu apă. Iată că nu doar Mark Zuckerberg, Bill Gates şi staruri celebre de la Hollywood au acceptat provocarea, ci şi vedetele autohtone se filmează în timp ce îşi toarnă o găleată de apă în cap pentru un scop nobil. Evident că, ulterior, dovada faptei „eroice“ este postată pe reţelele de socializare. Şi toată lumea admiră cum ai noştri acceptă jocul, arătând tuturor cum îşi toarnă apă în cap şi cum donează bani. Dar oare câţi dintre cei care au acceptat provocarea deţin informaţii despre scleroza laterală amiotrofică, având în vedere că miza acestei campanii este strângerea de fonduri pentru cei afectaţi de această boală? Sau se alătură campanie doar pentru a-şi face publicitate? Că dă bine? Că a donat 100 de euro şi că s-a filmat în timp ce se maimuţărea în faţa camerei de filmat? De ce fac asta? Pentru că e în trend! Pentru că e haios! Iniţiativa campaniei îi aparţine Asociaţiei ALS, care şi-a propus strângerea de fonduri pentru bolnavii de scleroză laterală amiotrofică şi pentru a ridica gradul de conştientizare în privinţa acestei boli. Dacă nu accepţi provocarea, trebuie să donezi 100 de dolari oricărei asociaţii care are legătură cu ALS. Asociaţia a anunţat, joi, că în perioada 29 iulie - 21 august, a primit donaţii în valoare de 41,8 milioane de dolari. Asta în timp ce, în aceeaşi perioadă a anului trecut, suma donată a fost de 2,1 milioane de dolari. Şi cifrele continuă să crească. În aceste condiţii, mă întreb de ce nu donăm bani cauzelor nobile, asociaţiilor, ONG-urilor, fără să ne lăudăm pe Internet cu asta? De ce nu am dona bani pentru un caz social fără a anunţa sus şi tare că am făcut o faptă bună?
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii