Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:42 04 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Temele pentru acasă, în atenţia Ministerului Educaţiei. Sondaj printre profesori, părinţi şi elevi

ro

09 Nov, 2017 00:00 2710 Marime text
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei organizează o consultare publică online cu privire la temele pentru acasă şi invită cadrele didactice, părinţii şi elevii să-şi spună punctul de vedere. Dezbaterea are loc până la 20 noiembrie şi urmăreşte corectarea unor disfuncţionalităţi semnalate.
 
Demersul se adresează cadrelor didactice din învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi presupune completarea unor chestionare online, elaborate în funcţie de specificul a trei categorii de public: cadre didactice, elevi şi părinţi. De altfel, în decembrie 2016, Ministerul Educaţiei a emis un ordin care prevede că temele pentru acasă sunt pentru cel mult două ore la toate disciplinele, în aşa fel încât timpul alocat activităţilor şcolare să fie de cinci-opt ore, iar în vacanţa elevilor din învăţământul primar şi gimnazial, nu se vor da teme pentru acasă. „La clasa pregătitoare nu se vor da teme pentru acasă. În perioada vacanţelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă elevilor din învăţământul primar şi gimnazial“, se arăta în documentul semnat de ministrul Educaţiei Naţionale de la acea vreme, Mircea Dumitru.
 
Temele pentru acasă au devenit, în ultimul timp, subiect de discuţie. Deşi acestea au rolul de a-l ajuta pe elev să înţeleagă mai bine lecţiile predate, unele dintre acestea sunt destul de dificile. De cele mai multe ori, copiilor le este greu să rezolve temele pentru acasă, fie pentru că nu înţeleg cerinţa, fie pentru că nu au înţeles informaţiile primite la şcoală. În aceste condiţii, le este greu să le aplice acasă. Mai mult, unele exerciţii îi pot pune în dificultate chiar şi pe părinţi! Astfel, copiii vin cu temele nefăcute, iar profesorii nu le mai explică rezolvarea, din lipsă de timp. Sau îi notează cu notă negativă. În plus, volumul temelor pentru acasă este mare şi rezolvarea lor le ia elevilor tot timpul. Astfel, copiii nu au timp de alte activităţi extraşcolare. Şi atunci, ne întrebăm: cât de eficiente sunt temele pentru acasă? Îi ajută acestea pe elevi să înţeleagă mai bine informaţiile primite la şcoală?
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii