CIAS a finalizat ancheta în cazul accidentului aviatic din județul Tulcea. „Eroare în identificarea terenului de aterizare”
CIAS a finalizat ancheta în cazul accidentului aviatic din județul Tulcea. „Eroare în identificarea terenului
23 Feb, 2017 17:52
ZIUA de Constanta
2421
Marime text
Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a finalizat activitățile de investigație în cazul evenimentului aviatic care a avut loc la data de 22 iulie 2016 în apropierea localității Sarinasuf din județul Tulcea, în care a fost implicată aeronava de tip Cessna 172N, înmatriculată YR-ARJ.
Potrivit raportului, „în data de 22.07.2016, aeronava Cessna 172N, înmatriculată YR-ARJ, a decolat de pe aerodromul Strejnic – Ploiești având la bord două persoane, pilotul și un pasager, cu destinația terenul extravilan din vecinătatea localității Sarinasuf, județul Tulcea. Terenul pe care pilotul intenționa să aterizeze fusese utilizat în trecut de aeronavele care efectuau misiuni încadrate în categoria operațiunilor aeriene civile de lucru aerian”.
„Zborul pe rută a decurs normal, iar în jurul orei 19.15 LT, aeronava a ajuns la destinație. Deoarece pilotul nu mai aterizase în această zonă, a efectuat un tur de recunoaștere, dar din cauza erorii în identificarea acestui teren de aterizare, a aterizat într-o zonă cu vegetație și denivelări care au condus la oprirea și capotarea aeronavei în stuful din laguna lacului Razim. În urma accidentului nu au rezultat victime”, se mai arată în raport.
Producerea acestui accident „a avut la bază eroarea în identificarea terenului de aterizare și a stării acestuia, suprafața porțiunii de teren aleasă pentru aterizare contribuind decisiv la oprirea și capotarea aeronavei în lagună”.
Sursa foto: captură raport CIAS
Potrivit raportului, „în data de 22.07.2016, aeronava Cessna 172N, înmatriculată YR-ARJ, a decolat de pe aerodromul Strejnic – Ploiești având la bord două persoane, pilotul și un pasager, cu destinația terenul extravilan din vecinătatea localității Sarinasuf, județul Tulcea. Terenul pe care pilotul intenționa să aterizeze fusese utilizat în trecut de aeronavele care efectuau misiuni încadrate în categoria operațiunilor aeriene civile de lucru aerian”.
„Zborul pe rută a decurs normal, iar în jurul orei 19.15 LT, aeronava a ajuns la destinație. Deoarece pilotul nu mai aterizase în această zonă, a efectuat un tur de recunoaștere, dar din cauza erorii în identificarea acestui teren de aterizare, a aterizat într-o zonă cu vegetație și denivelări care au condus la oprirea și capotarea aeronavei în stuful din laguna lacului Razim. În urma accidentului nu au rezultat victime”, se mai arată în raport.
Producerea acestui accident „a avut la bază eroarea în identificarea terenului de aterizare și a stării acestuia, suprafața porțiunii de teren aleasă pentru aterizare contribuind decisiv la oprirea și capotarea aeronavei în lagună”.
Sursa foto: captură raport CIAS
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii