Noi obligaţii pentru participanţii la trafic - detectoarele radar vor fi interzise Şoferii care doresc ştergerea punctelor de penalizare ajung la consilier psihologic
Noi obligaţii pentru participanţii la trafic - detectoarele radar vor fi interzise: Şoferii care doresc ştergerea
15 Apr, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
2475
Marime text
De scurt timp, pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost publicat, pentru dezbatere publică, proiectul Hotărârii de Guvern privind Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020. Dacă proiectul mai sus precizat va obţine girul autorităţilor centrale, actualele cunoştinţe despre circulaţia rutieră vor suferii o serie de modificări. Astfel, participanţii la trafic nu vor mai avea voie să folosească dispozitivele de detectare a aparatelor radar, se va interzice accesul pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, se va introducere un tichet de contravenţie care să însoţească permisul de conducere. Mai mult decât atât, conform Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020, pentru limitarea evenimentelor rutiere grave, microbuzele cu o capacitate de până în 22 de locuri folosite pentru transportul în comun vor fi eliminate de pe trasee, în locul lor putând fi utilizate autobuze şi autocare. „Bonus”, şoferii care doresc ştergerea unor puncte de penalizare pot participa, în centre autorizate, la programe de reabilitare comportamentală şi consiliere psihologică.
Potrivit SNSR 2013 - 2020, controalele şi sancţiunile pentru încălcările normelor de circulaţie sunt unele dintre cele mai eficiente mijloace de reducere a numărului de victime şi accidente care au loc pe drumuri, în special prin efectul descurajator pe care acestea le au. „În acest context, trebuie întărită punerea în aplicare a normelor rutiere, fapt care ar conduce la creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei. Astfel, trebuie asigurată o legislaţie rutieră flexibilă, care să fie actualizată oricând este
nevoie, în funcţie de evoluţiile înregistrate în domeniul siguranţei rutiere sau de modificările legislaţiei europene în domeniu.
Pentru îmbunătăţirea legislaţiei, principalul instrument la dispoziţia autorităţilor este cercetarea impactului legislaţiei existente asupra siguranţei rutiere, cercetarea comparată a legislaţiei europene din domeniu, a metodelor de comunicare şi impunere a acesteia, precum şi schimbul de informaţii interguvernamental cu state membre UE cu performanţe notabile în domeniu”, se mai arată pe site-ul Ministerului Transporturilor.
În acest context, potrivit datelor oficiale, pentru stoparea agresivităţii rutiere, este necesară completarea legislaţiei rutiere, cel puţin cu următoarele aspecte: interzicerea folosirii dispozitivelor de detectare a aparatelor radar, creşterea gradului de intransigenţă a legii în ceea ce priveşte conducerea vehiculelor
care circulă cu viteză mai mare decât viteza legală, prin creşterea graduală, în funcţie de cuantumul vitezei, a duratei de suspendare a permisului şi a cuantumului amenzii, interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu excepţia drumurilor comunale, pentru care este obligatoriu să existe avizul autorităţilor administraţiei publice locale, oferirea posibilităţii şoferilor de a opta pentru recuperarea de puncte de penalizare prin participarea în centre autorizate la programe de reabilitare comportamentală / consiliere psihologică, la cursuri de conducere defensivă / preventivă sau la efectuarea în spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere, după caz.
Un alt subiect abordat de proiectul Hotărârii de Guvern privind Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020 este acel al creşterii gradului de încasare a amenzilor contravenţionale şi scăderea costurilor administrative de procesare a contravenţiilor.
Înlocuire etapizată
„Pentru îmbunătăţirea gradului de încasare a amenzilor contravenţionale pot fi avute în vedere: analiza posibilităţii introducerii unui tichet de contravenţie care să însoţească permisul de conducere şi care să evidenţieze sancţiunile contravenţionale la regimul circulaţiei pe drumurile publice achitate. Lipsa acestuia poate dovedi neachitarea contravalorii amenzii şi, în condiţiile în care nu a fost exercitată o cale de atac împotriva procesului verbal de constatare a contravenţiei, poate atrage după sine suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule până la plata amenzii şi crearea serviciului public on-line ce va permite utilizatorilor plata amenzilor contravenţionale”, potrivit ministerului Transporturilor.
După cum spuneam şi mai sus, pentru limitarea evenimentelor rutiere grave, microbuzele cu o capacitate de până în 22 de locuri folosite pentru transportul în comun vor fi eliminate de pe trasee, în locul lor putând fi utilizate autobuze şi autocare. „În urma numeroaselor accidente grave cu implicarea autobuzelor cu capacitatea mai mică de 22 de locuri, dotarea acestora cu limitatoare de viteză şi instituirea obligaţiei utilizării centurilor de siguranţă a fost introdusă cu titlu de obligativitate prin noua legislaţie a transporturilor rutiere. La transportul rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean se urmăreşte înlocuirea etapizată a vehiculelor de capacitate până în 22 de locuri cu autobuze şi autocare, pentru sporirea siguranţei şi a confortului acestui tip de transport”, conform SNSR 2013 - 2020.
Potrivit SNSR 2013 - 2020, controalele şi sancţiunile pentru încălcările normelor de circulaţie sunt unele dintre cele mai eficiente mijloace de reducere a numărului de victime şi accidente care au loc pe drumuri, în special prin efectul descurajator pe care acestea le au. „În acest context, trebuie întărită punerea în aplicare a normelor rutiere, fapt care ar conduce la creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei. Astfel, trebuie asigurată o legislaţie rutieră flexibilă, care să fie actualizată oricând este
nevoie, în funcţie de evoluţiile înregistrate în domeniul siguranţei rutiere sau de modificările legislaţiei europene în domeniu.
Pentru îmbunătăţirea legislaţiei, principalul instrument la dispoziţia autorităţilor este cercetarea impactului legislaţiei existente asupra siguranţei rutiere, cercetarea comparată a legislaţiei europene din domeniu, a metodelor de comunicare şi impunere a acesteia, precum şi schimbul de informaţii interguvernamental cu state membre UE cu performanţe notabile în domeniu”, se mai arată pe site-ul Ministerului Transporturilor.
În acest context, potrivit datelor oficiale, pentru stoparea agresivităţii rutiere, este necesară completarea legislaţiei rutiere, cel puţin cu următoarele aspecte: interzicerea folosirii dispozitivelor de detectare a aparatelor radar, creşterea gradului de intransigenţă a legii în ceea ce priveşte conducerea vehiculelor
care circulă cu viteză mai mare decât viteza legală, prin creşterea graduală, în funcţie de cuantumul vitezei, a duratei de suspendare a permisului şi a cuantumului amenzii, interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu excepţia drumurilor comunale, pentru care este obligatoriu să existe avizul autorităţilor administraţiei publice locale, oferirea posibilităţii şoferilor de a opta pentru recuperarea de puncte de penalizare prin participarea în centre autorizate la programe de reabilitare comportamentală / consiliere psihologică, la cursuri de conducere defensivă / preventivă sau la efectuarea în spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere, după caz.
Un alt subiect abordat de proiectul Hotărârii de Guvern privind Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020 este acel al creşterii gradului de încasare a amenzilor contravenţionale şi scăderea costurilor administrative de procesare a contravenţiilor.
Înlocuire etapizată
„Pentru îmbunătăţirea gradului de încasare a amenzilor contravenţionale pot fi avute în vedere: analiza posibilităţii introducerii unui tichet de contravenţie care să însoţească permisul de conducere şi care să evidenţieze sancţiunile contravenţionale la regimul circulaţiei pe drumurile publice achitate. Lipsa acestuia poate dovedi neachitarea contravalorii amenzii şi, în condiţiile în care nu a fost exercitată o cale de atac împotriva procesului verbal de constatare a contravenţiei, poate atrage după sine suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule până la plata amenzii şi crearea serviciului public on-line ce va permite utilizatorilor plata amenzilor contravenţionale”, potrivit ministerului Transporturilor.
După cum spuneam şi mai sus, pentru limitarea evenimentelor rutiere grave, microbuzele cu o capacitate de până în 22 de locuri folosite pentru transportul în comun vor fi eliminate de pe trasee, în locul lor putând fi utilizate autobuze şi autocare. „În urma numeroaselor accidente grave cu implicarea autobuzelor cu capacitatea mai mică de 22 de locuri, dotarea acestora cu limitatoare de viteză şi instituirea obligaţiei utilizării centurilor de siguranţă a fost introdusă cu titlu de obligativitate prin noua legislaţie a transporturilor rutiere. La transportul rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean se urmăreşte înlocuirea etapizată a vehiculelor de capacitate până în 22 de locuri cu autobuze şi autocare, pentru sporirea siguranţei şi a confortului acestui tip de transport”, conform SNSR 2013 - 2020.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii