Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
10:58 03 03 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Tinerii în viaţa comunităţii“ Elevi constănţeni, premiaţi la Concursul Naţional de Dezbateri

ro

14 Oct, 2014 00:00 1992 Marime text


Concursul Naţional de Dezbateri Academice, cuprinzând secţiunile Karl Popper (KP) şi World Schools (WS), din cadrul proiectului „Tinerii în viaţa comunităţii“, s-a derulat la începutul lunii, la Slănic-Moldova, din judeţul Bacău. Competiţia a fost desfăşurată de ARDOR Moldova, cu susţinerea Ministerului Tineretului şi Sportului, fiind cuprinsă în Calendarul Activităţilor Educative 2014 al Ministerului Educaţiei Naţionale.


De la concursul de dezbateri s-au întors câştigători şi zece elevi constănţeni din clasele IX - XI. Este vorba despre: Vlad Popa - premiul I, clasament individual KP şi premiul al III-lea, clasament pe echipe, Alexandra Doicescu - premiul al III-lea, clasament individual KP şi premiul al II-lea, clasament pe echipe, Delia Răpsigan - premiul al III-lea, clasament pe echipe KP, şi Călin Ştefanopol - premiul al III-lea, clasament individual WS, respectiv premiul al II-lea, clasament pe echipe WS, toţi de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân“. De asemenea, şase elevi au primit menţiuni: trei de la Seminarul Teologic Ortodox „Sf. Dionisie Exiguul“ şi trei de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân“.

Elevii au fost coordonaţi de prof. Carmen Ciornea, de la Seminarul Teologic Ortodox „Sf. Dionisie Exiguul“. La concurs s-au înscris peste 90 de liceeni, membri ai Consiliului Naţional al Elevilor, ai Consiliilor Judeţene ale Elevilor şi ai Consiliilor Şcolare ale Elevilor, organizaţi în 25 de echipe, din 20 de judeţe.

Scopul acestui proiect naţional îl constituie înţelegerea realităţilor sociale prin dezbateri argumentate, stimularea conştientizării modalităţilor în care diferenţele sociale, etnice, economice, de sănătate sau de gen pot constitui bariere în comunicarea cu celalalt şi în definirea unei poziţii tolerante şi deschise.

În acest sens, programul educaţional a cuprins o serie succesivă de training-uri în argumentare şi dezbateri, sesiuni de mentorat, inclusiv online, dar şi dezbateri în etape judeţene, regionale sau naţionale, iar la final, un concurs naţional de dezbateri academice.

Noutatea acestui eveniment a constat în faptul că au fost organizate dezbateri în doua formate: „Karl Popper“, secţiunea dedicată elevilor începători, şi „World School“, componenta destinată elevilor cu experienţă în această arie.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii