Campanie electorală înainte de startul oficial? Premierul Ponta a „înfiat“ podul de la Agigea (galerie foto)
Campanie electorală înainte de startul oficial?: Premierul Ponta a „înfiat“ podul de la Agigea (galerie
27 Aug, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
2933
Marime text
Premierul Victor Ponta a efectuat, ieri, o vizită oficială pe noul pod de la Agigea, pentru a lua pulsul lucrărilor. Evenimentul a avut însă mai degrabă o tentă electorală, din moment ce nici prim-ministrul, nici reprezentanţii CNADNR nu au avut vreo informaţie nouă referitoare la finalizarea lucrărilor, termenul avansat rămânând 31 octombrie.
„Noi sperăm ca, la 31 octombrie, toate lucrările de punere în funcţiune să fie terminate. Hobanele sunt puse, ele mai au două etape de retensionare şi de reglare“, au declarat, ieri, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în contextul unei vizite oficiale efectuate de premierul Victor Ponta la noul pod din zona Agigea, peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, care va prelua traficul greu de pe autostradă şi îl va duce în Portul Constanţa, pe la poarta veche. Alături de Victor Ponta au fost, ieri, Valeriu Ionescu, directorul general al Portului Constanţa, care nu a spus niciun cuvânt despre investiţie, deşi avea la el niscaiva planuri desenate, Ioan Rus, ministrul Transporturilor, senatorul PSD Nicolae Moga şi prefectul judeţului Constanţa, Radu Volcinschi, dar şi primarii localităţilor Cumpăna şi Agigea, Mariana Gâju, respectiv Cristian Cîrjaliu.
Nici reprezentanţii CNADNR, nici premierul Ponta nu au putut spune ceva nou despre podul rutier de la km 0 + 540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră, fapt pentru care au tot reiterat termenul avansat pentru finalizarea lucrărilor, şi anume 31 octombrie. Asta deşi, cu ocazia unei vizite pe care Ponta a făcut-o pe 1 mai, termenul vehiculat fusese 31 iulie.
Amintim că acest nou pod rutier, a cărui valoare ajunge la 191.797.112 lei, este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007-2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene (85%) şi de la bugetul de stat (15%), conform contractului de finanţare nr. 18 din 11 noiembrie 2009.
De menţionat este, în acest context, că prim-ministrul a vorbit şi despre drumul de 4,2 kilometri care va lega noul pod de DN 39, Constanţa-Agigea-Mangalia-Vama Veche.
După ce reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi primarul comunei Agigea au explicat că este nevoie de organizarea unei licitaţii pentru asfaltarea acestui drum, precizând că el va fi gata „cel mai târziu la anul, pe vremea asta“, Ponta a simţit nevoia să explice: „Noi avem bani de investiţii, dar nu reuşim să-i cheltuim, pentru că există tot felul de proceduri, de contestaţii. Am încercat în fel şi chip să reducem termenele, dar acolo nu mai depinde nici de mine, nici de ministrul Transporturilor, nici de şeful CNADNR, depinde de numărul de contestaţii şi de când se judecă acestea. Din păcate, nu avem în România niciun fel de lucrări de infrastructură la care să nu fie contestaţii“. În ce priveşte acest drum, el va fi preluat din administrarea Consiliului Local Agigea în cea a CNADNR pentru reabilitare, urmând ca, la finalizarea lucrărilor, să revină la comunitatea locală.
Interesant, deşi vizita de ieri a avut loc la trei luni distanţă faţă de precedenta, premierul n-a venit, aşa cum spuneam, cu nimic nou despre proiectul Ministerului Transporturilor. Chiar şi aşa, el nu a ratat ocazia de a se lăuda, menţionând că, la câte vizite a făcut pe noul pod, deja l-a „înfiat“.
„Noi sperăm ca, la 31 octombrie, toate lucrările de punere în funcţiune să fie terminate. Hobanele sunt puse, ele mai au două etape de retensionare şi de reglare“, au declarat, ieri, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în contextul unei vizite oficiale efectuate de premierul Victor Ponta la noul pod din zona Agigea, peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, care va prelua traficul greu de pe autostradă şi îl va duce în Portul Constanţa, pe la poarta veche. Alături de Victor Ponta au fost, ieri, Valeriu Ionescu, directorul general al Portului Constanţa, care nu a spus niciun cuvânt despre investiţie, deşi avea la el niscaiva planuri desenate, Ioan Rus, ministrul Transporturilor, senatorul PSD Nicolae Moga şi prefectul judeţului Constanţa, Radu Volcinschi, dar şi primarii localităţilor Cumpăna şi Agigea, Mariana Gâju, respectiv Cristian Cîrjaliu.
Nici reprezentanţii CNADNR, nici premierul Ponta nu au putut spune ceva nou despre podul rutier de la km 0 + 540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră, fapt pentru care au tot reiterat termenul avansat pentru finalizarea lucrărilor, şi anume 31 octombrie. Asta deşi, cu ocazia unei vizite pe care Ponta a făcut-o pe 1 mai, termenul vehiculat fusese 31 iulie.
Când va fi gata drumul? „Cel mai târziu la anul, pe vremea asta“
„Pentru traficul greu, care merge în port, e o lucrare de infrastructură extrem de importantă şi asta va ajuta ceea ce înseamnă traficul comercial spre port“, a apreciat liderul PSD, candidat la proximele alegeri prezidenţiale.Amintim că acest nou pod rutier, a cărui valoare ajunge la 191.797.112 lei, este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007-2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene (85%) şi de la bugetul de stat (15%), conform contractului de finanţare nr. 18 din 11 noiembrie 2009.
De menţionat este, în acest context, că prim-ministrul a vorbit şi despre drumul de 4,2 kilometri care va lega noul pod de DN 39, Constanţa-Agigea-Mangalia-Vama Veche.
După ce reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi primarul comunei Agigea au explicat că este nevoie de organizarea unei licitaţii pentru asfaltarea acestui drum, precizând că el va fi gata „cel mai târziu la anul, pe vremea asta“, Ponta a simţit nevoia să explice: „Noi avem bani de investiţii, dar nu reuşim să-i cheltuim, pentru că există tot felul de proceduri, de contestaţii. Am încercat în fel şi chip să reducem termenele, dar acolo nu mai depinde nici de mine, nici de ministrul Transporturilor, nici de şeful CNADNR, depinde de numărul de contestaţii şi de când se judecă acestea. Din păcate, nu avem în România niciun fel de lucrări de infrastructură la care să nu fie contestaţii“. În ce priveşte acest drum, el va fi preluat din administrarea Consiliului Local Agigea în cea a CNADNR pentru reabilitare, urmând ca, la finalizarea lucrărilor, să revină la comunitatea locală.
Interesant, deşi vizita de ieri a avut loc la trei luni distanţă faţă de precedenta, premierul n-a venit, aşa cum spuneam, cu nimic nou despre proiectul Ministerului Transporturilor. Chiar şi aşa, el nu a ratat ocazia de a se lăuda, menţionând că, la câte vizite a făcut pe noul pod, deja l-a „înfiat“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii