Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:19 03 03 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce vrea Mazăre de la Portul Constanţa? „Trebuia să duduie aşa cum duduie staţiunea Mamaia”

ro

12 Nov, 2013 00:00 2024 Marime text
Primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, a făcut, ieri, noi declaraţii pe tema Portului Constanţa. Edilul şef a precizat că proiectul privind trecerea cu titlu gratuit a unui pachet de acţiuni deţinute de stat şi administrate în prezent de CNAPMC de la Ministerul Transporturilor către municipalitate nici măcar nu a mai fost depus de iniţiatorii săi. Amintim că, în campania pentru alegerile generale de anul trecut, senatorii Alexandru Mazăre şi Nicolae Moga şi deputaţii Manuela Mitrea şi Eduard Martin au anunţat că au depus acest proiect de lege. Lucrurile au luat însă o nouă turnură şi, aşa cum a declarat în câteva rânduri premierul Victor Ponta, Portul Constanţa ar urma să fie listat la Bursă, în vreme ce autoritatea locală şi Guvernul ar trebui să aibă participaţii minoritare.
 
„Caca maca”
 
„Până acum, în relaţia mea cu premierul, lucrurile au fost mai mult decât OK şi fair play. Asta însemnând discuţii asumate şi respectate bărbăteşte. Relaţia mea cu Ponta a fost caracterizată de această ţinere de cuvânt din partea amândurora. A spus despre port, aştept să se şi întâmple”, a menţionat, ieri, social democratul constănţean. În această ordine de idei, primarul Mazăre a afirmat şi că, în opinia sa, „acest port, timp de 20 de ani, n-a fost suficient de bine administrat”. „Portul nu a adus oraşului Constanţa şi României ceea ce ar fi putut să aducă.

La valoarea pe care o are portul, la grandoarea şi mărimea lui, ca să scoţi, în zilele tale bune, profit anual de opt milioane de euro, e caca maca. E caraghios: opt milioane de euro pe an. Dacă este bine condus, la ora actuală scoate opt milioane. Nimic”, a subliniat şeful administraţiei publice locale constănţene.
Din punctul său de vedere, Portul Constanţa „trebuia să duduie aşa cum duduie staţiunea (n.r. Mamaia)”. „Asta aş vrea eu. De fapt, problema nu e la împărţire, ci la faptul că nu va mai deţine Ministerul Transporturilor controlul. De fapt, aici e problema. Dacă portul va funcţiona ca o societate adevărată pe acţiuni, cred că se poate merge într-o direcţie mult mai bună a portului şi noi, municipalitatea, cu beneficiul de rigoare”, a conchis primarul Constanţei.

Amintim că, în toamna anului trecut, senatorul PSD Alexandru Mazăre declara că mizează pe „guvernul prietenos” în ceea ce priveşte susţinerea proiectului de lege mai sus menţionat. „Astăzi suntem în momentul acela prielnic din punct de vedere politic. Constanţa are la Bucureşti un guvern prietenos,un guvern cu deschidere spre nevoile şi aspiraţiile cetăţenilor Constanţei. Suntem în măsură să vă anunţăm că am depus un nou proiect legislativ. Avem şi acordul factorilor politici decidenţi de la Bucureşti”, preciza parlamentarul. Ei, bine, a trecut aproape un an şi „guvernul prietenos” nu s-a arătat tocmai încântat de varianta în care municipalitatea constănţeană ar putea gestiona un pachet mai mare din acţiunile Portului Constanţa. Dovadă a acestui fapt stă, de altfel, şi renunţarea la proiectul de lege.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • elena 13 Nov, 2013 08:26 DUDUIE PENTRU VIPURILE INCULTE,DE PE PLAJELE DE LA MAMAIA. HAIDETI CONSTANTENI SA TRANSFORMAM SI PORTUL IN CIRC,CU VEDETE LA PORTILE PORTULUI SI CARE ALEGORICE PENTRU MARINERI.