Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
05:20 05 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Lucrătorii portuari nu exclud încetarea activităţii „Jaf şi trădare naţională”. PDL ameninţă cu o moţiune de cenzură în cazul în care Portul ajunge la Primăria Constanţa (galerie foto)

ro

16 May, 2014 00:00 3207 Marime text
Preşedintele PDL, Vasile Blaga, europarlamentarii Traian Ungureanu şi Theodor Stolojan şi liderul Organizaţiei Judeţene a PDL Constanţa, senatorul Gigi Chiru, au susţinut, ieri, o conferinţă de presă pe tema Portului Constanţa. Democrat-liberalii au tras un semnal de alarmă faţă de posibila trecere a unui nou pachet de acţiuni din Portul Constanţa de la Ministerul Transporturilor la administraţia Mazăre. În acest sens, liderul naţional al PDL, Vasile Blaga, a declarat: „PDL se opune baronizării Portului Constanţa. Vorbim despre un obiectiv de interes naţional şi considerăm că nu putem să lăsăm acest obiectiv strategic la dispoziţia unei administraţii locale iresponsabile, care şi-a dovedit până acum «calităţile». Vedeţi toate scandalurile de corupţie în care este angajată. Nu există argumente pentru ca managementul Portului să fie la Primăria Constanţa”, este de părere Blaga.

Transfer „cu iz penal”?

Totodată, preşedintele PDL a menţionat că partidul pe care îl conduce se va adresa instituţiilor statului în cazul în care premierul Victor Ponta va semna vreun document privind transferul, cu titlu gratuit, al pachetului de 13% din acţiunile Portului la municipalitatea constănţeană. „Am tras un semnal de alarmă. Ne vom adresa instituţiilor statului dacă domnul Ponta va face acest lucru. Ba, mai mult, îl anunţăm de pe acum că vom depune o moţiune de cenzură: «Jaf şi trădare naţională».
Nu în ultimul rând, Blaga consideră că râvnitul transfer al acţiunilor Portului Constanţa „are un iz penal”.

De ce nu e oportună schimbarea acţionariatului Portului Constanţa

La rândul său, europarlamentarul Theodor Stolojan a explicat că, în opinia sa, schimbarea acţionariatului Portului Constanţa nu este deloc oportună în 2014. „Eu cred că dacă acest Guvern ar avea cât de cât minte, atunci, în acest an cel puţin, n-ar mai discuta de cedare de acţiuni şi nici despre privatizare. Portul Constanţa face parte din ceea ce se cheamă o rută trans-europeană Dunăre - Port Constanţa - Rin. Această rută este înscrisă în facilitatea europeană de conectare Europa. Aici sunt prevăzute fonduri europene care nu sunt alocate statelor membre, dar există o parte din fonduri europene pentru modernizarea acestei rute de navigaţie fluvială. După părerea mea, acest Guvern, dacă ţine seama de interesele României, n-ar trebui să facă nicio mutare vizavi de schimbarea structurii de acţionariat a Portului Constanţa înainte de a se încheia acordul de parteneriat între Guvernul României şi Comisia Europeană privind folosirea fondurilor din perioada 2014 - 2020”, a ţinut să precizeze europarlamentarul Theodor Stolojan.

„S-ar putea să încetăm lucrul în Portul Constanţa”

Ulterior conferinţei de presă, liderii şi europarlamentarii PDL au purtat, în curtea CNAPMC, o discuţie cu lucrătorii portuari şi cu Mircea Burlacu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare. Acesta din urmă a anunţat că în cursul săptămânii viitoare lucrătorii portuari vor picheta sediul CNAPMC, luni, marţi şi miercuri, între orele 07.30 - 09.00, în semn de protest faţă de posibila trecere a pachetului de acţiuni din Portul Constanţa din administrarea APC în cea a Primăriei. „S-ar putea ca, la un moment dat, să încetăm lucrul în Portul Constanţa. Vă spun că asta avem de gând. Nu ascund”. Întrebat ce anume ar putea însemna încetarea activităţii, Burlacu a răspuns: „Nu mai munceşte nimeni în port. Consecinţele vor fi economice. Nu poţi să-ţi baţi joc la infinit de o chestiune care înseamnă ceva pentru Portul Constanţa”, a subliniat preşedintele FNSP.


Chiru cere lămuriri de la CNAPMC

Nu în ultimul rând, tot ieri, liderul PDL Constanţa, senatorul Gigi Chiru, a depus la sediul CNAPMC o adresă în atenţia lui Valeriu Ionescu, directorul general al companiei. Prin acest demers, democrat-liberalul constănţean vrea să afle: dacă Primăria Constanţa a susţinut financiar proiectele de dezvoltare a Portului Constanţa; care este planul de investiţii pentru Portul Constanţa în următorii doi ani; dacă, în urma transferului, planul de investiţii al Portului va fi afectat; cum va ajuta Primăria Constanţa la creşterea profitului CNAPMC. Nu în ultimul rând, senatorul PDL vrea să ştie care sunt beneficiile CNAPMC în urma acestui transfer de acţiuni.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii