Aşteptăm zeci de nave de pasageri cu mii de turişti Cu ce îi salvăm în cazul unei tragedii cu sute de naufragiaţi (galerie foto)
Aşteptăm zeci de nave de pasageri cu mii de turişti: Cu ce îi salvăm în cazul unei tragedii cu sute de naufragiaţi
06 May, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
3266
Marime text
Pe 16 aprilie, în timp ce se deplasa din Portul Incheon spre Insula Jeju, în sud-vestul Coreei de Sud, un feribot s-a scufundat, fără a se stabili o cauză până acum. Feribotul Sewol transporta de obicei elevi de la Danwon High School din Ansam, o suburbie a Seulului. Autorităţile din Coreea de Sud au dispus o adevărată desfăşurare de forţe pentru salvarea pasagerilor. Zeci de nave şi de elicoptere au participat la ampla acţiune de salvare, dar, la mai multe ore de la tragedie, aproape 300 de persoane au fost date dispărute. Imaginile surprinse în momentul acţiunilor de salvare, pe care le puteţi accesa pe site-ul ziuadeconstanta.ro, sunt impresionante!
În aceste condiţii, ne întrebăm dacă autorităţile portuare române sunt pregătite pentru astfel de intervenţii. Cum şi cu ce ar putea interveni autorităţile abilitate în domeniul salvării vieţii omeneşti, dacă s-ar confrunta cu un astfel de accident? Mai ales că peste 40 de nave de croazieră cu turişti americani şi germani, programate să ajungă în acest an la Odesa, vor evita portul din Ucraina din cauza situaţiei tensionate din zonă şi îl vor înlocui cu cel din Constanţa. În afara navelor de croazieră care vor acosta pe teritoriul românesc din cauza situaţiei politice din Ucraina, Constanţa face parte din traseul obişnuit al altor peste 70 de vapoare. Potrivit Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, la terminalul de pasageri al Portului Constanţa au fost anunţate 74 de escale, iar lista este în continuă actualizare. În 2013, la terminalul de croaziere al Portului Constanţa, au sosit 69 de nave de pasageri, cu 54.616 de turişti la bord. Aşteptăm cu interes răspunsul autorităţilor constănţene legat de modul în care ar acţiona în cazul unei asemenea tragedii. Şi ne gândim aici la instituţii precum Agenţia Română pentru Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime, Garda de Coastă, Căpitănia Zonală Constanţa, ISU Dobrogea, Prefectura Constanţa, SMURD, Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa, Consiliul Judeţean Constanţa.
În aceste condiţii, ne întrebăm dacă autorităţile portuare române sunt pregătite pentru astfel de intervenţii. Cum şi cu ce ar putea interveni autorităţile abilitate în domeniul salvării vieţii omeneşti, dacă s-ar confrunta cu un astfel de accident? Mai ales că peste 40 de nave de croazieră cu turişti americani şi germani, programate să ajungă în acest an la Odesa, vor evita portul din Ucraina din cauza situaţiei tensionate din zonă şi îl vor înlocui cu cel din Constanţa. În afara navelor de croazieră care vor acosta pe teritoriul românesc din cauza situaţiei politice din Ucraina, Constanţa face parte din traseul obişnuit al altor peste 70 de vapoare. Potrivit Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, la terminalul de pasageri al Portului Constanţa au fost anunţate 74 de escale, iar lista este în continuă actualizare. În 2013, la terminalul de croaziere al Portului Constanţa, au sosit 69 de nave de pasageri, cu 54.616 de turişti la bord. Aşteptăm cu interes răspunsul autorităţilor constănţene legat de modul în care ar acţiona în cazul unei asemenea tragedii. Şi ne gândim aici la instituţii precum Agenţia Română pentru Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime, Garda de Coastă, Căpitănia Zonală Constanţa, ISU Dobrogea, Prefectura Constanţa, SMURD, Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa, Consiliul Judeţean Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- stefan 06 May, 2014 09:22 cu piine si cu sare ii salvam ptr. ca de ce am avut ne-am batut joc.cinste lor ,cinste parlamentarilor.