Legenda tunelurilor care leagă România de Turcia pe sub Marea Neagră
Legenda tunelurilor care leagă România de Turcia pe sub Marea Neagră
02 Aug, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
14440
Marime text
Misterul tunelurilor subterane de mii de kilometri care ar lega România de Turcia se adâncește. Din sudul Dobrogei actuale și din Cadrilater pornesc două tuneluri subterane, care traversează Marea Neagră şi care ar lega cele două ţări.
Negoțul cu animale era înfloritor înaintea izbucnirii Primului Război Mondial. Dobrogenii creșteau mii de oi pentru a le duce în Imperiul Otoman și a câștiga bani frumoși în urma vânzării lor. Interesant este faptul că exportul nu se realiza nici pe uscat și nici cu vasele, ci prin două tuneluri de dimensiuni impresionante, pe sub Marea Neagră. Conform relatării dintr-o cronică veche de peste 100 de ani, cele două tuneluri pe sub Marea Neagră erau folosite cu precădere de țărani, pentru a-și transporta turmele de oi în Imperiul Otoman și în țările din Asia Mică. Nu se poate spune cu exactitate cine a construit aceste două tuneluri și nici motivul pentru care ele traversează prin subteran Marea Neagră. Interesant este faptul că, în timpul războiului, gurile de acces ale celor două tuneluri au fost astupate din motive de siguranță națională și au fost păzite cu străşnicie. Se mai spune că securitatea din perioada comunistă era la curent cu existența acestor tuneluri megalitice și că nu lăsa pe nimeni să se apropie de ele. De ce? În anii 80, soldații care erau concentrați la muncă pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, din pură întâmplare, au descoperit o altă gură de acces către tunelurile cu pricina. Ea se află într-un cimitir din Murfatlar și a fost folosită în nenumărate rânduri de muncitorii de la canal pentru a trece în Bulgaria în mod regulat. Misterul celor două tuneluri este fascinant, în condițiile în care se presupune că aceste construcții au fost realizate cu mii de ani înaintea erei noastre, probabil de către o civilizație extrem de avansată din punct de vedere tehnologic, pentru că altfel nu se poate explica complexitatea construcției unor asemenea tuneluri pe sub mare.
Sursa Eferemide.ro
Negoțul cu animale era înfloritor înaintea izbucnirii Primului Război Mondial. Dobrogenii creșteau mii de oi pentru a le duce în Imperiul Otoman și a câștiga bani frumoși în urma vânzării lor. Interesant este faptul că exportul nu se realiza nici pe uscat și nici cu vasele, ci prin două tuneluri de dimensiuni impresionante, pe sub Marea Neagră. Conform relatării dintr-o cronică veche de peste 100 de ani, cele două tuneluri pe sub Marea Neagră erau folosite cu precădere de țărani, pentru a-și transporta turmele de oi în Imperiul Otoman și în țările din Asia Mică. Nu se poate spune cu exactitate cine a construit aceste două tuneluri și nici motivul pentru care ele traversează prin subteran Marea Neagră. Interesant este faptul că, în timpul războiului, gurile de acces ale celor două tuneluri au fost astupate din motive de siguranță națională și au fost păzite cu străşnicie. Se mai spune că securitatea din perioada comunistă era la curent cu existența acestor tuneluri megalitice și că nu lăsa pe nimeni să se apropie de ele. De ce? În anii 80, soldații care erau concentrați la muncă pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, din pură întâmplare, au descoperit o altă gură de acces către tunelurile cu pricina. Ea se află într-un cimitir din Murfatlar și a fost folosită în nenumărate rânduri de muncitorii de la canal pentru a trece în Bulgaria în mod regulat. Misterul celor două tuneluri este fascinant, în condițiile în care se presupune că aceste construcții au fost realizate cu mii de ani înaintea erei noastre, probabil de către o civilizație extrem de avansată din punct de vedere tehnologic, pentru că altfel nu se poate explica complexitatea construcției unor asemenea tuneluri pe sub mare.
Sursa Eferemide.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii