Şef Serviciu Comunicare CN CFR SA, Oana Brânzan „Podurile de cale ferată de peste Dunăre, de la Feteşti şi Cernavodă, vor fi închise pentru reparaţii“
Şef Serviciu Comunicare CN CFR SA, Oana Brânzan : „Podurile de cale ferată de peste Dunăre, de la Feteşti
04 Jul, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
7533
Marime text
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat, încă de anul trecut, că va închide pentru mai mulţi ani podurile de cale ferată peste Dunăre (km 152+149 şi km 165+817), în vederea realizării unor lucrări de reabilitare. Valoarea estimată a proiectului se ridică la 34 de milioane de euro fără TVA, lucrările fiind gata în aproximativ patru ani.
Mai exact, este vorba despre podurile de la Feteşti şi de la Cernavodă, care au peste 300 de fisuri în structură şi pun în pericol siguranţa circulaţiei feroviare. Din cauza uzurii extrem de mari a suprastructurii feroviare, trenurile circulă acum cu o viteză de numai 30 de km pe oră, ajungând la destinaţie cu aproape un sfert de oră întârziere, deşi, teoretic, ambele poduri au fost proiectate pentru o viteză de 140 de kilometri la oră. „În timpul lucrărilor de reabilitare, care se vor executa pe cele două poduri de cale ferată peste Dunăre, circulaţia trenurilor va fi închisă în perioadele prevăzute în graficul de execuţie. Lucrările de reabilitare a celor două obiective au drept scop creşterea vitezei de circulaţie, siguranţa pe calea ferată fiind o prioritate permanentă a companiei“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, Oana Brânzan, şef Serviciu Comunicare în cadrul CFR SA.
De asemenea, ca urmare a realizării lucrărilor de reabilitare propuse, cele două poduri feroviare vor putea fi utilizate fără restricţii semnificative de viteză şi tonaj, ceea ce va conduce la reducerea timpului afectat transportului şi la îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă în transportul feroviar pe sectorul Bucureşti - Constanţa. Prin urmare, în viitorul apropiat, CFR SA va trebui să găsească ruta pe care vor fi redirecţionate trenurile în perioada lucrărilor. În acest context, directorul Diviziei Infrastructură din cadrul Regionalei CFR Constanţa, Dorin Maier, a menţionat că a solicitat Companiei Naţionale CFR SA să redeschidă circulaţiei o porţiune din vechiul Pod Anghel Saligny. „Pe Podul Anghel Saligny se poate circula în condiţii de siguranţă“, a spus Dorin Maier.
„Podurile noi de cale ferată de la Borcea şi Cernavodă au fost proiectate de către un colectiv de specialişti din cadrul ISPCF Bucureşti (n.r. Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate), special constituit. Studiile efectuate pentru alegerea amplasamentului şi a soluţiilor constructive s-au desfăşurat pe o perioadă de peste zece ani şi au fost realizate în colaborare cu specialişti şi cercetători din domeniul apelor. Antreprenorul general al podurilor noi de cale ferată de la Borcea şi Cernavodă a fost Centrala de Construcţii Căi Ferate Bucureşti. Tablierele metalice au fost uzinate de către Întreprinderea de Poduri Metalice Piteşti, IMUT Moreni, Combinatul Metalurgic Bocşa şi Şantierul Naval Galaţi. Lucrările de construcţie a podurilor au început în anii 1976-1977 şi au fost finalizate în 1986, când a fost inaugurat Podul Borcea, respectiv în anul 1987, când a fost inaugurat podul Cernavodă“, a declarat Oana Brânzan.
Reprezentantul companiei a mai precizat că starea tehnică actuală a podurilor dunărene nu pune în pericol siguranţa circulaţiei. „Introducerea în programul de reabilitare cu finanţare europeană a fost necesară pentru remedierea defectelor apărute în perioada de exploatare trecută şi aducerea acestora în parametrii de funcţionare corespunzători tronsonului Bucureşti - Constanţa“, a mai spus Oana Brânzan. Până în prezent, la podurile dunărene noi nu au mai fost executate lucrări de reparaţii capitale sau de reabilitare, intervenţiile companiei constând doar în realizarea lucrărilor de întreţinere.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat câştigătorul contactului „Consultanţă în domeniul managementului execuţiei şi pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii, aferentă «Lucrărilor de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 şi km 165+817, linia CF Bucureşti - Constanţa, SRCF Constanţa»“. Potrivit anunţului de atribuire nr. 147464/17.06.2014, câştigătorul contractului este asocierea formată din SC Obermeyer Proiectare Bucureşti SRL, SC Vio Top SRL şi Obermeyer Planen + Beraten GmbH München, Germania, subcontractant Procontrans CF SRL. Contractul constă în prestarea serviciilor de arhitectură, a serviciilor de inginerie şi a serviciilor integrate de inginerie, servicii de amenajare urbană şi de arhitectură peisagistică, servicii conexe de consultanţă ştiinţifică şi tehnică, servicii de testare şi analiza tehnică. Proiectul cuprinde supervizarea lucrărilor de reabilitare/modernizare a celor două poduri peste Dunăre, pod Borcea km 152+149 şi pod Cernavodă km 165+817, lucrări executate pe linie dublă, în condiţiile asigurării derulării circulaţiei feroviare în zona lucrărilor pe întreaga perioadă a execuţiei acestora. Valoarea totală finală a contractului este de 2.361.450 de lei, acesta fiind finanţat din fonduri comunitare, Domeniul Major de Intervenţie 2 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare, în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport şi al integrării acestuia în reţelele de transport ale Uniunii Europene.
Obermeyer Proiectare Bucureşti SRL a fost înfiinţată în anul 2006, cu sediul social în municipiul Bucureşti, strada Intrarea Brateş. Capitalul social subscris este de 35.850 de lei, integral vărsat, fiind compus din 3.585 de părţi sociale, valoarea uneia fiind de 10 lei. Asociat unic al societăţii este Obermeyer International Gmbh, cu sediul social în Germania, München. Administratorul societăţii este Ludger Dieckmann, născut în anul 1962, în Germania. Activitatea principală, conform codificării CAEN, este „activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea“. Potrivit Registrului Comerţului, societatea Vio Top SRL a fost înfiinţată în anul 1999 şi are sediul social în municipiul Bucureşti, pe strada Zambilelor. Capitalul social subscris este de 100.000 de lei, integral vărsat, fiind compus din 100 de părţi sociale, valoarea uneia fiind de 1.000 de lei. Asociat unic şi administrator al societăţii este Andrei Mihai Baicu, născut în 1982, în Slatina, Olt. Activitatea principală, conform codificării CAEN, este legată de „activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică“. Cât priveşte societatea Obermeyer Planen+Beraten GmbH München, aceasta îl are ca director general pe Maximilian Grauvogl.
Mai exact, este vorba despre podurile de la Feteşti şi de la Cernavodă, care au peste 300 de fisuri în structură şi pun în pericol siguranţa circulaţiei feroviare. Din cauza uzurii extrem de mari a suprastructurii feroviare, trenurile circulă acum cu o viteză de numai 30 de km pe oră, ajungând la destinaţie cu aproape un sfert de oră întârziere, deşi, teoretic, ambele poduri au fost proiectate pentru o viteză de 140 de kilometri la oră. „În timpul lucrărilor de reabilitare, care se vor executa pe cele două poduri de cale ferată peste Dunăre, circulaţia trenurilor va fi închisă în perioadele prevăzute în graficul de execuţie. Lucrările de reabilitare a celor două obiective au drept scop creşterea vitezei de circulaţie, siguranţa pe calea ferată fiind o prioritate permanentă a companiei“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, Oana Brânzan, şef Serviciu Comunicare în cadrul CFR SA.
De asemenea, ca urmare a realizării lucrărilor de reabilitare propuse, cele două poduri feroviare vor putea fi utilizate fără restricţii semnificative de viteză şi tonaj, ceea ce va conduce la reducerea timpului afectat transportului şi la îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă în transportul feroviar pe sectorul Bucureşti - Constanţa. Prin urmare, în viitorul apropiat, CFR SA va trebui să găsească ruta pe care vor fi redirecţionate trenurile în perioada lucrărilor. În acest context, directorul Diviziei Infrastructură din cadrul Regionalei CFR Constanţa, Dorin Maier, a menţionat că a solicitat Companiei Naţionale CFR SA să redeschidă circulaţiei o porţiune din vechiul Pod Anghel Saligny. „Pe Podul Anghel Saligny se poate circula în condiţii de siguranţă“, a spus Dorin Maier.
Cele două poduri, construite timp de zece ani
„Podurile noi de cale ferată de la Borcea şi Cernavodă au fost proiectate de către un colectiv de specialişti din cadrul ISPCF Bucureşti (n.r. Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate), special constituit. Studiile efectuate pentru alegerea amplasamentului şi a soluţiilor constructive s-au desfăşurat pe o perioadă de peste zece ani şi au fost realizate în colaborare cu specialişti şi cercetători din domeniul apelor. Antreprenorul general al podurilor noi de cale ferată de la Borcea şi Cernavodă a fost Centrala de Construcţii Căi Ferate Bucureşti. Tablierele metalice au fost uzinate de către Întreprinderea de Poduri Metalice Piteşti, IMUT Moreni, Combinatul Metalurgic Bocşa şi Şantierul Naval Galaţi. Lucrările de construcţie a podurilor au început în anii 1976-1977 şi au fost finalizate în 1986, când a fost inaugurat Podul Borcea, respectiv în anul 1987, când a fost inaugurat podul Cernavodă“, a declarat Oana Brânzan.
Reprezentantul companiei a mai precizat că starea tehnică actuală a podurilor dunărene nu pune în pericol siguranţa circulaţiei. „Introducerea în programul de reabilitare cu finanţare europeană a fost necesară pentru remedierea defectelor apărute în perioada de exploatare trecută şi aducerea acestora în parametrii de funcţionare corespunzători tronsonului Bucureşti - Constanţa“, a mai spus Oana Brânzan. Până în prezent, la podurile dunărene noi nu au mai fost executate lucrări de reparaţii capitale sau de reabilitare, intervenţiile companiei constând doar în realizarea lucrărilor de întreţinere.
Licitaţia pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii, atribuită
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat câştigătorul contactului „Consultanţă în domeniul managementului execuţiei şi pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii, aferentă «Lucrărilor de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 şi km 165+817, linia CF Bucureşti - Constanţa, SRCF Constanţa»“. Potrivit anunţului de atribuire nr. 147464/17.06.2014, câştigătorul contractului este asocierea formată din SC Obermeyer Proiectare Bucureşti SRL, SC Vio Top SRL şi Obermeyer Planen + Beraten GmbH München, Germania, subcontractant Procontrans CF SRL. Contractul constă în prestarea serviciilor de arhitectură, a serviciilor de inginerie şi a serviciilor integrate de inginerie, servicii de amenajare urbană şi de arhitectură peisagistică, servicii conexe de consultanţă ştiinţifică şi tehnică, servicii de testare şi analiza tehnică. Proiectul cuprinde supervizarea lucrărilor de reabilitare/modernizare a celor două poduri peste Dunăre, pod Borcea km 152+149 şi pod Cernavodă km 165+817, lucrări executate pe linie dublă, în condiţiile asigurării derulării circulaţiei feroviare în zona lucrărilor pe întreaga perioadă a execuţiei acestora. Valoarea totală finală a contractului este de 2.361.450 de lei, acesta fiind finanţat din fonduri comunitare, Domeniul Major de Intervenţie 2 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare, în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport şi al integrării acestuia în reţelele de transport ale Uniunii Europene.
Despre câştigătorul licitaţiei
Obermeyer Proiectare Bucureşti SRL a fost înfiinţată în anul 2006, cu sediul social în municipiul Bucureşti, strada Intrarea Brateş. Capitalul social subscris este de 35.850 de lei, integral vărsat, fiind compus din 3.585 de părţi sociale, valoarea uneia fiind de 10 lei. Asociat unic al societăţii este Obermeyer International Gmbh, cu sediul social în Germania, München. Administratorul societăţii este Ludger Dieckmann, născut în anul 1962, în Germania. Activitatea principală, conform codificării CAEN, este „activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea“. Potrivit Registrului Comerţului, societatea Vio Top SRL a fost înfiinţată în anul 1999 şi are sediul social în municipiul Bucureşti, pe strada Zambilelor. Capitalul social subscris este de 100.000 de lei, integral vărsat, fiind compus din 100 de părţi sociale, valoarea uneia fiind de 1.000 de lei. Asociat unic şi administrator al societăţii este Andrei Mihai Baicu, născut în 1982, în Slatina, Olt. Activitatea principală, conform codificării CAEN, este legată de „activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică“. Cât priveşte societatea Obermeyer Planen+Beraten GmbH München, aceasta îl are ca director general pe Maximilian Grauvogl.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- anghel 03 Jul, 2014 22:37 oana bârsan aste purtător de cuvânt CN.CFR-SA