Spitalul CFR Constanţa, datorii uriaşe către societatea Arimex Comexim 2000 SRL. Rămân pacienţii fără hrană? (documente)
Spitalul CFR Constanţa, datorii uriaşe către societatea Arimex Comexim 2000 SRL. Rămân pacienţii fără hrană?
17 Aug, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
5268
Marime text
Societatea Arimex Comexim 2000 SRL, care prestează servicii de livrare hrană pentru pacienţii Spitalului CFR Constanţa, din vara anului 2016, are de recuperat de la unitatea sanitară 228.485,71 de lei, sumă ce reprezintă datorii restante.
În aceste condiţii, Arimex Comexim 2000 SRL a anunţat unitatea sanitară că, începând cu data de 15.07.2017, nu va mai presta servicii de catering.
„Sunt facturi neachitate din luna septembrie 2016, iar la data de 30.06.2017, suma datorată societăţii noastre este de 207.903,55 de lei, la care trebuie să adăugaţi sumele aferente serviciilor din luna iulie 2017, plus penalităţile. V-am mai trimis o notificare prin adresa 747 din 3.05.2017, în urma căreia ne-aţi rugat să nu întrerupem furnizarea de prestări servicii, şi ne-aţi asigurat că veţi achita toate restanţele, însă nu aţi respectat această promisiune.
În acelaşi timp, vă comunicăm că, întrucât nu aţi respectat clauzele contractuale, începând cu data de 15.07.2017, nu vom mai presta servicii de catering. Prezenta notificare reprezintă punerea în întârziere în conformitate cu prevederile articolului 1.522 Cod civil, iar în cazul în care nu veţi da curs, ne vom adresa instanţei de judecată pentru obligarea dumneavoastră la plata sumelor datorate, toate costurile generate de acest litigiu urmând să fie suportate de dvs.“, se arată în notificarea trimisă de Arimex Comexim 2000 SRL Spitalului CFR Constanţa.
„Arimex Comexim 2000 SRL prestează servicii de preparare şi livrare hrană, având puncte de lucru în Bucureşti, Braşov şi Constanţa. Printre beneficiarii noştri sunt şi unităţi sanitare publice din Constanţa: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă «Sfântul Apostol Andrei», Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Spitalul Clinic CFR. În 29 iulie 2016, am fost contactaţi de către reprezentanţii Spitalului Clinic Căi Ferate, care au solicitat un sprijin urgent, în sensul de a furniza hrană pentru pacienţii internaţi în cele două locaţii deţinute de spital. Aceasta pentru că, din ziua următoare, firma cu care spitalul derula un contract de prestare servicii catering nu va mai asigura hrană pacienţilor.
Având în vedere această situaţie de urgenţă, am acceptat. În consecinţă, am încheiat contractul de prestări servicii preparare şi livrare hrană nr. 2672/29.07.2016. Odată cu semnarea contractului cu societatea noastră, lucrurile s-au schimbat radical în ceea ce priveşte calitatea serviciilor şi a hranei. De atunci, pacienţii au primit hrană corespunzătoare, îndestulătoare, caldă şi la timp. După 30 de zile, spitalul ne-a solicitat să încheiem un alt contract şi, astfel, am încheiat contractul nr. 3106/31.082016.
În luna octombrie, prin Asociaţia «Suflete deschise», am donat Spitalului CFR Constanţa farfurii şi castroane din porţelan, căni pentru ceai, dar şi tacâmuri din inox pentru toate cele 150 de paturi ale spitalului. După 60 de zile, am cerut spitalului să ne achite serviciile prestate, având în vedere că în contract termenul de plată este de 30 de zile de la facturare, dar am primit numai promisiuni.
Managerul Sirma Tomoş ne-a explicat că spitalul urmează să primească bani de la minister şi ne-a rugat să mai aşteptam puţin, asigurându-ne că vom primi banii cuveniţi. Am crezut în asigurările managerului şi am semnat un nou contract, nr. 988/31.03.2017. După două luni de aşteptări, societatea noastră a trimis notificarea nr. 747 din 3.05.2017, prin care am solicitat achitarea facturilor, precum şi rezilierea contractului, acordând termenul de 15 zile prevăzut în contract, astfel încât spitalul să poată găsi un alt furnizor de servicii. Urmare a acestei notificări, Sirma Tomoş ne-a rugat să nu întrerupem furnizarea de prestări servicii, deoarece nu are de unde procura hrană pentru pacienţi, şi ne-a asigurat că va face demersuri la minister pentru a ne achita toate restanţele. Însa nici această promisiune nu a fost respectată.
La sfârşitul lunii iulie, societatea noastră a trimis notificarea nr. 993 din 31.07.2017, prin care a solicitat achitarea facturilor şi a anunţat că, începând cu data de 15 august, nu va mai asigura hrana pacienţilor. Precizăm că Spitalul CFR Constanţa nu a achitat decât serviciile prestate pe luna august şi septembrie 2016, în prezent datoriile restante către societatea noastră fiind de 228.485,71 de lei, fapt care ne afectează grav activitatea.
Am contactat telefonic managerul spitalului, i-am comunicat situaţia şi i-am recomandat să găsească un alt furnizor de servicii, societatea noastră urmând a se adresa instanţei de judecată pentru recuperarea sumelor. Ne-a răspuns că va face demersuri la minister şi, în acest context, am decis să ne adresam dumneavoastră, în speranţa că veţi gestiona această situaţie şi veţi găsi o rezolvare a problemei semnalate, astfel încât pacienţii internaţi în Spitalul CFR Constanţa să nu fie afectaţi de lipsa hranei“, i-a transmis Petre Preda, administratorul societăţii Arimex Comexim 2000 SRL, ministrului Transporturilor, Alexandru Razvan Cuc.
Sirma Tomoş ne-a mai spus că pacienţii nu vor rămâne fără hrană. „Avem posibilitatea să preparăm hrană în bucătăria spitalului, cu angajaţii noştri. Desigur că ne va costa mult mai mult să facem acest lucru, dar, deocamdată, aceasta este singura soluţie“, a explicat Sirma Tomoş.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta notificarea trimisă de Arimex Comexim 2000 SRL către Spitalul CFR şi sesizarea adresată ministrului Transporturilor, Alexandru Razvan Cuc.
În aceste condiţii, Arimex Comexim 2000 SRL a anunţat unitatea sanitară că, începând cu data de 15.07.2017, nu va mai presta servicii de catering.
„Sunt facturi neachitate din luna septembrie 2016, iar la data de 30.06.2017, suma datorată societăţii noastre este de 207.903,55 de lei, la care trebuie să adăugaţi sumele aferente serviciilor din luna iulie 2017, plus penalităţile. V-am mai trimis o notificare prin adresa 747 din 3.05.2017, în urma căreia ne-aţi rugat să nu întrerupem furnizarea de prestări servicii, şi ne-aţi asigurat că veţi achita toate restanţele, însă nu aţi respectat această promisiune.
În acelaşi timp, vă comunicăm că, întrucât nu aţi respectat clauzele contractuale, începând cu data de 15.07.2017, nu vom mai presta servicii de catering. Prezenta notificare reprezintă punerea în întârziere în conformitate cu prevederile articolului 1.522 Cod civil, iar în cazul în care nu veţi da curs, ne vom adresa instanţei de judecată pentru obligarea dumneavoastră la plata sumelor datorate, toate costurile generate de acest litigiu urmând să fie suportate de dvs.“, se arată în notificarea trimisă de Arimex Comexim 2000 SRL Spitalului CFR Constanţa.
Adresă şi la Ministerul Transporturilor
După mai multe promisiuni primite din partea conducerii Spitalului CFR Constanţa, Petre Preda, administratorul societăţii Arimex Comexim 2000 SRL, a trimis o sesizare ministrului Transporturilor, Alexandru Razvan Cuc.„Arimex Comexim 2000 SRL prestează servicii de preparare şi livrare hrană, având puncte de lucru în Bucureşti, Braşov şi Constanţa. Printre beneficiarii noştri sunt şi unităţi sanitare publice din Constanţa: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă «Sfântul Apostol Andrei», Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Spitalul Clinic CFR. În 29 iulie 2016, am fost contactaţi de către reprezentanţii Spitalului Clinic Căi Ferate, care au solicitat un sprijin urgent, în sensul de a furniza hrană pentru pacienţii internaţi în cele două locaţii deţinute de spital. Aceasta pentru că, din ziua următoare, firma cu care spitalul derula un contract de prestare servicii catering nu va mai asigura hrană pacienţilor.
Având în vedere această situaţie de urgenţă, am acceptat. În consecinţă, am încheiat contractul de prestări servicii preparare şi livrare hrană nr. 2672/29.07.2016. Odată cu semnarea contractului cu societatea noastră, lucrurile s-au schimbat radical în ceea ce priveşte calitatea serviciilor şi a hranei. De atunci, pacienţii au primit hrană corespunzătoare, îndestulătoare, caldă şi la timp. După 30 de zile, spitalul ne-a solicitat să încheiem un alt contract şi, astfel, am încheiat contractul nr. 3106/31.082016.
În luna octombrie, prin Asociaţia «Suflete deschise», am donat Spitalului CFR Constanţa farfurii şi castroane din porţelan, căni pentru ceai, dar şi tacâmuri din inox pentru toate cele 150 de paturi ale spitalului. După 60 de zile, am cerut spitalului să ne achite serviciile prestate, având în vedere că în contract termenul de plată este de 30 de zile de la facturare, dar am primit numai promisiuni.
Managerul Sirma Tomoş ne-a explicat că spitalul urmează să primească bani de la minister şi ne-a rugat să mai aşteptam puţin, asigurându-ne că vom primi banii cuveniţi. Am crezut în asigurările managerului şi am semnat un nou contract, nr. 988/31.03.2017. După două luni de aşteptări, societatea noastră a trimis notificarea nr. 747 din 3.05.2017, prin care am solicitat achitarea facturilor, precum şi rezilierea contractului, acordând termenul de 15 zile prevăzut în contract, astfel încât spitalul să poată găsi un alt furnizor de servicii. Urmare a acestei notificări, Sirma Tomoş ne-a rugat să nu întrerupem furnizarea de prestări servicii, deoarece nu are de unde procura hrană pentru pacienţi, şi ne-a asigurat că va face demersuri la minister pentru a ne achita toate restanţele. Însa nici această promisiune nu a fost respectată.
La sfârşitul lunii iulie, societatea noastră a trimis notificarea nr. 993 din 31.07.2017, prin care a solicitat achitarea facturilor şi a anunţat că, începând cu data de 15 august, nu va mai asigura hrana pacienţilor. Precizăm că Spitalul CFR Constanţa nu a achitat decât serviciile prestate pe luna august şi septembrie 2016, în prezent datoriile restante către societatea noastră fiind de 228.485,71 de lei, fapt care ne afectează grav activitatea.
Am contactat telefonic managerul spitalului, i-am comunicat situaţia şi i-am recomandat să găsească un alt furnizor de servicii, societatea noastră urmând a se adresa instanţei de judecată pentru recuperarea sumelor. Ne-a răspuns că va face demersuri la minister şi, în acest context, am decis să ne adresam dumneavoastră, în speranţa că veţi gestiona această situaţie şi veţi găsi o rezolvare a problemei semnalate, astfel încât pacienţii internaţi în Spitalul CFR Constanţa să nu fie afectaţi de lipsa hranei“, i-a transmis Petre Preda, administratorul societăţii Arimex Comexim 2000 SRL, ministrului Transporturilor, Alexandru Razvan Cuc.
Ce spun reprezentanţii Spitalului CFR
În legătură cu cele semnalate de reprezentanţii Arimex Comexim 2000 SRL, am luat legătura cu managerul Spitalului CFR Constanţa, Sirma Tomoş, care ne-a precizat că, la acest moment, unitatea sanitară se află în imposibilitatea de a achita datoriile. „În acest moment, suntem în imposibilitatea de a achita datoriile către Arimex Comexim 200 SRL. Din păcate, am avut puţini pacienţi în policlinică şi în spital. Desigur că Arimex Comexim 2000 SRL îşi va primi banii. Chiar dacă ne va acţiona în judecată, va trebui să achităm datoriile. Nu putem să reproşăm nimic societăţii, Arimex Comexim 2000 SRL a furnizat mâncare bună şi ne-a sărit mereu în ajutor“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, managerul unităţii sanitare.Sirma Tomoş ne-a mai spus că pacienţii nu vor rămâne fără hrană. „Avem posibilitatea să preparăm hrană în bucătăria spitalului, cu angajaţii noştri. Desigur că ne va costa mult mai mult să facem acest lucru, dar, deocamdată, aceasta este singura soluţie“, a explicat Sirma Tomoş.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta notificarea trimisă de Arimex Comexim 2000 SRL către Spitalul CFR şi sesizarea adresată ministrului Transporturilor, Alexandru Razvan Cuc.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii