Spitalul Clinic de Boli Infecţioase, transferat de la RAEDPP în administrarea Consiliului Local Constanţa (document)
Spitalul Clinic de Boli Infecţioase, transferat de la RAEDPP în administrarea Consiliului Local Constanţa (document)
19 Feb, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
2966
Marime text
În şedinţa din 23 februarie a Consiliului Local Municipal Constanţa, aleşii urmează să dezbată şi să voteze proiectul de hotărâre privind completarea HCL nr. 712/2005 referitoare la trecerea din administrarea RAEDPP Constanţa în administrarea Consiliului Local Constanţa a imobilului „Spitalul Clinic de Boli Infecţioase“, ce constituie domeniu public al municipiului Constanţa, şi transmiterea dreptului de administrare unităţii sanitare publice.
„Având în vedere viziunea de dezvoltare a autorităţilor locale, axată pe obiective care să permită o abordare complexă a nevoii de modernizare a sistemului sanitar constănţean, prin accesarea fondurilor interne sau externe nerambursabile, este necesară o pregătire în detaliu şi, de cele mai multe ori, elaborarea unor proiecte care să urmărească ridicarea calităţii sistemului sanitar. Aceste proiecte pot fi finanţate din surse proprii şi atrase. În ultimii ani, s-a remarcat tendinţa de descentralizare a politicilor de sănătate spre nivelurile administrative locale şi intermediare. În acest context, este importantă elaborarea unei strategii în acest domeniu la nivel local, care să completeze şi să fie coroborată cu strategiile de la nivel naţional. Autorităţile deliberative au atribuţia şi responsabilitatea de a asigura, potrivit competenţelor şi în condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind sănătatea, aspect care presupune asigurarea desfăşurării actului medical în imobilele afectate acestui proces.
Autorităţile publice locale pot participa la finanţarea unor cheltuieli de administrare şi funcţionare, respectiv cheltuieli de personal, cheltuieli legate de bunuri şi servicii, investiţii, reparaţii capitale, consolidare, extindere şi modernizare, dotări cu echipamente medicale ale unităţilor sanitare cu paturi transferate, în condiţiile legii şi în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie în bugetele locale. În vederea îndeplinirii obligaţiilor legale stabilite în sarcina autorităţilor publice locale ale municipiului Constanţa în domeniul sănătăţii, se propune atragerea de fonduri europene sau interne nerambursabile. Conform regulilor de finanţare aplicabile atât programelor operaţionale prin care fondurile europene sunt disponibilizate către beneficiari, cât şi programelor interne pentru pregătirea cererii de finanţare şi pentru depunerea proiectului spre evaluare, este obligatorie întocmirea şi prezentarea documentaţiei tehnico-economice în conformitate cu prevederile HG nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru proiecte de investiţii.
Pregătirea acestor proiecte implică realizarea prealabilă a unor documentaţii tehnico-economice care să însoţească cererile de finanţare, precum şi existenţa resurselor financiare necesare pentru realizarea acestora. Realitatea demonstrează că unităţile sanitare de interes local nu dispun nici de fondurile necesare realizării acestor proiecte, nici de experienţa identificării şi accesării programelor, aspect ce reclamă completarea actului de înfiinţare a dreptului de administrare.
Având în vedere HG nr. 866/16.08.2002 privind trecerea unor imobile din domeniul privat al statului şi din administrarea Ministerului Sănătăţii în domeniul public al municipiilor, oraşelor şi comunelor şi în administrarea consiliilor locale respective, acestea au fost transmise în administrarea RAEDPP Constanţa prin HCL nr. 3/2002. În conformitate cu dispoziţiile art. 1 din Legea nr. 99/2004 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 70/2002, prin care «terenurile şi clădirile în care îşi desfăşoară activitatea unităţile sanitare publice de interes judeţean sau local sunt parte integrantă a domeniului public al judeţelor, comunelor, oraşelor şi municipiilor şi se dau în administrare unităţilor sanitare publice prin hotărâre a consiliului judeţean, consiliului general al municipiului Bucureşti sau a consiliului local, după caz, în condiţiile legii», a fost aprobată HCL nr. 712/2004 privind preluarea din administrarea RAEDPP Constanţa în administrarea Consiliului Local Constanţa a imobilului Spitalul Clinic de Boli Infecţioase, care constituie domeniu public al municipiului Constanţa, şi transmiterea dreptului de administrare unităţii sanitare publice.
Ţinând cont de prevederile Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, ce reglementează dreptul de administrare, implicit sub aspectul limitelor de exercitare a acestui drept, se impune completarea HCL nr. 712/2005, prin indicarea expresă a posibilităţilor municipiului Constanţa de a elabora studiile şi alte documentaţii tehnico-economice necesare procesului de pregătire a proiectelor finanţate din fonduri interne sau externe nerambursabile, ca o limitare a dreptului de administrare al unităţilor sanitare, aspect neinclus iniţial în actul de înfiinţare a dreptului de administrare“, se arată în raportul proiectului de hotărâre.
În secţiunea „Documente“, puteţi vizualiza proiectul de hotărâre la care facem referire în articolul de faţă.
„Având în vedere viziunea de dezvoltare a autorităţilor locale, axată pe obiective care să permită o abordare complexă a nevoii de modernizare a sistemului sanitar constănţean, prin accesarea fondurilor interne sau externe nerambursabile, este necesară o pregătire în detaliu şi, de cele mai multe ori, elaborarea unor proiecte care să urmărească ridicarea calităţii sistemului sanitar. Aceste proiecte pot fi finanţate din surse proprii şi atrase. În ultimii ani, s-a remarcat tendinţa de descentralizare a politicilor de sănătate spre nivelurile administrative locale şi intermediare. În acest context, este importantă elaborarea unei strategii în acest domeniu la nivel local, care să completeze şi să fie coroborată cu strategiile de la nivel naţional. Autorităţile deliberative au atribuţia şi responsabilitatea de a asigura, potrivit competenţelor şi în condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind sănătatea, aspect care presupune asigurarea desfăşurării actului medical în imobilele afectate acestui proces.
Autorităţile publice locale pot participa la finanţarea unor cheltuieli de administrare şi funcţionare, respectiv cheltuieli de personal, cheltuieli legate de bunuri şi servicii, investiţii, reparaţii capitale, consolidare, extindere şi modernizare, dotări cu echipamente medicale ale unităţilor sanitare cu paturi transferate, în condiţiile legii şi în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie în bugetele locale. În vederea îndeplinirii obligaţiilor legale stabilite în sarcina autorităţilor publice locale ale municipiului Constanţa în domeniul sănătăţii, se propune atragerea de fonduri europene sau interne nerambursabile. Conform regulilor de finanţare aplicabile atât programelor operaţionale prin care fondurile europene sunt disponibilizate către beneficiari, cât şi programelor interne pentru pregătirea cererii de finanţare şi pentru depunerea proiectului spre evaluare, este obligatorie întocmirea şi prezentarea documentaţiei tehnico-economice în conformitate cu prevederile HG nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru proiecte de investiţii.
Pregătirea acestor proiecte implică realizarea prealabilă a unor documentaţii tehnico-economice care să însoţească cererile de finanţare, precum şi existenţa resurselor financiare necesare pentru realizarea acestora. Realitatea demonstrează că unităţile sanitare de interes local nu dispun nici de fondurile necesare realizării acestor proiecte, nici de experienţa identificării şi accesării programelor, aspect ce reclamă completarea actului de înfiinţare a dreptului de administrare.
Având în vedere HG nr. 866/16.08.2002 privind trecerea unor imobile din domeniul privat al statului şi din administrarea Ministerului Sănătăţii în domeniul public al municipiilor, oraşelor şi comunelor şi în administrarea consiliilor locale respective, acestea au fost transmise în administrarea RAEDPP Constanţa prin HCL nr. 3/2002. În conformitate cu dispoziţiile art. 1 din Legea nr. 99/2004 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 70/2002, prin care «terenurile şi clădirile în care îşi desfăşoară activitatea unităţile sanitare publice de interes judeţean sau local sunt parte integrantă a domeniului public al judeţelor, comunelor, oraşelor şi municipiilor şi se dau în administrare unităţilor sanitare publice prin hotărâre a consiliului judeţean, consiliului general al municipiului Bucureşti sau a consiliului local, după caz, în condiţiile legii», a fost aprobată HCL nr. 712/2004 privind preluarea din administrarea RAEDPP Constanţa în administrarea Consiliului Local Constanţa a imobilului Spitalul Clinic de Boli Infecţioase, care constituie domeniu public al municipiului Constanţa, şi transmiterea dreptului de administrare unităţii sanitare publice.
Ţinând cont de prevederile Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, ce reglementează dreptul de administrare, implicit sub aspectul limitelor de exercitare a acestui drept, se impune completarea HCL nr. 712/2005, prin indicarea expresă a posibilităţilor municipiului Constanţa de a elabora studiile şi alte documentaţii tehnico-economice necesare procesului de pregătire a proiectelor finanţate din fonduri interne sau externe nerambursabile, ca o limitare a dreptului de administrare al unităţilor sanitare, aspect neinclus iniţial în actul de înfiinţare a dreptului de administrare“, se arată în raportul proiectului de hotărâre.
În secţiunea „Documente“, puteţi vizualiza proiectul de hotărâre la care facem referire în articolul de faţă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii