Tensiuni la o asociaţie de proprietari din Constanţa Mărul discordiei - branşamentul la Congaz şi datoriile la întreţinere. Ce e de făcut? (document)
Tensiuni la o asociaţie de proprietari din Constanţa: Mărul discordiei - branşamentul la Congaz şi datoriile
19 Mar, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
5581
Marime text
Se pare că relaţiile dintre proprietarii de apartamente şi preşedinţii asociaţiilor de proprietari din Constanţa, de multe ori, nu sunt tocmai cordiale. Unii proprietari de apartamente reclamă modul defectuos de lucru al unor administratori, unii semnalează faptul că li se încalcă interesele, iar alţii susţin că sunt furaţi la factură. La acestea se adaugă situaţii legate referitoare la restanţe la furnizorii apă, gaze sau energie termică sau la documente întocmite greşit, context în care proprietarii de apartamente se simt înşelaţi. Mărul discordiei dintre două astfel de „tabere“ este reprezentat de societatea Congaz sau, mai bine zis, de branşamentul la reţeaua de gaze naturale.
Pe adresa de email a cotidianului ZIUA de Constanţa a sosit, zilele trecute, o sesizare semnată de doi constănţeni care locuiesc într-un bloc situat pe aleea Lotus nr. 8, scara C, din cartierul Tomis Nord. Aceştia îl acuză pe preşedintele Asociaţiei de Proprietari Lotus 11 C că refuză semnarea contractului de montare a coloanei de gaze cu firma aleasă de locatarii de la scara C.
„Am obţinut de la Congaz SA atât acordul de acces al scării la reţeaua de gaze, cât şi acorduri individuale, pentru 11 apartamente din 15. Am plătit şi ni s-a executat inclusiv branşamentul la scara C. Am obţinut oferte pentru execuţia coloanei comune a scării, dintre care am ales-o pe cea mai bună. În acest moment, preşedintele Asociaţiei de Proprietari Lotus 11 C a refuzat să semneze contractul de execuţie cu firma aleasă de noi, deşi această firmă a semnat deja cele 11 contracte individuale cu fiecare proprietar. El motivează că unii dintre proprietari au datorii către asociaţie, datorii care aşteptăm să fie infirmate de către Justiţie. Noi considerăm că este un abuz“, ne-au semnalat Cosmin Chiru şi Miki Mocanu. Aceştia mai spun că, pe data de 15 decembrie 2014, a avut loc Adunarea Generală a Asociaţiei de Proprietari Lotus 11 C, în care s-a decis branşarea blocului la reţeaua de gaze. „Congaz a emis factura de racordare a scării C pe data de 18 decembrie 2014, factură care a fost achitată. După ce Congaz a obţinut acceptul Primăriei pentru execuţia branşamentului, între 16 şi 20 februarie a fost executat branşamentul. Ulterior, pe 23 februarie, 14 din 15 proprietari ai scării C au acceptat oferta firmei Călin Service SRL, care urma să monteze coloana comună de gaze pe scară. În zilele de 3 şi 4 martie au fost încheiate 11 contracte de execuţie branşament individual (11 din 15 apartamente). Dar preşedintele asociaţiei a refuzat să semneze contractul de execuţie a coloanei comune de pe scara C, pe motiv că trei familii au sume restante neachitate“, a menţionat Cosmin Chiru, el recunoscând că are datorii către asociaţia de proprietari, cu care, de altfel, se află în litigiu.
De altfel, pe rolul Judecătoriei Constanţa se află următoarele dosare: dosarul nr. 25419/212/2012, înregistrat pe 5.10.2012, secţia Civilă, Chiru Cosmin - pârât, Asociaţia de Proprietari Lotus 11 C - reclamant, dosarul nr. 25417/212/2012, înregistrat pe 5.10.2012, secţia Civilă, Mocanu Miki - pârât, Asociaţia de Proprietari Lotus 11 C – reclamant şi dosarul nr. 25418/212/2012, înregistrat pe 5.10.2012, secţia Civilă.
În secțiunea Documente puteţi vizualiza procesul-verbal al Comitetului Executiv al AP Lotus 11 C, din data de 6.03.2015.
Pe adresa de email a cotidianului ZIUA de Constanţa a sosit, zilele trecute, o sesizare semnată de doi constănţeni care locuiesc într-un bloc situat pe aleea Lotus nr. 8, scara C, din cartierul Tomis Nord. Aceştia îl acuză pe preşedintele Asociaţiei de Proprietari Lotus 11 C că refuză semnarea contractului de montare a coloanei de gaze cu firma aleasă de locatarii de la scara C.
„Am obţinut de la Congaz SA atât acordul de acces al scării la reţeaua de gaze, cât şi acorduri individuale, pentru 11 apartamente din 15. Am plătit şi ni s-a executat inclusiv branşamentul la scara C. Am obţinut oferte pentru execuţia coloanei comune a scării, dintre care am ales-o pe cea mai bună. În acest moment, preşedintele Asociaţiei de Proprietari Lotus 11 C a refuzat să semneze contractul de execuţie cu firma aleasă de noi, deşi această firmă a semnat deja cele 11 contracte individuale cu fiecare proprietar. El motivează că unii dintre proprietari au datorii către asociaţie, datorii care aşteptăm să fie infirmate de către Justiţie. Noi considerăm că este un abuz“, ne-au semnalat Cosmin Chiru şi Miki Mocanu. Aceştia mai spun că, pe data de 15 decembrie 2014, a avut loc Adunarea Generală a Asociaţiei de Proprietari Lotus 11 C, în care s-a decis branşarea blocului la reţeaua de gaze. „Congaz a emis factura de racordare a scării C pe data de 18 decembrie 2014, factură care a fost achitată. După ce Congaz a obţinut acceptul Primăriei pentru execuţia branşamentului, între 16 şi 20 februarie a fost executat branşamentul. Ulterior, pe 23 februarie, 14 din 15 proprietari ai scării C au acceptat oferta firmei Călin Service SRL, care urma să monteze coloana comună de gaze pe scară. În zilele de 3 şi 4 martie au fost încheiate 11 contracte de execuţie branşament individual (11 din 15 apartamente). Dar preşedintele asociaţiei a refuzat să semneze contractul de execuţie a coloanei comune de pe scara C, pe motiv că trei familii au sume restante neachitate“, a menţionat Cosmin Chiru, el recunoscând că are datorii către asociaţia de proprietari, cu care, de altfel, se află în litigiu.
Ce spune preşedintele Asociaţiei de Proprietari Lotus 11 C
La rândul său, preşedintele Asociaţiei de Proprietari Lotus 11 C susţine că nu va semna contractul de execuţie a coloanei de gaze la scara C, deoarece trei proprietari au datorii de 8.000 de lei, motiv pentru care au fost acţionaţi în judecată: „Sunt trei proprietari, printre care şi Mocanu Miki şi Chiru Cosmin, care au restanţe la energia termică în valoare de 8.000 de lei la întreţinere, începând din 2011. Dacă nu vor plăti restanţele, nu o să-mi dau acordul pentru contractul pentru execuţia coloanei pe scară.“Bată-l vina de repartitor!
Cele trei familii au acumulat datorii la energia termică, deoarece nu au achitat sumele calculate de societatea care se ocupa de calcularea consumului înregistrat de repartitoare. „Între anii 2005 - 2008, la scara C, societatea care avea în desfăşurare un contract cu Asociaţia de Proprietari Lotus 11 C, se ocupa de calculul pentru plata energiei termice pe baza repartitoarelor montate în apartamente. Din anul 2008 până în 2011, s-a renunţat la această societate, iar calculul pentru energia termică se făcea după suprafaţa apartamentului. În anul 2011, preşedintele de atunci al asociaţiei a semnat un nou contract cu societatea respectivă, pentru şase apartamente, care aveau repartitoare. Potrivit ordinului 343/2010 al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), firma de repartitoare este obligată să calculeze şi energia termică consumată de apartamentele fără repartitoare în baza unei formule. Ceea ce s-a şi întâmplat. Doar că doi locatari, Chiru şi Mocanu, au refuzat să achite sumele calculate de societate, ei făcând-şi calculul energiei termice consumate după suprafaţa apartamentelor. De aici şi datoriile acumulate. În ceea ce-l priveşte pe cel de-al treilea locatar, acesta ne-a spus că a dat jos radiatoarele şi a făcut reparaţii. Însă nu a anunţat, oficial, în scris, Comitetul Executiv al asociaţiei de proprietari“, a adăugat preşedintele Asociaţiei de Proprietari Lotus 11 C. „Aşa cum s-a constatat de către Comitetul Executiv, se doreşte schimbarea sistemului de încălzire al scării C, prin montarea de centrale de apartament, iar acest lucru nu se poate face decât respectând, de la începutul acţiunii, prevederile legale, legate de: strângerea fondurilor pentru lucrare, achitarea datoriilor, semnarea contractului de proiectare şi execuţie, obţinerea tuturor autorizaţiilor, debranşarea legală de la RADET, redimensionarea instalaţiilor existente ale blocului, plata cheltuielilor ulterioare cu energia termică aferentă spaţiilor comune. Conducerea AP Lotus 11 C doreşte respectarea legalităţii tuturor factorilor implicaţi în realizarea lucrării, cât şi evitarea problemelor ulterioare, ce ar putea fi cauzate de rău-platnici“, a completat preşedintele AP Lotus 11C.De altfel, pe rolul Judecătoriei Constanţa se află următoarele dosare: dosarul nr. 25419/212/2012, înregistrat pe 5.10.2012, secţia Civilă, Chiru Cosmin - pârât, Asociaţia de Proprietari Lotus 11 C - reclamant, dosarul nr. 25417/212/2012, înregistrat pe 5.10.2012, secţia Civilă, Mocanu Miki - pârât, Asociaţia de Proprietari Lotus 11 C – reclamant şi dosarul nr. 25418/212/2012, înregistrat pe 5.10.2012, secţia Civilă.
Ce spun reprezentanţii UAPC
Reprezentanţii Uniunii Asociaţiilor de Proprietari Constanţa (UAPC), cărora le-am prezentat această situaţie, susţin că preşedintele unei asociaţii de proprietari trebuie să aplice hotărârile Adunării Generale. „Datoriile la întreţinere ale unor proprietari de apartamente pot fi recuperate în instanţă. Însă branşamentul la gaze nu are nimic de-a face cu datoriile. Preşedintele unei asociaţii de proprietari este obligat să pună în aplicare deciziile Adunării Generale“, ne-a explicat Florica Ganea, preşedintele UAPC.
În secțiunea Documente puteţi vizualiza procesul-verbal al Comitetului Executiv al AP Lotus 11 C, din data de 6.03.2015.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii