SONDAJ de coșmar pentru PSD. PNL dă marea LOVITURĂ
SONDAJ de coșmar pentru PSD. PNL dă marea LOVITURĂ
13 May, 2015 09:48
ZIUA de Constanta
2421
Marime text
PSD are o problemă extrem de mare, arată un sondaj INSCOP, publicat de stiripesurse.ro. Sondajul abordează problema politică din alt punct de vedere: favorabilitatea către un anumit partid, în funcție de accesul la internet și rețelele de socializare.
Accesul la internet pare a modifica opţiunile politice ale românilor. Astfel, intenţiile de vot ale respondenţilor care declară că au acces la internet (65% din totalul eşantionului) în privinţa pricipalelor două partide sunt oarecum diferite faţă de cele ale votanţilor în ansamblu. 48.8% dintre cei care declară că au acces la internet şi indică o opţiune clară ar vota cu noul PNL format din PNL şi PDL, în timp ce 34,4% dintre cei care au internet ar vota cu Alianţa PSD-UNPR-PC, informează Adevărul.
Clasamentul se inversează în cazul populaţiei care declară că nu are acces la internet (35% din totalul eşantionului). Astfel, 46,7% dintre cei care nu au acces la internet şi indică o opţiune clară ar vota Alianţa PSD-UNPR-PC, în timp ce 37,8% ar vota noul PNL.
Intenţiile de vot ale respondenţilor care declară că au un cont de Facebook sau Twitter (45% din totalul populaţiei investigate) în privinţa pricipalelor două partide sunt de asemenea diferite de cele ale ale populaţiei în ansamblu. 50.2% dintre cei care declară că au cont de Facebook şi Twitter şi indică o opţiune de vot ar alege noul PNL format din PNL şi PDL, în timp ce 34,3% dintre cei care au internet ar vota cu Alianţa PSD-UNPR-PC.
Clasamentul se echilibrează în cazul populaţiei care declară că nu are cont de Facebook şi Twitter (55% din totalul eşantionului). Astfel, 42,2% dintre cei care nu cont pe o reţea de socializare şi indică o opţiune clară ar vota Alianţa PSD-UNPR-PC, în timp ce 41% ar vota noul PNL.
Este de înțeles, în acest context, de ce liberalii se concentrează foarte tare pe mijloacele de comunicare virtuală, în timp ce PSD merge pe varianta clasică, asigurată de mass-media, în mod special televiziuni.
Cât au partidele în sondajul general
Măsurătoarea sociologică realizată la sfârşitul lunii aprilie nu indică schimbări majore în ceea ce priveşte intenţia de vot pentru partide în cazul în care duminica viitoare s-ar organiza alegeri anticipate. Noul PNL format prin fuziunea dintre PNL şi PDL conduce cu 44,7% (44,2% în februarie şi 41,7% în decembrie 2014) din totalul celor care au indicat o opţiune clară de vot. Pe locul doi se clasează Alianţa PSD-UNPR-PC cu 39,1% dintre opţiuni (37,4% în februarie şi 38,8% în decembrie 2014).
Cele două formaţiuni/alianţe cumulează 83,8% din totalul voturilor. Chiar dacă organizaţiile politice clasate pe primele două locuri sunt formate din mai multe partide, perspectiva ireversibilă a unei fuziuni în cazul noului PNL şi o alianţă permanentizată între PSD şi UNPR ar transformă România de facto într-o ţară cu sistem bipartid, cel puţin din punctul de vedere al intenţiilor de vot declarate cu un an şi jumătate înainte de alegerile din 2016. Singura formaţiune care mai reuşeşte să depăşească pragul parlamentar de 5% este UDMR cu 5,2%.
Integral pe stiripesurse.ro
Sursa: stiripesurse.ro
Accesul la internet pare a modifica opţiunile politice ale românilor. Astfel, intenţiile de vot ale respondenţilor care declară că au acces la internet (65% din totalul eşantionului) în privinţa pricipalelor două partide sunt oarecum diferite faţă de cele ale votanţilor în ansamblu. 48.8% dintre cei care declară că au acces la internet şi indică o opţiune clară ar vota cu noul PNL format din PNL şi PDL, în timp ce 34,4% dintre cei care au internet ar vota cu Alianţa PSD-UNPR-PC, informează Adevărul.
Clasamentul se inversează în cazul populaţiei care declară că nu are acces la internet (35% din totalul eşantionului). Astfel, 46,7% dintre cei care nu au acces la internet şi indică o opţiune clară ar vota Alianţa PSD-UNPR-PC, în timp ce 37,8% ar vota noul PNL.
Intenţiile de vot ale respondenţilor care declară că au un cont de Facebook sau Twitter (45% din totalul populaţiei investigate) în privinţa pricipalelor două partide sunt de asemenea diferite de cele ale ale populaţiei în ansamblu. 50.2% dintre cei care declară că au cont de Facebook şi Twitter şi indică o opţiune de vot ar alege noul PNL format din PNL şi PDL, în timp ce 34,3% dintre cei care au internet ar vota cu Alianţa PSD-UNPR-PC.
Clasamentul se echilibrează în cazul populaţiei care declară că nu are cont de Facebook şi Twitter (55% din totalul eşantionului). Astfel, 42,2% dintre cei care nu cont pe o reţea de socializare şi indică o opţiune clară ar vota Alianţa PSD-UNPR-PC, în timp ce 41% ar vota noul PNL.
Este de înțeles, în acest context, de ce liberalii se concentrează foarte tare pe mijloacele de comunicare virtuală, în timp ce PSD merge pe varianta clasică, asigurată de mass-media, în mod special televiziuni.
Cât au partidele în sondajul general
Măsurătoarea sociologică realizată la sfârşitul lunii aprilie nu indică schimbări majore în ceea ce priveşte intenţia de vot pentru partide în cazul în care duminica viitoare s-ar organiza alegeri anticipate. Noul PNL format prin fuziunea dintre PNL şi PDL conduce cu 44,7% (44,2% în februarie şi 41,7% în decembrie 2014) din totalul celor care au indicat o opţiune clară de vot. Pe locul doi se clasează Alianţa PSD-UNPR-PC cu 39,1% dintre opţiuni (37,4% în februarie şi 38,8% în decembrie 2014).
Cele două formaţiuni/alianţe cumulează 83,8% din totalul voturilor. Chiar dacă organizaţiile politice clasate pe primele două locuri sunt formate din mai multe partide, perspectiva ireversibilă a unei fuziuni în cazul noului PNL şi o alianţă permanentizată între PSD şi UNPR ar transformă România de facto într-o ţară cu sistem bipartid, cel puţin din punctul de vedere al intenţiilor de vot declarate cu un an şi jumătate înainte de alegerile din 2016. Singura formaţiune care mai reuşeşte să depăşească pragul parlamentar de 5% este UDMR cu 5,2%.
Integral pe stiripesurse.ro
Sursa: stiripesurse.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii