Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:21 18 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Stiripesurse.ro Câți bani au pompat baronii în presa locală

ro

17 Jan, 2015 15:11 2186 Marime text
Cumpărarea „ştirilor pozitive”, strategie în urma căreia fostul ministru al Tineretului, Monica Iacob Ridzi, s-a ales cu un dosar penal, este în continuare o practică în judeţe. O demonstrează achiziţiile publice ale primăriilor şi Consiliilor Judeţene, instituţii care au îndreptat spre agenţii de publicitate sau direct spre presa locală aproape 20 de milioane de lei în anul electoral 2014, potrivit gandul.info, se arată pe stiripesurse.ro.

Jumătate din această sumă, mai bine de 10 milioane de lei aşadar, a acoperit contractul dintre Consiliul Judeţean Constanţa, condus de liderul PSD Nicuşor Constantinescu, şi postul de televiziune Neptun TV pentru „servicii de informare şi promovare a instituţiei”. În prezent, Nicuşor Constantinescu este cercetat pentru abuz în serviciu în formă continuată, instanţa dându-i însă în cursul săptămânii trecute dreptul de a-şi relua activitatea la CJ.

Ca să se asigure că informaţiile despre ei şi despre instituţiile pe care le conduc ajung la electorat sub forma "ştirilor pozitive", şefii judeţelor Constanţa, Gorj, Dolj, Mureş, Covasna şi Harghita au încheiat anul trecut contracte pentru "servicii de informare, promovare şi publicitate a activităţii Consiliului Judeţean" plătite cu bani publici şi negociate direct, în multe cazuri, cu instituţii din presa locală. 12,7 din cele 19,6 milioane de euro cheltuite în judeţe pe promovare şi publicitate în 2014 au acoperit exclusiv contracte de acest fel.

Partea de publicitate a proiectelor finanţate cu bani europeni a însemnat doar 4 milioane de lei din cele aproape 20. Banii au ajuns fie în agenţii de publicitate, fie în firme de producţie video locale, fie în mici tipografii care au făcut broşuri, afişe şi pliante.

Campionul contractelor de publicitate plătite cu bani din bugetul local este Consiliul Judeţean Constanţa care a alocat imaginii sale pozitive 10.231.742 de lei cu TVA incus din cele 19.652.712 cât au în semnat cele 25 de contracte semnate în toată ţara.

Din cele 19,6 milioane, contractele pentru "servicii de informare, promovare şi publicitate a activităţii Consiliului Judeţean" au însemnat 12,7 milioane de euro, strategia de comunicare fiind aplicată, cu finanţare internă, în an electoral, în 6 judeţe: Constanţa, Gorj, Dolj, Mureş, Covasna şi Harghita, arată datele din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Citiţi ştirea completă pe stiripesurse.ro.

Sursa: stiripesurse.ro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii