Îngropate sub propriile cratere Drumurile din judeţul Constanţa aşteaptă învierea lui Ceauşescu pentru a fi reparate (galerie foto)
Îngropate sub propriile cratere: Drumurile din judeţul Constanţa aşteaptă învierea lui Ceauşescu pentru
20 Mar, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
5325
Marime text
Drumurile din judeţul Constanţa, fie că vorbim despre drumuri judeţene, fie despre drumuri comunale, continuă să arate jalnic. Gropi adânci de zeci de centimetri, cratere al căror diametru depăşeşte un metru, bucăţi întregi de asfalt care lipsesc. Toate acestea fac din circulaţia pe aceste drumuri un coşmar. Şi încă unul care face victime. Asta pentru că pe aceste drumuri au loc constant accidente. Uneori, grave, alteori, mortale.
Cine e responsabil pentru halul în care arată aceste drumuri? Cine semnalează problemele fără a fi auzit de nimeni? Cine se va sesiza în cele din urmă?
La aproape fiecare reuniune de Consiliu Judeţean (CJC) se alocă sume imense de bani în folosul Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa.
36.339.000 de lei au fost alocaţi pentru drumuri şi poduri la începutul anului 2014, iar în programul cu obiectivele şi lucrările de drumuri şi poduri pe anul în curs nu este cuprins niciunul dintre drumurile care necesită lucrări capitale de reparaţie. În ce groapă fără fund se scurg toţi banii, pe ce şosea se află aceasta, încă nu am aflat, însă am descoperit alte cratere în asfaltul drumurilor ce brăzdează judeţul de la un capăt la altul. Poate Direcţia Naţională Anticorupţie va afla cât de curând, mai ales că ieri de dimineaţă procurorii Anticorupţie au dispus percheziţii la sediul RAJDP.
La finalul săptămânii trecute, un cititor ne-a atras atenţia asupra drumului judeţean 226, pe care a avut loc un grav accident de circulaţie, în poarta rafinăriei Petromidia. „Drumul acela are cratere de un metru în diametru şi 30, 40 de centimetri adâncime... Dacă vreţi un reportaj despre drumurile proaste din judeţ... Erau în seara asta (n.r. 15 martie) două maşini cu câte o roată probabil ruptă”, a scris un utilizator pe pagina de Facebook ZIUA de Constanţa. Tot el a menţionat: „De fapt, tot DJ 226 până la Cetatea Histria e dezastru. Şi cică ar trebui să ducă la un obiectiv turistic vizitat de turişti...”.
Asupra situaţiei DJ 226 atrăgea atenţia, în urmă cu un an, şi liderul Organizaţiei Judeţene a PNL Constanţa, deputatul Gheorghe Dragomir. Acesta declara, în cadrul unei conferinţe de presă, că DJ 226 „este ocolit de Consiliul Judeţean Constanţa”. Nici primarii localităţilor străbătute de această şosea nu sunt mulţumiţi de felul cum arată drumul care vara îi aduce pe turişti către una dintre plajele care şi-au păstrat frumuseţea naturală, sălbatică - cea de la Corbu. Drumul continuă apoi spre Cetatea Histria, până la graniţa cu Tulcea, deci ar trebui să fie un drum de maximă importanţă pentru turismul de la Marea Neagră. Dar cum toate drumurile turistice se opresc la Mamaia, cine mai este interesat de partea istorică a lucrurilor?! „N-a mai fost reparat de pe vremea lui Ceauşescu. Am vorbit cu cei de la CJC, nu au bani”, menţiona parlamentarul constănţean. Şi primarul de la Corbu se declară nesatisfăcut de starea drumului care ajunge până în localitatea pe care o administrează. „Astă-toamnă s-a făcut o decupare parţială, când s-au pus nişte branşamente la reţeaua de apă, dar atât. De atunci, nu s-a mai intervenit, nici alte noutăţi nu am primit. Se circulă cu dificultate pe drum şi trebuie reabilitat cap-coadă”, a declarat primarul comunei Corbu, Marian Gălbinaşu.
Situaţiile disperate cer măsuri disperate
Situaţia disperată a drumurilor cere măsuri disperate. Tocmai de aceea, primarul comunei Peştera, Valentin Vrabie, este decis să îşi strige nemulţumirea în piaţa publică. Pe data de 1 aprilie, însoţit de 1.000 de localnici din comuna în fruntea căreia se află, primarul va veni la Constanţa, în faţa Consiliului Judeţean, pentru a le reaminti aleşilor noştri de lipsurile financiare pe care comunitatea le întâmpină. Unul dintre cele mai dureroase aspecte asupra căruia gospodarul-şef Vrabie s-a săturat să mai aştepte intervenţia CJC-ului este tocmai drumul judeţean 223B, unde nu s-a mai intervenit de peste 30 de ani.
„Consiliul Judeţean este călăul comunităţii noastre. Pe drumul care duce către satele Ivrinezu Mic şi Ivrinezu Mare se produc zilnic accidente. Prin craterele formate se trece foarte greu. Un drum de 7 kilometri se parcurge într-o oră! Salvarea ajunge foarte greu, iar când este vorba despre salvarea unei vieţi, timpul este esenţial! Zilnic, pe acel drum trec microbuzele şcolare cu câte 100 de copii; acum 3 ani a avut loc un accident, iar 3 copii au fost răniţi! În fiecare seară îi mulţumesc Domnului că nu s-a petrecut niciun accident grav pe acel fatidic drum în ziua care tocmai s-a încheiat”, a declarat cu indignare primarul de la Peştera, Valentin Vrabie.
Autorităţile sunt în stand-by?
Un alt drum judeţean puternic deteriorat este cel care face legătura între şoseaua naţională şi comuna Pantelimon. Segment al drumului judeţean 226, DJ 226B arată ca după bombardamente, îndeosebi după topirea zăpezilor din această iarnă, care l-au lăsat cu cratere imense. De aceea, traficul pe acest drum se desfăşoară în condiţii extrem de dificile. Cu toate acestea, RAJDP Constanţa nu pare să fie deranjată, motiv pentru care nici nu urgentează intrarea acestui drum în reabilitare. Şi primarul comunei Pantelimon este conştient că drumul care ajunge către localităţile pe care le păstoreşte nu este deloc unul lin, mai ales că acest segment din DJ 226 este şi cel care duce către situl arheologic „Cetatea Ulmetum”, un punct turistic important, dar ocolit de vizitatori tocmai din această cauză.
„E jalnic drumul. O viteză de 30-40 de kilometri pe oră este deja o viteză periculoasă în condiţiile date. Sunt porţiuni de drum unde se circulă decent, dar dacă punem cap la cap toate gropile, rezultă un crater de vreo 3 kilometri. Avem promisiuni că se va face, dar când... nu ştim. Sunt societăţi care lucrează la carierele dimprejur şi plătesc taxe de drum, iar oamenii cer ca drumul să fie reparat din banii pe care ei îi dau pe taxă. Câteva maşini şi-au rupt arcurile de la atâtea drumuri în condiţii... extreme şi mi-au solicitat să le permit să toarne nişte piatră prin gropi, ca să mai amelioreze situaţia”, a declarat şi primarul comunei Pantelimon, Vasile Neicu.
Drumul nimănui
ZIUA de Constanţa a atras atenţia, de-a lungul timpului, asupra mai multor drumuri constănţene de... coşmar. Amintim aici DJ 393, pe care gropile sunt nelipsite, aspect care face ca acest drum să pară desprins din alt secol, la ani lumină distanţă de prezent, de civilizaţie, de Uniunea Europeană.
Concret, de la ieşirea din Arsa, spre Pecineaga, drumul e mai mult „victima” pământului, decât „ruda” pietrişului. Pentru şoferi, DJ 339 aduce mai degrabă a hău, decât a drum judeţean. Nici aici RAJDP-ul n-a dat din coate pentru reparaţii. „Din vara anului 2012 nu s-au mai făcut lucrări la acest tronson de drum, iar atunci s-a turnat nişte piatră, nu a fost o lucrare în adevăratul sens al cuvântului. O porţiune de circa 3 kilometri este foarte rău avariată. Mai rău este că trebuie să aducem copiii de la Coroana şi de la Arsa la şcoala din Albeşti, zilnic. Am făcut o solicitare către CJC şi anul acesta, poate se vor găsi bani în bugetul de anul acesta şi pentru noi”, a declarat primarul comunei Albeşti, Gheorghe Moldovan.
Am încercat să luăm un punct de vedere şi din partea conducerii RAJDP, însă directorul, Adrian Gâmbuţeanu, era deja în drum spre Bucureşti...în duba DNA, alături de preşedintele CJC; Nicuşor Constantinescu.
Lucrările la drumurile noastre proaste parcă nu se termină niciodată. Cu toate astea, sunt drumuri pe care nu au mai trecut cu anii utilajele, în timp ce şanţurile din asfalt se adâncesc văzând cu ochii, spre disperarea şoferilor care plătesc zeci de taxe şi accize. Dar, apa trece, pietrele rămân... banii se duc, craterele... nu!
Cine e responsabil pentru halul în care arată aceste drumuri? Cine semnalează problemele fără a fi auzit de nimeni? Cine se va sesiza în cele din urmă?
La aproape fiecare reuniune de Consiliu Judeţean (CJC) se alocă sume imense de bani în folosul Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa.
36.339.000 de lei au fost alocaţi pentru drumuri şi poduri la începutul anului 2014, iar în programul cu obiectivele şi lucrările de drumuri şi poduri pe anul în curs nu este cuprins niciunul dintre drumurile care necesită lucrări capitale de reparaţie. În ce groapă fără fund se scurg toţi banii, pe ce şosea se află aceasta, încă nu am aflat, însă am descoperit alte cratere în asfaltul drumurilor ce brăzdează judeţul de la un capăt la altul. Poate Direcţia Naţională Anticorupţie va afla cât de curând, mai ales că ieri de dimineaţă procurorii Anticorupţie au dispus percheziţii la sediul RAJDP.
La finalul săptămânii trecute, un cititor ne-a atras atenţia asupra drumului judeţean 226, pe care a avut loc un grav accident de circulaţie, în poarta rafinăriei Petromidia. „Drumul acela are cratere de un metru în diametru şi 30, 40 de centimetri adâncime... Dacă vreţi un reportaj despre drumurile proaste din judeţ... Erau în seara asta (n.r. 15 martie) două maşini cu câte o roată probabil ruptă”, a scris un utilizator pe pagina de Facebook ZIUA de Constanţa. Tot el a menţionat: „De fapt, tot DJ 226 până la Cetatea Histria e dezastru. Şi cică ar trebui să ducă la un obiectiv turistic vizitat de turişti...”.
Asupra situaţiei DJ 226 atrăgea atenţia, în urmă cu un an, şi liderul Organizaţiei Judeţene a PNL Constanţa, deputatul Gheorghe Dragomir. Acesta declara, în cadrul unei conferinţe de presă, că DJ 226 „este ocolit de Consiliul Judeţean Constanţa”. Nici primarii localităţilor străbătute de această şosea nu sunt mulţumiţi de felul cum arată drumul care vara îi aduce pe turişti către una dintre plajele care şi-au păstrat frumuseţea naturală, sălbatică - cea de la Corbu. Drumul continuă apoi spre Cetatea Histria, până la graniţa cu Tulcea, deci ar trebui să fie un drum de maximă importanţă pentru turismul de la Marea Neagră. Dar cum toate drumurile turistice se opresc la Mamaia, cine mai este interesat de partea istorică a lucrurilor?! „N-a mai fost reparat de pe vremea lui Ceauşescu. Am vorbit cu cei de la CJC, nu au bani”, menţiona parlamentarul constănţean. Şi primarul de la Corbu se declară nesatisfăcut de starea drumului care ajunge până în localitatea pe care o administrează. „Astă-toamnă s-a făcut o decupare parţială, când s-au pus nişte branşamente la reţeaua de apă, dar atât. De atunci, nu s-a mai intervenit, nici alte noutăţi nu am primit. Se circulă cu dificultate pe drum şi trebuie reabilitat cap-coadă”, a declarat primarul comunei Corbu, Marian Gălbinaşu.
Situaţiile disperate cer măsuri disperate
Situaţia disperată a drumurilor cere măsuri disperate. Tocmai de aceea, primarul comunei Peştera, Valentin Vrabie, este decis să îşi strige nemulţumirea în piaţa publică. Pe data de 1 aprilie, însoţit de 1.000 de localnici din comuna în fruntea căreia se află, primarul va veni la Constanţa, în faţa Consiliului Judeţean, pentru a le reaminti aleşilor noştri de lipsurile financiare pe care comunitatea le întâmpină. Unul dintre cele mai dureroase aspecte asupra căruia gospodarul-şef Vrabie s-a săturat să mai aştepte intervenţia CJC-ului este tocmai drumul judeţean 223B, unde nu s-a mai intervenit de peste 30 de ani.
„Consiliul Judeţean este călăul comunităţii noastre. Pe drumul care duce către satele Ivrinezu Mic şi Ivrinezu Mare se produc zilnic accidente. Prin craterele formate se trece foarte greu. Un drum de 7 kilometri se parcurge într-o oră! Salvarea ajunge foarte greu, iar când este vorba despre salvarea unei vieţi, timpul este esenţial! Zilnic, pe acel drum trec microbuzele şcolare cu câte 100 de copii; acum 3 ani a avut loc un accident, iar 3 copii au fost răniţi! În fiecare seară îi mulţumesc Domnului că nu s-a petrecut niciun accident grav pe acel fatidic drum în ziua care tocmai s-a încheiat”, a declarat cu indignare primarul de la Peştera, Valentin Vrabie.
Autorităţile sunt în stand-by?
Un alt drum judeţean puternic deteriorat este cel care face legătura între şoseaua naţională şi comuna Pantelimon. Segment al drumului judeţean 226, DJ 226B arată ca după bombardamente, îndeosebi după topirea zăpezilor din această iarnă, care l-au lăsat cu cratere imense. De aceea, traficul pe acest drum se desfăşoară în condiţii extrem de dificile. Cu toate acestea, RAJDP Constanţa nu pare să fie deranjată, motiv pentru care nici nu urgentează intrarea acestui drum în reabilitare. Şi primarul comunei Pantelimon este conştient că drumul care ajunge către localităţile pe care le păstoreşte nu este deloc unul lin, mai ales că acest segment din DJ 226 este şi cel care duce către situl arheologic „Cetatea Ulmetum”, un punct turistic important, dar ocolit de vizitatori tocmai din această cauză.
„E jalnic drumul. O viteză de 30-40 de kilometri pe oră este deja o viteză periculoasă în condiţiile date. Sunt porţiuni de drum unde se circulă decent, dar dacă punem cap la cap toate gropile, rezultă un crater de vreo 3 kilometri. Avem promisiuni că se va face, dar când... nu ştim. Sunt societăţi care lucrează la carierele dimprejur şi plătesc taxe de drum, iar oamenii cer ca drumul să fie reparat din banii pe care ei îi dau pe taxă. Câteva maşini şi-au rupt arcurile de la atâtea drumuri în condiţii... extreme şi mi-au solicitat să le permit să toarne nişte piatră prin gropi, ca să mai amelioreze situaţia”, a declarat şi primarul comunei Pantelimon, Vasile Neicu.
Drumul nimănui
ZIUA de Constanţa a atras atenţia, de-a lungul timpului, asupra mai multor drumuri constănţene de... coşmar. Amintim aici DJ 393, pe care gropile sunt nelipsite, aspect care face ca acest drum să pară desprins din alt secol, la ani lumină distanţă de prezent, de civilizaţie, de Uniunea Europeană.
Concret, de la ieşirea din Arsa, spre Pecineaga, drumul e mai mult „victima” pământului, decât „ruda” pietrişului. Pentru şoferi, DJ 339 aduce mai degrabă a hău, decât a drum judeţean. Nici aici RAJDP-ul n-a dat din coate pentru reparaţii. „Din vara anului 2012 nu s-au mai făcut lucrări la acest tronson de drum, iar atunci s-a turnat nişte piatră, nu a fost o lucrare în adevăratul sens al cuvântului. O porţiune de circa 3 kilometri este foarte rău avariată. Mai rău este că trebuie să aducem copiii de la Coroana şi de la Arsa la şcoala din Albeşti, zilnic. Am făcut o solicitare către CJC şi anul acesta, poate se vor găsi bani în bugetul de anul acesta şi pentru noi”, a declarat primarul comunei Albeşti, Gheorghe Moldovan.
Am încercat să luăm un punct de vedere şi din partea conducerii RAJDP, însă directorul, Adrian Gâmbuţeanu, era deja în drum spre Bucureşti...în duba DNA, alături de preşedintele CJC; Nicuşor Constantinescu.
Lucrările la drumurile noastre proaste parcă nu se termină niciodată. Cu toate astea, sunt drumuri pe care nu au mai trecut cu anii utilajele, în timp ce şanţurile din asfalt se adâncesc văzând cu ochii, spre disperarea şoferilor care plătesc zeci de taxe şi accize. Dar, apa trece, pietrele rămân... banii se duc, craterele... nu!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii