Cum arata si miroase Politica (2)
Cum arata si miroase Politica (2)
08 Jun, 2011 10:29
ZIUA de Constanta
1943
Marime text
Politica intr-un parfum? Poate parea bizar la prima vedere dar istoria recenta are deja exemple in acest sens. Fie ca vorbim de folosirea mirosurilor in campanie, de parfumuri care inglobeaza mesaje politice ale unei comunitati sau de parfumuri create pentru sefii de state, legatura dintre miros si putere nu este de domeniul fanteziei. In extrem mirosul este o arma folosita de putere - de la identificarea suspectilor in fosta politie secreta germana pina la manipulari prin miros.
Legatura parfum - oameni la putere este veche de cand lumea si este un subiect in sine, fie ca discutam de parfumurile lui Ludovic XIV, cele create in secolul XIX de Guerlain si altii pentru casele regale si imperiale europene sau de mai recentele creatii destinate exclusiv "mogulilor" din statele petrolului. Desigur au existat parfumuri preferate si folosite de Stalin, Hitler, parfumuri propaganda cum sunt numeroasele exemple rusesti dar si parfumuri dedicate consoartelor - cum este cel creat special pentru Laura Bush cu magnolia si roze.
Parfumurile care inglobeaza mesaje politice sunt de data recenta (daca uitam de cele sovietice) si tipic americane. Idei precum emanciparea afroamericanilor sau cea a comunitatii latino au prins contur nu doar prin tipurile de reclama cat si prin tipul de miros care evoca forta si amintiri olfactive ale zonelor de origine pentru emigrantii latino. In Europa a existat chiar un parfum al bicentenarului Revolutiei Franceze sau altele care au sublimat spiritul irlandez. Acum nu exista un parfum al Unirii din 1918 - poate cu ocazia a 100 de ani. Recent un parfum lansat in Germania este inspirat de suferinta provocata de National Socialism in tarile din est.
Aceasta idee de mesaj politic in Romania se preteaza cel mai bine UDMR-ului - capturarea unei "esente maghiare" poate avea atat simbolul unui liant etnic in care elemente tipice universului senzorial (culinar) sunt transpuse in parfum iar vanzarea lui aduce fonduri. Pe linga clientii evidenti vor exista cu siguranta si cei care gases o doza de umor in aceasta actiune - "Ti-am luat parfum sa mirosi a unguroaica faina!"
Legatura parfum - oameni la putere este veche de cand lumea si este un subiect in sine, fie ca discutam de parfumurile lui Ludovic XIV, cele create in secolul XIX de Guerlain si altii pentru casele regale si imperiale europene sau de mai recentele creatii destinate exclusiv "mogulilor" din statele petrolului. Desigur au existat parfumuri preferate si folosite de Stalin, Hitler, parfumuri propaganda cum sunt numeroasele exemple rusesti dar si parfumuri dedicate consoartelor - cum este cel creat special pentru Laura Bush cu magnolia si roze.
Parfumurile care inglobeaza mesaje politice sunt de data recenta (daca uitam de cele sovietice) si tipic americane. Idei precum emanciparea afroamericanilor sau cea a comunitatii latino au prins contur nu doar prin tipurile de reclama cat si prin tipul de miros care evoca forta si amintiri olfactive ale zonelor de origine pentru emigrantii latino. In Europa a existat chiar un parfum al bicentenarului Revolutiei Franceze sau altele care au sublimat spiritul irlandez. Acum nu exista un parfum al Unirii din 1918 - poate cu ocazia a 100 de ani. Recent un parfum lansat in Germania este inspirat de suferinta provocata de National Socialism in tarile din est.
Aceasta idee de mesaj politic in Romania se preteaza cel mai bine UDMR-ului - capturarea unei "esente maghiare" poate avea atat simbolul unui liant etnic in care elemente tipice universului senzorial (culinar) sunt transpuse in parfum iar vanzarea lui aduce fonduri. Pe linga clientii evidenti vor exista cu siguranta si cei care gases o doza de umor in aceasta actiune - "Ti-am luat parfum sa mirosi a unguroaica faina!"
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii