Unde a ajuns presa
Unde a ajuns presa
19 May, 2011 20:29
ZIUA de Constanta
1857
Marime text
Cu mai multe luni in urma imi exprimam ingrijorarea legata de declinul iminent al ziarelor din România. Unele au falimentat, altele se pregatesc sau intra intr-o noua "era", deloc onorabila profesional. Tendinta pe care o evocam atunci, revenirea la era "primitiva" a internetului cu ecranul invaluit in reclame, s-a intimplat mai repede decât ma asteptam si exemplul din imagine e Evenimentul Zilei de azi dimineata. Informatia devine accesoriul reclamei iar redactia este anexa departamentului de publicitate. Ziarul devine un loc de tranzit iar in exemplul de fata din EVZ pagina cu articolul este de fapt o redirectionare spre capital.ro.Se poate mai "jos" si mai ilizibil de atât in era Internet? Din era "presa de scandal" si "presa de moguli" ne indreptam in epoca "presa degeaba" intr-o directie similara cu ceea ce deja s-a intimplat in TV. Presa scrisa, print sau online, era ultimul bastion, poate pentru ca, cel putin teoretic, cere mai mult. A citi este un act care cere un efort cu care românii nu sunt obisnuiti. De aceea atât "imaginile vorbitoare" (TV) cât si "imaginile cu putin text scris cu caractere mari si colorate" (tabloide) sunt cele care au succes, dincolo de natura subiectului. Topul tirajelor din ultimele luni reflecta starea natiunii si gradul de inteligenta in modul cel mai crunt posibil. Faptul ca EVZ ajunge in aceasta situatie disperata de a inlocui textele cu reclama (si D-zeu stie câte texte platite se vor fi publicat pâna in prezent) arata ca, asemenea imobiliarelor, si presa a fost "umflata". Trusturile au crescut fara masura si peste nevoile "firesti" ale românului. Ele nu falimenteaza, ci se aseaza intr-o matca "fireasca" a nevoii de informatie, respectiv informatie specializata. Lucrurile se petrec in mod similar in moda. Daca nu ai bani de haine, de ce sa te mai informezi cu ce se poarta?
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii