Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:54 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Administratorii, veriga slabă a asociațiilor din Năvodari

ro

12 Jan, 2013 09:20 4602 Marime text
litoral_tv_sigla.jpgDin cauza condiţiilor economice actuale, S.C. RAJA S.A. Constanţa este obligată să recurgă la măsuri drastice. Raţionalizarea consumurilor de către abonaţi, dar şi scăderea semnificativă a numărului de consumatori din domeniul privat, pun în pericol continuitatea serviciului de alimentare cu apă. În aceste condiții, primordial pentru continuitatea acestui serviciu vital rămâne încasarea contravalorii prestării serviciilor de alimentare cu apă și canalizare. La sfârşitul lunii decembrie 2012, asociațiile de la nivelul orașului Năvodari înregistrau o creanță de aproape 900.000 lei căre RAJA Constanţa, reprezentând contravaloarea serviciilor furnizate de operator, numai pentru perioada iulie - octombrie 2012.

Potrivit articolului 31, alineatul 1 din Legea 241/2006, modificată, Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare: "Operatorii au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate in cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată al facturilor, prin debranşarea de la reţelele publice de distribuţie a apei ori de la reţelele publice de canalizare, şi să solicite recuperarea debitelor in instanţa."

SC RAJA SA spune că faptul că nu s-a pus în aplicare imediat ce a trecut termenul legal de plată al facturilor, prevederile articolului de lege, demonstrează că sunt responsabili şi că interesul cetăţenilor primează întotdeauna. În plus, nerecuperarea creanţelor de la abonaţii rău-platnici pune în pericol cofinanţarea celui mai ambiţios proiect de investiţii - POS Mediu de către SC RAJA SA Constanţa. Mai mult, încă de la sfârșitul anului 2011, la nivelul orașului Năvodari, s-a demarat o amplă campanie de încheiere a convențiilor de facturare individuală, singura modalitate de evitare a debranșării de la sistemul de alimentare cu apă în cazul în care la nivelul unei asociații apar datorii. Din cele 231 de asociații, doar 27 de asociații au dat curs invitației noastre și au încheiat convențiile de facturare individuală.

Reprezentanții SC RAJA SA spun că faptul că la nivelul orașului Năvodari se lovesc de indiferența și interesele unor administratori/reprezentanți ai asociațiilor este demonstrat chiar de acțiunea de debranșare, pentru că foarte mulți dintre administratori au venit să achite contravaloarea facturilor de apă, imediat ce le-a fost sistată furnizarea apei.

Redactor: Doina Sirbu

Sursa: Litoral TV

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii