Administratorii, veriga slabă a asociațiilor din Năvodari
Administratorii, veriga slabă a asociațiilor din NăvodariPotrivit articolului 31, alineatul 1 din Legea 241/2006, modificată, Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare: "Operatorii au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate in cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată al facturilor, prin debranşarea de la reţelele publice de distribuţie a apei ori de la reţelele publice de canalizare, şi să solicite recuperarea debitelor in instanţa."
SC RAJA SA spune că faptul că nu s-a pus în aplicare imediat ce a trecut termenul legal de plată al facturilor, prevederile articolului de lege, demonstrează că sunt responsabili şi că interesul cetăţenilor primează întotdeauna. În plus, nerecuperarea creanţelor de la abonaţii rău-platnici pune în pericol cofinanţarea celui mai ambiţios proiect de investiţii - POS Mediu de către SC RAJA SA Constanţa. Mai mult, încă de la sfârșitul anului 2011, la nivelul orașului Năvodari, s-a demarat o amplă campanie de încheiere a convențiilor de facturare individuală, singura modalitate de evitare a debranșării de la sistemul de alimentare cu apă în cazul în care la nivelul unei asociații apar datorii. Din cele 231 de asociații, doar 27 de asociații au dat curs invitației noastre și au încheiat convențiile de facturare individuală.
Reprezentanții SC RAJA SA spun că faptul că la nivelul orașului Năvodari se lovesc de indiferența și interesele unor administratori/reprezentanți ai asociațiilor este demonstrat chiar de acțiunea de debranșare, pentru că foarte mulți dintre administratori au venit să achite contravaloarea facturilor de apă, imediat ce le-a fost sistată furnizarea apei.
Redactor: Doina Sirbu
Sursa: Litoral TV
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp