Avem legislație, dar nu o aplicăm!
Avem legislație, dar nu o aplicăm!
21 Aug, 2013 16:46
ZIUA de Constanta
2329
Marime text
Statul român se face încă o dată de râs în fața partenerilor europeni. Semnatară a Convenției Maritime încheiată la Geneva în 2006, România nu a ratificat nici în al doisprezecelea ceas un document care ar proteja marinarii de armatorii care nu respectă contractele de muncă. Reprezentantul Federației Internaționale a Transportatorilor nu își explică în niciun fel ignoranța autorităților de la București.
Conform Convenţiei maritime semnate la Geneva în anul 2006, după data de 20 august 2013 toate vasele ar trebui să deţină un certificat privind munca la bordul navei. Fără acest document, navele comerciale nu mai pot naviga nicăieri în lume. Comandanţii găsiţi cu nereguli vor primi avertismente, iar în cazul încălcărilor grave ale normelor internaţionale, navele pot fi reţinute în porturi.
„Noi ne chinuim acum să convingem Ministerul Muncii și Ministerul Transporturilor să începem acum să facem o legislație pentru marinarii români, să nu își piardă locurile de muncă”, a declarat Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România.
Statisticile arată că în Marea Neagră există cele mai multe nave cu marinari neplătiţi sau abandonaţi la bord. Convenția vrea să elimine munca la negru sau în condiţii improprii pe toate mările și oceanele lumii. De asemenea, în Marea Neagră navighează peste 2.400 de vase comerciale cu vechime de peste 30 de ani, în multe situaţii marinarii punându-şi viaţa în pericol prin simpla prezenţă la bord.
„N-am știut că, până la urmă, oamenii sunt atât de reticenți la ratificarea unei Convenții care aduce standarde noi de muncă și viață la bordul navei pentru marinarii din statul respectiv”, a declarat Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România.
Curios este faptul că statul român a avut la dispoziție șapte ani ca să ratifice un act venit în sprijinul marinarilor dintr-o țară fără pavilon. Sau aproape inexistent. Cu toate acestea...
„Noi nu avem o lege care să îi acorde certificat. Probabil că vom fi victima unui proces și statul va plăti din nou bani, pentru faptul că a dat pavilionul unei nave, dar nu a eliberat certificatele necesare pentru navigare. Este cum eu aș înregistra o mașină, dar nu dau numerele de înmatriculare! Este culmea!”, a mai spus Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România.
Alte comentarii sunt de prisos. Semnalul de alarmă a fost tras, însă nimeni nu s-a sesizat...
Conform Convenţiei maritime semnate la Geneva în anul 2006, după data de 20 august 2013 toate vasele ar trebui să deţină un certificat privind munca la bordul navei. Fără acest document, navele comerciale nu mai pot naviga nicăieri în lume. Comandanţii găsiţi cu nereguli vor primi avertismente, iar în cazul încălcărilor grave ale normelor internaţionale, navele pot fi reţinute în porturi.
„Noi ne chinuim acum să convingem Ministerul Muncii și Ministerul Transporturilor să începem acum să facem o legislație pentru marinarii români, să nu își piardă locurile de muncă”, a declarat Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România.
Statisticile arată că în Marea Neagră există cele mai multe nave cu marinari neplătiţi sau abandonaţi la bord. Convenția vrea să elimine munca la negru sau în condiţii improprii pe toate mările și oceanele lumii. De asemenea, în Marea Neagră navighează peste 2.400 de vase comerciale cu vechime de peste 30 de ani, în multe situaţii marinarii punându-şi viaţa în pericol prin simpla prezenţă la bord.
„N-am știut că, până la urmă, oamenii sunt atât de reticenți la ratificarea unei Convenții care aduce standarde noi de muncă și viață la bordul navei pentru marinarii din statul respectiv”, a declarat Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România.
Curios este faptul că statul român a avut la dispoziție șapte ani ca să ratifice un act venit în sprijinul marinarilor dintr-o țară fără pavilon. Sau aproape inexistent. Cu toate acestea...
„Noi nu avem o lege care să îi acorde certificat. Probabil că vom fi victima unui proces și statul va plăti din nou bani, pentru faptul că a dat pavilionul unei nave, dar nu a eliberat certificatele necesare pentru navigare. Este cum eu aș înregistra o mașină, dar nu dau numerele de înmatriculare! Este culmea!”, a mai spus Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România.
Alte comentarii sunt de prisos. Semnalul de alarmă a fost tras, însă nimeni nu s-a sesizat...
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii