Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:21 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Litoral Tv Meşterii bărcilor

ro

04 Jul, 2014 18:22 2071 Marime text
Ambarcaţiuni de agrement, caiace sau canoe, tot ce ţine de flotabilitate trece prin mâna meşterilor din comuna Limanu. Ei sunt „responsabilii” ambarcaţiunilor construite în sud estul ţării. De la bărcuţele de hârtie pe care le confecţionau cu gândul, până la vapoarele care tranzitau Marea Neagră, visul lor a devenit realitate şi astăzi sunt printre puţinii care mai produc astfel de echipamente de agrement.
Virgil şi Ionuţ, tată şi fiu deţin secretele a tot ceea ce înseamnă construcţia ambarcaţiunilor, de la caiace, până la bărci cu motor. Pentru nea Ion a devenit un hobby de care nu mai poate scăpa. El povesteşte că pasiunea pentru vaporaşe a pornit încă de când era un puşti. Lucrurile au evoluat, dar situaţia financiară nu i-a permis să achiziţioneze unelte care să îi uşureze munca pentru mica sa fabrică. Tot ceea ce este lucrat în hala din Limanu, este realizat manual. Iar fabricarea unei astfel de ambarcaţiuni nu este deloc uşoară.
 
“Analizezi să vezi dacă ceea ce ai proiectat sau desenat va pluti, după care începi să o lucrezi. Se face întâi modelul din lemn. Totul este lucrat manual, din lemn, chit, vopsele. Mi-a plăcut de când eram mic să fac bărci; acesta a fost visul meu”, ne-a spus Virgil Lazăr, constructor.
Cu siguranşă că răbdarea şi perseverenţa nu le lipsesc meşterilor, care întreaga zi desenează, machetează şi se gândesc la noi modele.
 
„Acesta este modelul pentru barca din pescuit. Modelul se face din lemn, după care se vopseşte, se şlefuieşte, se polişează, după care pe ea se toarnă matriţele, prin care se pot face 10-20 de bărci”, ne-a zis Lazăr Ionuţ, constructor.
Realizarea unui nou model este întotdeauna o provocare. Construcţia ambarcaţiunilor diferă în funcţie de apele pe care navigă. Din cele destăinuite de cei doi meşteri, secretul care stă în spatele unei bărci plutitoare este fibra de sticlă.
 
Lucrul la o ambarcaţiune, de la construcţia matriţei şi până la realizarea modelului, poate dura până la opt luni, dar rezultatele merită.
În acest moment ei nu deţin decât şapte modele de ambarcaţiuni, însă aşa cum visul de la bărcuţele de hârtie la cele adevărate a devenit realitate, povestea merge mai departe. Ei visează să aibă propria linie automatizată de producţie în serie. Până atunci însă, se fălesc cu munca lor la târgurile de profil organizate în Constanţa.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii