Dumitru Bădrăgan - „Viziunea mea despre dezvoltarea durabilă şi predictibilă a judeţului Constanţa - investiţii în infrastructura rutieră şi aeriană şi revitalizarea turismului”
Dumitru Bădrăgan - „Viziunea mea despre dezvoltarea durabilă şi predictibilă a judeţului Constanţa - investiţii
06 Dec, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
4420
Marime text
Dumitru Bădrăgan a absolvit Facultatea de Drept a Universităţii Româno-Americane Bucureşti. În perioada 1993 - 1994, a lucrat ca reporter, iar între 1996 şi 1997, a fost consultant la Federaţia Sindicală Petromar Constanţa, membră a FSLI Petrom. Între 1999 şi 2000, Dumitru Bădrăgan a avut funcţia de consilier juridic. Devine avocat stagiar, membru al Baroului Bucureşti, în anul 2004. Din anul 2007, este avocat definitiv, membru al Baroului Bucureşti.
Cât priveşte activitatea politică, Dumitru Bădrăgan este preşedintele Filialei Judeţene a Partidului România Unită, din partea căreia candidează pentru un mandat de deputat în Parlamentul României.
În ultimii ani, v-aţi arătat interesat de ceea ce se întâmplă în oraş, în administraţie. Acum candidaţi pentru un post de deputat din partea PRU. Ce fel de schimbări puteţi produce din Parlament? Ce planuri aveţi în acest sens?
Dumitru Bădrăgan: În primul rând, vreau să vă mulţumesc pentru posibilitatea pe care mi-o acordaţi de a-mi prezenta proiectele pe care vreau să le susţin ca viitor deputat de Constanţa din partea Partidului România Unită. Dacă este să vorbim despre proiectele deputatului Dumitru Bădrăgan pentru viitoarea legislatură 2016 - 2020, vreau să subliniez faptul că eu sunt un om al legii. Consider că legea trebuie şi va fi respectată, şi nu amendată sau interpretată pentru interesele unei persoane sau ale unui grup de indivizi, aşa cum am văzut că se întâmplă.
În al doilea rând, vreau să le spun constănţenilor că voi susţine în Parlament în următorii patru ani proiecte care vizează dezvoltarea judeţului şi a regiunii Dobrogea, din care facem parte. Punctual, vreau să mă refer la proiecte de infrastructură rutieră, feroviară şi de transport aerian. Referitor la infrastructura rutieră, am în vedere completarea, şi nu modificarea Masterplanului referitor la transporturi prin finanţarea de la bugetul statului sau în regim public-privat a construcţiei autostrăzii care leagă Constanţa de Tulcea, cu extinderea acesteia către Vama Veche, respectiv Brăila şi Galaţi.
În ceea ce priveşte infrastructura feroviară, mă angajez în faţa constănţenilor că voi face tot posibilul ca, în perioada mandatului meu, linia de cale ferată Constanţa - Mangalia să fie modernizată şi electrificată, iar referitor la infrastructura aeriană, îmi propun ca alături de autorităţile locale să transformăm Aeroportul Mihail Kogălniceanu în unul de interes regional pe modelul aeroporturilor din Craiova, Cluj-Napoca, Iaşi sau Timişoara, prin refacerea pistei, a clădirii aeroportului şi implicit prin atragerea de noi operatori aerieni.
În al treilea rând, aş dori să vorbesc despre ceea ce reprezintă industria locală, motorul economiei judeţului nostru. Avem două obiective strategice în judeţul Constanţa în ceea ce priveşte construcţia de nave. Unul este şantierul naval Constanţa, cel de-al doilea este Mangalia. După cum ştiţi, s-a vorbit foarte mult în ultima vreme despre achiziţia pentru marina militară a patru corvete multirol. O spun clar şi precis: susţin modernizarea armatei române şi îmi doresc şi voi susţine ca viitoare nave să fie construite într-unul dintre cele două şantiere.
Un alt proiect drag mie face referire în primul rând la respectul faţă de oameni. Poate veţi fi surprinşi, dar este ceva ce ţine de civilizaţie. Este vorba de un proiect de lege pe care îl voi iniţia în Parlament încă din primele zile de mandat şi care face referire la OBLIGAREA fiecărui comerciant să aibă o casă specială la care să fie prioritare persoanele cu dizabilităţi şi femeile însărcinate. Nu este normal ca aceste persoane care se află într-o condiţie deosebită să stea la rând zeci de minute ca să-şi achite cumpărăturile. De multe ori am observat că nu există empatie din partea celorlalţi sau poate că pur şi simplu nu realizează că cel de lângă ei face un efort deosebit. Marile schimbări încep cu paşi mici pe care trebuie să-i parcurgem fiecare dintre noi. Un semn care să indice faptul că o casă este prioritară nu este de ajuns. În primul rând, personalul trebuie instruit să invite o gravidă în faţă la supermarket, dacă la rând mai sunt şi alte persoane. Iar aceste reglementări trebuie aplicate şi în sistemul public, unde oamenii stau la cozi imense să-şi achite dările la stat.
Şi, nu în ultimul rând, voi susţine în Parlament, prin lege, crearea unui sistem naţional de avertizare radio, în timp real, a conducătorilor auto despre condiţiile de trafic existente pe drumurile şi autostrăzile tării. Am aici în vedere ultimele accidente rutiere grave de pe „Autostrada Soarelui”. Nu este normal ca în România să avem acum mai multe radare care urmăresc achitarea rovinietei, iar la capitolul prevenţie şi informare doar un panou la zeci sau sute de kilometri, şi acela în majoritatea timpului nefuncţional.
„Este necesar ca acest colos economic să se dezvolte prin investiţii în infrastructura portuară, servicii şi atragerea de noi operatori”
Obiectivele PRU pentru Constanţa sunt: spital regional, dezvoltarea Portului şi a unui parc industrial. Vă propun, domnule Dumitru Bădrăgan, să detaliaţi aceste obiective pentru cititorii cotidianului ZIUA de Constanţa.
Dumitru Bădrăgan: Desigur. Aşa cum am vorbit despre proiectele personale ale viitorului deputat Dumitru Bădrăgan, acestea vin în completarea ofertei electorale a Partidului România Unită pentru dezvoltarea durabilă a judeţului nostru. Primul dintre acestea este construirea de la zero, investiţie greenfield, a unui spital regional care să deservească cetăţenii judeţului Constanţa, precum şi turiştii care vin aici în număr mare în sezonul estival. O astfel de investiţie va duce la ridicarea standardelor de sănătate în judeţul nostru, va crea noi locuri de muncă şi va oferi personalului medical un cadru modern unde să îşi desfăşoare activitatea şi poate vom reuşi astfel să oprim exodul medicilor care pleacă anual din sistemul românesc.
În ceea ce priveşte Portul Constanţa, vorbim despre cel mai mare port de la Marea Neagră, recunoscut, de altfel, în toată Europa şi nu numai. Este necesar ca acest colos economic să se dezvolte prin investiţii în infrastructura portuară, servicii şi atragerea de noi operatori, astfel încât să putem spune că el rămâne în continuare unul dintre cei mai importanţi actori din regiune. În ceea ce priveşte crearea unui parc industrial, vă rog doar să vă uitaţi la alte modele de succes din judeţele ţării, şi veţi înţelege de ce este necesar acest lucru. Vorbim despre locuri de muncă, taxe şi impozite plătite local, aşadar, despre dezvoltare durabilă.
Avem nevoie de un parc industrial puternic, în zona de sud a oraşului Constanţa, speculând marele atu: acces rapid la Portul Constanţa, cu acces la materii prime extra UE şi export rapid, speculând şi celelalte atuuri: Canalul Dunăre - Marea Neagră, cu acces la pieţele europene, Aeroportul Mihail Kogălniceanu, cu acces rapid la specialişti şi export mărfuri non-volum, reţea rutieră, reţea cale ferată comercială. E nevoie de dezvoltare pentru a nu mai pierde şi resursa regenerabilă, referindu-ne la resursa umană. Astfel, atragerea investiţiilor necesită şi programe pentru eficientizarea forţei de muncă. Asigurarea forţei de muncă specializată necesită parteneriatul cu instituţiile de învăţământ, crearea centrelor de mobilitate locală parteneriat public privat incluse în structura serviciilor publice de pregătire profesională, aceste centre-pilot de muncă fiind necesare unui program de dezvoltare a oraşelor la nivelul judeţului. Prin investiţiile urmărite putem asigura rolul în ceea ce priveşte anticiparea necesară în domeniul economic, tranziţia energetică, investiţiile asigurând capital pentru educaţie şi stimulând inovarea necesară dezvoltării şi eficienţei în producţia locală.
PRU este o formaţiune naţionalistă. Cum se împacă acest lucru cu multiculturalitatea Constanţei?
Dumitru Bădrăgan: Nu are nicio legătură. Este o falsă idee care se încearcă să fie adusă în dezbatere publică. Iar răspunsul meu este unul singur: am foarte mulţi prieteni tătari, turci şi ruşi care m-au asigurat de votul lor. Credeţi că dacă aceştia s-ar simţi ameninţaţi m-ar mai sprijini? Ca viitor deputat, voi susţine inclusiv drepturile lor şi toţi constănţenii, indiferent de naţionalitate, vor beneficia de proiectele Partidului România Unită cu care sperăm să ajungem în Parlament.
De altfel, proiectele privind dezvoltarea turismului în judeţul Constanţa vizează tocmai promovarea multiculturalităţii, a valorilor date de multiculturalitatea existentă în Dobrogea, un model pentru întreagă Europa, un model unic existent în Europa, în trecut academicianul Constantin Brătescu sintetizând-o într-o inspirată expresie: „O Europa şi o Asie în miniatură”. Din păcate, nu am avut până în prezent o promovare adecvată a tradiţiilor, a produselor artizanale şi a bucătăriei din zona Dobrogei şi sunt sigur că atât în viitorul Parlament, cât şi în viitorul Guvern vom promova proiecte care să permită dezvoltarea turismului la nivelul judeţului Constanţa prin promovarea unui turism ecologic, arhitectural şi istoric, printr-o promovare a produselor tradiţionale dobrogene şi accesarea de fonduri europene pentru crearea şi dezvoltarea asociaţiilor de producători, astfel încât ca majoritar să poată fi oferite turiştilor produsele locale.
Constanţa înseamnă în primul rând port şi litoral. Ce planuri aveţi pentru turism? Prin ce fel de măsuri „plănuiţi” să îi convingeţi pe turiştii români să aleagă Constanţa şi Mamaia? Cum pot fi atraşi pe litoral şi turiştii străini?
Dumitru Bădrăgan: Un demnitar al statului român nu poate să meargă să îi convingă pe turişti să vină să îşi petreacă concediul în staţiunile de la Marea Neagră. Este apanajul agenţilor privaţi care au afaceri în turism să facă acest lucru. Ceea ce pot să fac ca viitor deputat în Parlament este să susţin proiecte de dezvoltare regională a judeţului. Şi, aşa cum v-am spus mai devreme, voi susţine investiţiile în infrastructura regională care pot duce la creşterea numărului de turişti care vin în special vara pentru a-şi petrece concediul pe ţărmul Mării Negre. Vom susţine proiectele pentru protejarea şi punerea în valoare a siturilor Natura 2000, a zonelor cu valoare istorică, pentru sprijinirea micilor ferme, care să fie principalele furnizoare de produse în serviciile de alimentaţie publică, inclusiv dezvoltarea unei reţele de preluare şi de prelucrare a produselor fermierilor constănţeni prin parteneriat între micii proprietari de teren - primării - Consiliul Judeţean.
Dacă veţi ajunge în Parlament, aţi fi dispus să faceţi compromisuri cu formaţiunile cu care partidul dvs. ar putea participa eventual la actul guvernării (n.r. PSD, ALDE, UDMR)? Ce tip de compromisuri aţi tolera?
Dumitru Bădrăgan: În primul rând, pentru a putea realiza proiectele propuse pentru constănţeni, este important să ajungem în Parlament. De aceea îi invit pe toţi constănţenii să meargă să ne dea votul lor pe 11 decembrie. Partidul România Unită este singura formaţiune politică nouă care îşi propune să le reprezinte onest şi cinstit interesele. Referitor la întrebarea dumneavoastră, puteţi fi sigură că vom susţine acel Guvern care împărtăşeşte aceleaşi valori, idei şi acelaşi program economic cu Partidul România Unită.
„Investiţii în infrastructura rutieră - autostrada Vama Veche - Mangalia - Constanţa - Tulcea, prelungire spre Brăila şi Galaţi”
Partidul România Unită promite, într-un clip electoral, că va impune amnistia fiscală şi amnistia penală, afirmând că 4 milioane de români au dosare. Nu consideraţi periculoasă această abordare? Sună ca un atac la justiţie, cel puţin ultima parte a mesajului PRU! Cum credeţi că vor privi constănţenii acest lucru?
Dumitru Bădrăgan: Nu este niciun atac la adresa justiţiei. Mai degrabă o mână întinsă autorităţilor statului competente în aceste domenii. Şi credeţi-mă când spun acest lucru, deoarece am avut întâlniri cu magistraţi şi economişti care ne-au felicitat şi încurajat pentru că suntem singurii care am avut curajul să spunem lucrurilor pe nume. Daţi-mi voie să vă explic ceea ce ne dorim şi de ce susţinem aceste proiecte!
În ceea ce priveşte acest proiect, avem în vedere ca prejudiciile financiare să fie recuperate eşalonat, într-o perioadă de zece ani, iar pe plan penal vor fi iertaţi, cu excepţia celor care au comis acte de violenţă sau au pus în pericol siguranţa naţională.
Am avut in vedere ştergerea datoriilor acolo unde aceste datorii provin pe de o parte din legi neclare, care nu sunt predictibile, din vina statului, întrucât, pentru a respecta legea, ea trebuie cunoscută şi înţeleasă, iar pentru a fi înţeleasă, trebuie să fie suficient de precisă şi previzibilă, aşadar, să ofere securitate juridică destinatarilor săi, iar pe de altă parte, din controale provenind de la funcţionari care nu aplică legea corect şi care, acolo unde a greşit un contabil, unde legea a fost greşit interpretată de investitorul român, în favoarea lui, îl sancţionează fără a mai avea în vedere erorile legii. Ce facem în această situaţie? Trimitem în faliment şi în şomaj toţi salariaţii, blocăm investitorul şi vindem pe nimica toată investiţia făcută sau găsim soluţii pentru a nu creşte şomajul şi a duce în executare silită bunurile companiilor româneşti? Suma care se va stabili ca fiind datorată în urma expertizelor se poate plăti eşalonat şi astfel le dăm oamenilor voie să plătească banii în zece ani, în mod decent, fezabil.
Ce planuri are PRU pentru dezvoltarea judeţului Constanţa?
Dumitru Bădrăgan: Am spus mai devreme despre viziunea mea despre dezvoltare durabilă şi predictibilă a judeţului Constanţa. Investiţii în infrastructura rutieră - autostrada Vama Veche - Mangalia - Constanţa - Tulcea, prelungire spre Brăila şi Galaţi, investiţii in infrastructura aeriană prin transformarea Aeroportului Mihail Kogălniceanu într-unul de interes regional, după modelul aeroporturilor din Craiova, Cluj-Napoca, Iaşi sau Timişoara, şi investiţii în infrastructura feroviară prin modernizarea liniei de cale ferată Constanţa - Mangalia.
Suntem un judeţ unde, în anii 1980, milioane de români îşi petreceau concediile la Marea Neagră. Astăzi, turismul s-a transformat într-unul de sfârşit de săptămână, iar principala atracţie o reprezintă Mamaia. Sudul litoralului, staţiunile tinereţii noastre au fost uitate, iar investiţiile, neglijate aproape complet. Trebuie ca, împreună cu operatorii privaţi, agenţii de turism, patroni de hoteluri şi autorităţi locale, să găsim cele mai bune soluţii pentru a le revitaliza. Şi, credeţi-mă, este vorba de voinţă în special, banii nu trebuie să vină doar de la stat, ci din programe multianuale cu finanţare europeană.
În calitate de jurist, ce soluţii aveţi pentru eficientizarea şi comasarea numărului excesiv de mare de acte normative? Concret, cum puteţi elimina birocraţia prin simplificarea legislaţiei?
Dumitru Bădrăgan: Simplu, dar, în acelaşi timp, vorbim despre un proces foarte complicat. Şi spun acest lucru deoarece, din păcate, decidenţilor politici le place, acesta este termenul, să modifice legislaţia în numeroase domenii imediat ce ajung la putere, de la cel fiscal şi până la sănătate sau educaţie. De aici apare BIROCRAȚIA, care ne sufocă pe toţi. Dacă ar fi să dau un exemplu, nu cred că avem nevoie de zeci de taxe fiscale şi parafiscale. Acestea pot fi grupate într-un pachet care poate fi plătit o singură dată sau trimestrial, în funcţie de fiecare activitate, şi încurajate plăţile online. Este un proiect pe care îl voi susţine în calitatea mea de viitor deputat şi, credeţi-mă, sunt şi alte domenii în care lucrurile pot fi simplificate foarte mult pentru a veni în sprijinul contribuabililor.
Cine este Dumitru Bădrăgan, dincolo de cariera politică şi aspiraţiile de viitor parlamentar?
Dumitru Bădrăgan: Sunt soţ şi tatăl unui minunat băiat în vârstă de 11 ani, avocat de profesie, creştin şi iubitor de oameni. Sunt omul în care puteţi avea încredere şi care îşi doreşte ca ţara noastră să prospere.
De ce trebuie să voteze constănţenii echipa Partidului România Unită la alegerile din 11 decembrie?
Dumitru Bădrăgan: Pentru că împreună putem schimba ceva. Pentru că împreună putem construi un viitor mai bun copiilor noştri. Pentru că împreună putem spune că suntem mândri că suntem români. Vă mulţumesc şi sper ca pe 11 decembrie să veniţi la urne şi să votaţi Dumitru Bădrăgan, viitor deputat de Constanţa din partea Partidului România Unită.
Cât priveşte activitatea politică, Dumitru Bădrăgan este preşedintele Filialei Judeţene a Partidului România Unită, din partea căreia candidează pentru un mandat de deputat în Parlamentul României.
În ultimii ani, v-aţi arătat interesat de ceea ce se întâmplă în oraş, în administraţie. Acum candidaţi pentru un post de deputat din partea PRU. Ce fel de schimbări puteţi produce din Parlament? Ce planuri aveţi în acest sens?
Dumitru Bădrăgan: În primul rând, vreau să vă mulţumesc pentru posibilitatea pe care mi-o acordaţi de a-mi prezenta proiectele pe care vreau să le susţin ca viitor deputat de Constanţa din partea Partidului România Unită. Dacă este să vorbim despre proiectele deputatului Dumitru Bădrăgan pentru viitoarea legislatură 2016 - 2020, vreau să subliniez faptul că eu sunt un om al legii. Consider că legea trebuie şi va fi respectată, şi nu amendată sau interpretată pentru interesele unei persoane sau ale unui grup de indivizi, aşa cum am văzut că se întâmplă.
În al doilea rând, vreau să le spun constănţenilor că voi susţine în Parlament în următorii patru ani proiecte care vizează dezvoltarea judeţului şi a regiunii Dobrogea, din care facem parte. Punctual, vreau să mă refer la proiecte de infrastructură rutieră, feroviară şi de transport aerian. Referitor la infrastructura rutieră, am în vedere completarea, şi nu modificarea Masterplanului referitor la transporturi prin finanţarea de la bugetul statului sau în regim public-privat a construcţiei autostrăzii care leagă Constanţa de Tulcea, cu extinderea acesteia către Vama Veche, respectiv Brăila şi Galaţi.
În ceea ce priveşte infrastructura feroviară, mă angajez în faţa constănţenilor că voi face tot posibilul ca, în perioada mandatului meu, linia de cale ferată Constanţa - Mangalia să fie modernizată şi electrificată, iar referitor la infrastructura aeriană, îmi propun ca alături de autorităţile locale să transformăm Aeroportul Mihail Kogălniceanu în unul de interes regional pe modelul aeroporturilor din Craiova, Cluj-Napoca, Iaşi sau Timişoara, prin refacerea pistei, a clădirii aeroportului şi implicit prin atragerea de noi operatori aerieni.
În al treilea rând, aş dori să vorbesc despre ceea ce reprezintă industria locală, motorul economiei judeţului nostru. Avem două obiective strategice în judeţul Constanţa în ceea ce priveşte construcţia de nave. Unul este şantierul naval Constanţa, cel de-al doilea este Mangalia. După cum ştiţi, s-a vorbit foarte mult în ultima vreme despre achiziţia pentru marina militară a patru corvete multirol. O spun clar şi precis: susţin modernizarea armatei române şi îmi doresc şi voi susţine ca viitoare nave să fie construite într-unul dintre cele două şantiere.
Un alt proiect drag mie face referire în primul rând la respectul faţă de oameni. Poate veţi fi surprinşi, dar este ceva ce ţine de civilizaţie. Este vorba de un proiect de lege pe care îl voi iniţia în Parlament încă din primele zile de mandat şi care face referire la OBLIGAREA fiecărui comerciant să aibă o casă specială la care să fie prioritare persoanele cu dizabilităţi şi femeile însărcinate. Nu este normal ca aceste persoane care se află într-o condiţie deosebită să stea la rând zeci de minute ca să-şi achite cumpărăturile. De multe ori am observat că nu există empatie din partea celorlalţi sau poate că pur şi simplu nu realizează că cel de lângă ei face un efort deosebit. Marile schimbări încep cu paşi mici pe care trebuie să-i parcurgem fiecare dintre noi. Un semn care să indice faptul că o casă este prioritară nu este de ajuns. În primul rând, personalul trebuie instruit să invite o gravidă în faţă la supermarket, dacă la rând mai sunt şi alte persoane. Iar aceste reglementări trebuie aplicate şi în sistemul public, unde oamenii stau la cozi imense să-şi achite dările la stat.
Şi, nu în ultimul rând, voi susţine în Parlament, prin lege, crearea unui sistem naţional de avertizare radio, în timp real, a conducătorilor auto despre condiţiile de trafic existente pe drumurile şi autostrăzile tării. Am aici în vedere ultimele accidente rutiere grave de pe „Autostrada Soarelui”. Nu este normal ca în România să avem acum mai multe radare care urmăresc achitarea rovinietei, iar la capitolul prevenţie şi informare doar un panou la zeci sau sute de kilometri, şi acela în majoritatea timpului nefuncţional.
„Este necesar ca acest colos economic să se dezvolte prin investiţii în infrastructura portuară, servicii şi atragerea de noi operatori”
Obiectivele PRU pentru Constanţa sunt: spital regional, dezvoltarea Portului şi a unui parc industrial. Vă propun, domnule Dumitru Bădrăgan, să detaliaţi aceste obiective pentru cititorii cotidianului ZIUA de Constanţa.
Dumitru Bădrăgan: Desigur. Aşa cum am vorbit despre proiectele personale ale viitorului deputat Dumitru Bădrăgan, acestea vin în completarea ofertei electorale a Partidului România Unită pentru dezvoltarea durabilă a judeţului nostru. Primul dintre acestea este construirea de la zero, investiţie greenfield, a unui spital regional care să deservească cetăţenii judeţului Constanţa, precum şi turiştii care vin aici în număr mare în sezonul estival. O astfel de investiţie va duce la ridicarea standardelor de sănătate în judeţul nostru, va crea noi locuri de muncă şi va oferi personalului medical un cadru modern unde să îşi desfăşoare activitatea şi poate vom reuşi astfel să oprim exodul medicilor care pleacă anual din sistemul românesc.
În ceea ce priveşte Portul Constanţa, vorbim despre cel mai mare port de la Marea Neagră, recunoscut, de altfel, în toată Europa şi nu numai. Este necesar ca acest colos economic să se dezvolte prin investiţii în infrastructura portuară, servicii şi atragerea de noi operatori, astfel încât să putem spune că el rămâne în continuare unul dintre cei mai importanţi actori din regiune. În ceea ce priveşte crearea unui parc industrial, vă rog doar să vă uitaţi la alte modele de succes din judeţele ţării, şi veţi înţelege de ce este necesar acest lucru. Vorbim despre locuri de muncă, taxe şi impozite plătite local, aşadar, despre dezvoltare durabilă.
Avem nevoie de un parc industrial puternic, în zona de sud a oraşului Constanţa, speculând marele atu: acces rapid la Portul Constanţa, cu acces la materii prime extra UE şi export rapid, speculând şi celelalte atuuri: Canalul Dunăre - Marea Neagră, cu acces la pieţele europene, Aeroportul Mihail Kogălniceanu, cu acces rapid la specialişti şi export mărfuri non-volum, reţea rutieră, reţea cale ferată comercială. E nevoie de dezvoltare pentru a nu mai pierde şi resursa regenerabilă, referindu-ne la resursa umană. Astfel, atragerea investiţiilor necesită şi programe pentru eficientizarea forţei de muncă. Asigurarea forţei de muncă specializată necesită parteneriatul cu instituţiile de învăţământ, crearea centrelor de mobilitate locală parteneriat public privat incluse în structura serviciilor publice de pregătire profesională, aceste centre-pilot de muncă fiind necesare unui program de dezvoltare a oraşelor la nivelul judeţului. Prin investiţiile urmărite putem asigura rolul în ceea ce priveşte anticiparea necesară în domeniul economic, tranziţia energetică, investiţiile asigurând capital pentru educaţie şi stimulând inovarea necesară dezvoltării şi eficienţei în producţia locală.
PRU este o formaţiune naţionalistă. Cum se împacă acest lucru cu multiculturalitatea Constanţei?
Dumitru Bădrăgan: Nu are nicio legătură. Este o falsă idee care se încearcă să fie adusă în dezbatere publică. Iar răspunsul meu este unul singur: am foarte mulţi prieteni tătari, turci şi ruşi care m-au asigurat de votul lor. Credeţi că dacă aceştia s-ar simţi ameninţaţi m-ar mai sprijini? Ca viitor deputat, voi susţine inclusiv drepturile lor şi toţi constănţenii, indiferent de naţionalitate, vor beneficia de proiectele Partidului România Unită cu care sperăm să ajungem în Parlament.
De altfel, proiectele privind dezvoltarea turismului în judeţul Constanţa vizează tocmai promovarea multiculturalităţii, a valorilor date de multiculturalitatea existentă în Dobrogea, un model pentru întreagă Europa, un model unic existent în Europa, în trecut academicianul Constantin Brătescu sintetizând-o într-o inspirată expresie: „O Europa şi o Asie în miniatură”. Din păcate, nu am avut până în prezent o promovare adecvată a tradiţiilor, a produselor artizanale şi a bucătăriei din zona Dobrogei şi sunt sigur că atât în viitorul Parlament, cât şi în viitorul Guvern vom promova proiecte care să permită dezvoltarea turismului la nivelul judeţului Constanţa prin promovarea unui turism ecologic, arhitectural şi istoric, printr-o promovare a produselor tradiţionale dobrogene şi accesarea de fonduri europene pentru crearea şi dezvoltarea asociaţiilor de producători, astfel încât ca majoritar să poată fi oferite turiştilor produsele locale.
Constanţa înseamnă în primul rând port şi litoral. Ce planuri aveţi pentru turism? Prin ce fel de măsuri „plănuiţi” să îi convingeţi pe turiştii români să aleagă Constanţa şi Mamaia? Cum pot fi atraşi pe litoral şi turiştii străini?
Dumitru Bădrăgan: Un demnitar al statului român nu poate să meargă să îi convingă pe turişti să vină să îşi petreacă concediul în staţiunile de la Marea Neagră. Este apanajul agenţilor privaţi care au afaceri în turism să facă acest lucru. Ceea ce pot să fac ca viitor deputat în Parlament este să susţin proiecte de dezvoltare regională a judeţului. Şi, aşa cum v-am spus mai devreme, voi susţine investiţiile în infrastructura regională care pot duce la creşterea numărului de turişti care vin în special vara pentru a-şi petrece concediul pe ţărmul Mării Negre. Vom susţine proiectele pentru protejarea şi punerea în valoare a siturilor Natura 2000, a zonelor cu valoare istorică, pentru sprijinirea micilor ferme, care să fie principalele furnizoare de produse în serviciile de alimentaţie publică, inclusiv dezvoltarea unei reţele de preluare şi de prelucrare a produselor fermierilor constănţeni prin parteneriat între micii proprietari de teren - primării - Consiliul Judeţean.
Dacă veţi ajunge în Parlament, aţi fi dispus să faceţi compromisuri cu formaţiunile cu care partidul dvs. ar putea participa eventual la actul guvernării (n.r. PSD, ALDE, UDMR)? Ce tip de compromisuri aţi tolera?
Dumitru Bădrăgan: În primul rând, pentru a putea realiza proiectele propuse pentru constănţeni, este important să ajungem în Parlament. De aceea îi invit pe toţi constănţenii să meargă să ne dea votul lor pe 11 decembrie. Partidul România Unită este singura formaţiune politică nouă care îşi propune să le reprezinte onest şi cinstit interesele. Referitor la întrebarea dumneavoastră, puteţi fi sigură că vom susţine acel Guvern care împărtăşeşte aceleaşi valori, idei şi acelaşi program economic cu Partidul România Unită.
„Investiţii în infrastructura rutieră - autostrada Vama Veche - Mangalia - Constanţa - Tulcea, prelungire spre Brăila şi Galaţi”
Partidul România Unită promite, într-un clip electoral, că va impune amnistia fiscală şi amnistia penală, afirmând că 4 milioane de români au dosare. Nu consideraţi periculoasă această abordare? Sună ca un atac la justiţie, cel puţin ultima parte a mesajului PRU! Cum credeţi că vor privi constănţenii acest lucru?
Dumitru Bădrăgan: Nu este niciun atac la adresa justiţiei. Mai degrabă o mână întinsă autorităţilor statului competente în aceste domenii. Şi credeţi-mă când spun acest lucru, deoarece am avut întâlniri cu magistraţi şi economişti care ne-au felicitat şi încurajat pentru că suntem singurii care am avut curajul să spunem lucrurilor pe nume. Daţi-mi voie să vă explic ceea ce ne dorim şi de ce susţinem aceste proiecte!
În ceea ce priveşte acest proiect, avem în vedere ca prejudiciile financiare să fie recuperate eşalonat, într-o perioadă de zece ani, iar pe plan penal vor fi iertaţi, cu excepţia celor care au comis acte de violenţă sau au pus în pericol siguranţa naţională.
Am avut in vedere ştergerea datoriilor acolo unde aceste datorii provin pe de o parte din legi neclare, care nu sunt predictibile, din vina statului, întrucât, pentru a respecta legea, ea trebuie cunoscută şi înţeleasă, iar pentru a fi înţeleasă, trebuie să fie suficient de precisă şi previzibilă, aşadar, să ofere securitate juridică destinatarilor săi, iar pe de altă parte, din controale provenind de la funcţionari care nu aplică legea corect şi care, acolo unde a greşit un contabil, unde legea a fost greşit interpretată de investitorul român, în favoarea lui, îl sancţionează fără a mai avea în vedere erorile legii. Ce facem în această situaţie? Trimitem în faliment şi în şomaj toţi salariaţii, blocăm investitorul şi vindem pe nimica toată investiţia făcută sau găsim soluţii pentru a nu creşte şomajul şi a duce în executare silită bunurile companiilor româneşti? Suma care se va stabili ca fiind datorată în urma expertizelor se poate plăti eşalonat şi astfel le dăm oamenilor voie să plătească banii în zece ani, în mod decent, fezabil.
Ce planuri are PRU pentru dezvoltarea judeţului Constanţa?
Dumitru Bădrăgan: Am spus mai devreme despre viziunea mea despre dezvoltare durabilă şi predictibilă a judeţului Constanţa. Investiţii în infrastructura rutieră - autostrada Vama Veche - Mangalia - Constanţa - Tulcea, prelungire spre Brăila şi Galaţi, investiţii in infrastructura aeriană prin transformarea Aeroportului Mihail Kogălniceanu într-unul de interes regional, după modelul aeroporturilor din Craiova, Cluj-Napoca, Iaşi sau Timişoara, şi investiţii în infrastructura feroviară prin modernizarea liniei de cale ferată Constanţa - Mangalia.
Suntem un judeţ unde, în anii 1980, milioane de români îşi petreceau concediile la Marea Neagră. Astăzi, turismul s-a transformat într-unul de sfârşit de săptămână, iar principala atracţie o reprezintă Mamaia. Sudul litoralului, staţiunile tinereţii noastre au fost uitate, iar investiţiile, neglijate aproape complet. Trebuie ca, împreună cu operatorii privaţi, agenţii de turism, patroni de hoteluri şi autorităţi locale, să găsim cele mai bune soluţii pentru a le revitaliza. Şi, credeţi-mă, este vorba de voinţă în special, banii nu trebuie să vină doar de la stat, ci din programe multianuale cu finanţare europeană.
În calitate de jurist, ce soluţii aveţi pentru eficientizarea şi comasarea numărului excesiv de mare de acte normative? Concret, cum puteţi elimina birocraţia prin simplificarea legislaţiei?
Dumitru Bădrăgan: Simplu, dar, în acelaşi timp, vorbim despre un proces foarte complicat. Şi spun acest lucru deoarece, din păcate, decidenţilor politici le place, acesta este termenul, să modifice legislaţia în numeroase domenii imediat ce ajung la putere, de la cel fiscal şi până la sănătate sau educaţie. De aici apare BIROCRAȚIA, care ne sufocă pe toţi. Dacă ar fi să dau un exemplu, nu cred că avem nevoie de zeci de taxe fiscale şi parafiscale. Acestea pot fi grupate într-un pachet care poate fi plătit o singură dată sau trimestrial, în funcţie de fiecare activitate, şi încurajate plăţile online. Este un proiect pe care îl voi susţine în calitatea mea de viitor deputat şi, credeţi-mă, sunt şi alte domenii în care lucrurile pot fi simplificate foarte mult pentru a veni în sprijinul contribuabililor.
Cine este Dumitru Bădrăgan, dincolo de cariera politică şi aspiraţiile de viitor parlamentar?
Dumitru Bădrăgan: Sunt soţ şi tatăl unui minunat băiat în vârstă de 11 ani, avocat de profesie, creştin şi iubitor de oameni. Sunt omul în care puteţi avea încredere şi care îşi doreşte ca ţara noastră să prospere.
De ce trebuie să voteze constănţenii echipa Partidului România Unită la alegerile din 11 decembrie?
Dumitru Bădrăgan: Pentru că împreună putem schimba ceva. Pentru că împreună putem construi un viitor mai bun copiilor noştri. Pentru că împreună putem spune că suntem mândri că suntem români. Vă mulţumesc şi sper ca pe 11 decembrie să veniţi la urne şi să votaţi Dumitru Bădrăgan, viitor deputat de Constanţa din partea Partidului România Unită.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii