Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
07:49 25 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cobzariu, Tucan si Butnaru, vinovati de carnagiu

ro

05 Aug, 2008 00:00 949 Marime text

42 de persoane ranite, cinci autovehicule avariate, un drum national blocat timp de mai multe ore si, teoretic, niciun vinovat * Acesta este bilantul accidentului care a avut loc pe DN 2A

Jean-Paul Tucan, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Constanta, da din umeri, sustinand cu seninatate ca Serviciul Politiei Rutiere nu i-a solicitat niciodata montarea de parapeti pe DN 2A. La randul sau, Marian Butnaru, inspectorul-sef al Autoritatii Rutiere, afirma ca in autocar se aflau numai doua persoane peste numarul de locuri, desi cei prezenti la fata locului au putut observa ca autocarul era plin ochi. Circumstantele in care accidentul nu s-ar fi produs sau cel putin nu ar fi avut aceeasi amploare sunt urmatoarele: daca Viorel Cobzariu, soferul de pe Audi Q7, nu ar fi taiat linia continua, daca DRDP ar fi montat parapeti pe DN 2A si daca microbuzul nu ar fi fost supraincarcat. Trei factori care au contribuit simultan la nenorocirea de la reprezentanta Bavaria. Am inceput ancheta noastra cu DRDP. Intrebarea a fost simpla. De ce nu s-au montat parapeti care sa separe sensurile de mers pe DN 2A, in conditiile in care Serviciul Politiei Rutiere solicita acest lucru, prin adrese scrise, de mai bine de doi ani. Surprinzator, Jean Paul Tucan, directorul Drumurilor, a precizat ca nu are cunostinta de nicio astfel de adresa. Nici nu i s-a cerut, dar nici lui nu i-a trecut prin cap. Aceasta in ciuda faptului ca, la fata locului, comisarul-sef Constantin Dancu, seful SPR, a declarat ca de doi ani solicita acest lucru DRDP. Fapt care, de altfel, se poate constata din evidentele SPR. Mai mult, directorul DRDP afirma cu seninatate ca Rutiera nici nu are, prin lege, competenta de a solicita un astfel de lucru DRDP. Probabil, Tucan nu a aflat inca de existenta OUG 199/2002, privind circulatia pe drumurile publice, care, in art. 5, alineatul 9, prevede: "in scopul asigurarii desfasurarii circulatiei in conditii de siguranta, Politia Rutiera poate solicita executarea de amenajari rutiere", inclusiv parapetii separatori. Prins cu mata-n sac, directorul DRDP a evitat un raspuns direct, sustinand sus si tare ca SPR nu are niciun fel de competenta in acest domeniu, ci cele doua institutii pot ridica, eventual, aceasta problema, dar numai impreuna, in sedintele comune. Este adevarat, dupa doi ani de solicitari si de accidente grave in zona, DRDP a inceput, de curand, montarea separatoarelor de sens pe DN 2A. Si acestea recuperate, adica refolosite, dupa ce au fost demontate de undeva de la Giurgeni. Situatia microbuzelor arhipline este de notorietate, insa ARR nu se hotaraste sa miste niciun deget in aceasta privinta.

ARR nu stie ca microbuzul era supraincarcat

Cel de-al doilea vinovat de amploarea accidentului este soferul autocarului apartinand firmei de transport Servcom-Adrian SRL, care supraincarcase mijlocul de transport. Mai precis, in acesta se aflau 36 de pasageri, in loc de 20, situatie frecvent intalnita. Mai mult, Marian Butnaru, inspector-sef ARR, a afirmat ca in autocar erau cu numai doua persoane peste limita admisa. De prisos sa mai mentionam ca pentru o mare parte dintre acestia soferul nu taiase bilet, iar banii intrasera in buzunarul propriu. De inteles, de altfel, avand in vedere ca firma la care era angajat il plateste cu 500 de lei pe luna. Administratorii firmei transportatoare sunt Elena si Iulian Spanu. Obiectul principal de activitate este transportul de calatori, iar capitalul societatii este de 80.000 lei. Societatea are puncte de lucru in Medgidia si Cernavoda. Firma de transport nu este straina de scandaluri, iar Iulian Spanu este, se pare, un prieten al membrilor PNL. Potrivit unui saptamanal local, in campania electorala, unul din microbuzele SC Servcom-Adrian SRL a transportat un grup de agitatori, platiti din Medgidia, pana in fata Primariei Ovidiu, unde au protestat impotriva viceprimarului Dumitru Bocai.

Patron cu bijuterii furate

Cea mai mare vina in producerea accidentului o poarta, insa, soferul autoturismului Audi Q7. Viorel Cobzariu este un prosper om de afaceri din Constanta, patronul firmelor SC VSA International SRL si SC Progres Style SRL. In ambele este asociat cu sotia sa, Steluta Elena. Cele doua firme au ca obiect de activitate curatenia interioara a cladirilor. Cea dintai societate comerciala are doua puncte de lucru in Constanta, unul in Palazu Mare si unul, Ferma 6, in Ovidiu. De altfel, aici incerca sa ajunga Viorel Cobzariu in momentul in care a taiat linia continua pe DNA 2A. Nu este prima oara cand individul se afla in atentia presei. In decembrie 2005, in vila sa, de pe strada Strajerului, unde se afla, de altfel, unul din punctele de lucru ale SC VSA International SRL, au patruns doi indivizi mascati. Cumnata proprietarului si mama acesteia au fost legate fedeles, li s-au pus calusuri in gura, apoi mascatii au coborat la parter, unde, cu un flex, au taiat balamalele seifului. Au plecat cu 400 de grame de bijuterii in valoare de doua miliarde de lei.

Concediu distrus de Q7

Marcela Simion, in varsta de 40 de ani, venise din Piatra Neamt la mare. A avut, insa, ghinionul de a se afla, alaturi de sotul, fiul si nepoata sa, in microbuzul implicat in accident. "Vroiam sa facem cumparaturi. Si... nu stiu ce s-a intamplat... Ne-am trezit aici", povesteste Paul Valeriu Simion, sotul victimei. In prezent, este internat in sectia de ortopedie a SCJU, cu fractura de bazin. "Stiu ca sotia mea este la terapie intensiva...", este tot ceea ce poate sa mai zica. Turista din Piatra Neamt este internata in stare critica, avand traumatism cranio-facial si fracturi de bazin. In acelasi salon este internat Alexandru Marcu, un constantean in varsta de 56 de ani. Se intorcea de la parinti, in momentul in care s-a produs carnagiul. Nici el nu-si mai aduce aminte cum a avut loc accidentul. Ionut Neagu, in varsta de 27 de ani, a fost si el victima in carnagiul de pe DN 2A. S-a ales cu o fractura la femurul stang si o sperietura zdravana. A fost, insa, transferat, marti, la o unitate sanitara din Bucuresti, dat fiind faptul ca locuieste in capitala.

"Dintr-o data s-a auzit poc... si tipete"

In dupa-amiaza fatidica, doua tinere din Poarta Alba isi propusesera sa ajunga la Universitatea Ovidius. Simona, de 22 ani, insotita de sora sa, Alina, vroia sa-si plateasca taxa de studii. Potrivit lui Florin Stoian, Simona are traumatism cranio-cerebral minor. Cu pleoapele tumefiate si invinetite, sta intinsa pe patul de spital. Nu poate sa vorbeasca. "Dintr-o data s-a auzit poc... si apoi toata lumea a inceput sa tipe", relateaza Alina accidentul. Multe detalii nu are. Nu si le mai aminteste si nici nu vrea sa revada imaginile terifiante si impactul ce i-a distrus sora. "El nu s-a gandit ce face? Nu s-a gandit ca putea fi chiar el? Greseli se fac, dar nici chiar asa", spune mama Simonei, iar mainile-i tremura de durere. Viorica Didii, in varsta de 29 de ani, fiica ei, Cosmina, de doi ani si trei luni, Maria Brandus, Elena Manolache, Andreea, de 8 ani, Adrian, de 5 ani, si Cosmin Bogdan, de sapte ani, se aflau in microbuzul groazei. Mama, matusa, bunica si cei patru copii plecasera din Medgidia la plaja. "Eram in autocar, cu fetita de doi ani si trei luni in brate, si, in timp ce s-a intamplat, imi stergem fata de transpiratie, pentru ca o lua somnul. Dintr-o data m-am izbit de geam si am constientizat ce s-a intamplat. Gandul meu era sa tin fata cat mai bine sa nu se accidenteze ea", povesteste Viorica Didii. Inca mai este socata.

Cobzariu se disculpa

In acelasi salon cu Octavian, un elev de 17 ani, din Medgidia, si Alexandru Andreescu, de 20 de ani, este internat si soferul autoturismului Audi Q7. Acesta neaga faptul ca el ar fi provocat tragedia si sustine ca soferul din Opel Astra ar fi vinovat. "M-am uitat in oglinda. L-am vazut pe asta din spate si atat am apucat sa spun: "Sa vezi ca asta nu opreste". Daca vroiam sa intorc, ma duceam si intorceam la Bavaria, cum sa intorc acolo, n-ati vazut ca era un podet? Daca intorceam nu ma loveau din spate, ci autobuzul sau aia de pe contrasens. Ala a iesit de pe banda intai, s-a inscris pe banda a II-a. Avea vreo doua masini in spate si nu stiu ce s-a intamplat... vorbea la mobil, nici nu s-a uitat...", a declarat Viorel Cobzariu. Barbatul este internat in sectia de chirurgie a SCJU. De asemenea, acesta sustine ca nu avea viteza mai mare de 50 km/h inainte de producerea accidentului.

Scris de: {autor}Olimpia CEARA{/autor} {autor} Stefania CHERMANEANU{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii