Cartea zilei Gabriele Kuby, „Revoluția sexuală globală. Distrugerea libertăţii în numele libertăţii“
Cartea zilei: Gabriele Kuby, „Revoluția sexuală globală. Distrugerea libertăţii în numele libertăţii“
18 Mar, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
3957
Marime text
Bun regăsit, prieteni, la mica rubrică dedicată cărților! Astăzi, prezentăm o cercetare extrem de interesantă care ne pune serios pe gânduri. Gabriele Kuby, mamă a trei copii, sociolog şi expert în teoria gender, scrie despre schimbarea actuală a societăţii. Conform convingerii ei, teza gender despre aşa-zisul gen social dezrădăcinează omul din existenţa sa determinată în sexual. Lucrarea prezentată de noi are titlul „Revoluţia sexuală globală. Distrugerea libertăţii în numele libertăţii“ şi a fost publicată la editura Sapienția din Iaşi. Cartea a fost tradusă din limba germană în românește de dr. Alexandru Bologa. Autoarea avertizează, după cercetări care au durat ani de zile despre, distrugerea sistematică la care este supusă familia contemporană. Născută în 1944, la Konstanz, Gabriele Kuby a studiat sociologia la Universitatea din Berlin.
După cercetări asidue pe căile spiritului epocii, în 1977, s-a convertit la creștinismul de rit catolic. Prin activitatea sa publicistică şi prin intervențiile sale în cadrul conferințelor pe care le susţine, arată confuzia în care se află societatea modernă şi demonstrează că redresarea se poate face printr-o reconsiderare a valorilor creştine. Volumul este considerat o operă de referinţă pentru înţelegerea și schimbarea actuală a societăţii, fiind tradusă în şase limbi. Abordarea sexualității, cu accepțiunile acesteia, este complexă și vizează numeroasele probleme apărute în decursul timpului. Implicațiile acestui fenomen sunt puse în opoziție cu anumite concepte precum: normalitate, morală, ordine, credință, fidelitate, care, susține autoarea, au susținut stabilitatea și dezvoltarea societății umane în limitele naturalului firesc. Gabriele Kuby, cu experiența unui cercetător și sufletul unui creștin, a demarat cercetarea și prezentarea fenomenului care a cuprins lumea civilizată. Despre acest travaliu intelectual însăși autoarea spune: „În perioada în care tancurile sovietice zdrobeau sub șenile «Primavara de la Praga», iar Berlinul era sfâșiat în două de un Zid și nimeni nu-și dorea să trăiască în Est, un grup de tineri din Occident au pus bazele a ceea ce mai târziu s-a numit «gender»“.
Prin dovezi pertinente și date statistice documentate, autoarea își conduce cititorul prin tumultosul secol XX, demonstrând cum fenomenul flower-power, miscarea radical-feministă și revoluția sexuală și-au contopit ideile într-un curent numit gender care, sub clamarea egalității între sexe, și-a propus să lovească în valorile tradiționale precum familia. Susținătorii libertății sexuale declară sus și tare declinul a ceea ce se numește familie traditională, considerând acest concept desuet și retrograd. Explicând diferențele de opinie, autoarea descrie în carte faptul că „s-a ajuns în punctul în care se doreşte ca elevii să fie educați să nu mai folosească cuvinte ca «tata» sau «mama», acestea urmând a fi înlocuite cu titulaturile «părintele nr. 1» și «părintele nr. 2»“. Gabriele Kuby susține că toate aceste transformări au devenit posibile datorită faptului că tinerii care au pornit aceasta revoluție se regăsesc acum printre factorii decizionali din conducerea unor instituții precum Uniunea Europeană sau Organizaţia Națiunilor Unite. Oricât de pesimiste ar fi prognozele viitorului apropiat, autoarea menționează faptul că, în mai multe state europene, au început să se audă și glasul celor care militează pentru valorile familiei creștine, prin care libertatea înseamnă și responsabilităti, nu doar exercitarea bunului plac. Putem adăuga în sensul acesta tipul de gândire al lui Alexis de Tocqueville, care a redat ideea unei democraţii ca un etos şi ca o formă de viaţă, ca o stare generală şi ca un stil de societate. Pentru filosoful francez, democraţia părea a fi caracterizată prin egalitatea aprecierilor individuale, adică printr-un etos egalitar bazat şi redus la valorile pe care oamenii şi le impun unii altora, oricare ar fi elementele conţinute de aceste valori. O democraţie socială este o societate al cărei etos cere membrilor săi să se perceapă ca fiind egali la nivel social.
Realismul politic constă în a ne face conştienţi de baza factuală a politicului și atât. El nu poate ajunge la nivelul marilor -isme ale politicului. Pentru că marile -isme ale politicului -politicile rasism, naţionalism, socialism, comunism,populism - se întemeiază pe opţiuni valorice care nu derivă din fapte, ci sunt impuse asupra faptelor. Realismul nu trebuie izolat, deoarece singur nu poate dicta o politică anume. Dacă ambele sunt excluse din teoria sociologică, atunci această teorie nu este suficient de fundamentată şi este superficială. Întrucât teoria democraţiei a insistat, pe parcursul secolelor, mai ales asupra felului în care normativismul valorilor poate fi transformat într-un normativism tehnic, o întrebare ce creează disconfort politic este următoarea: tot ce s-a făcut înainte a fost rău făcut ori noi am localizat greşit liniile de demarcaţie?
Gabriele Kuby descrie circumstanţele redactării volumului de faţă: „Am scris această carte pentru a arunca o lumină asupra acestui fenomen, astfel ca oamenii să-l vadă aşa cum este. Gender-ismul pare solid, şi poate chiar este, însă, cu siguranţă, natura şi oamenii trebuie să rezoneze pentru a crea armonia.“ Mesajul fundamental al acestei cărţi rezidă în apelul făcut pentru salvarea identității de gen ca bărbat și femeie, a moralei, a familiei, a Bisericii și a unei vieți duhovnicești duse în curățenie sufletească și trupească. În sens contrar, susține autoarea, este grav dacă nu există obligații ale guvernaților pentru binele public, deoarece atunci societatea se va afla pe un plan înclinat spre un nou totalitarism. O carte pe care o parcurgem cu interes și, pe alocuri, cu unele contradicții, evocă un mod de viață care ne va face bine cu siguranță.
Lectură plăcută !
Titlu: „Revoluția sexuală globală. Distrugerea libertăţii în numele libertăţii“
Autor: Gabriele Kuby
Editura: Sapienția
Anul şi locul apariţiei: 2014, Iași
Sursa foto: libraria.pauline.ro
După cercetări asidue pe căile spiritului epocii, în 1977, s-a convertit la creștinismul de rit catolic. Prin activitatea sa publicistică şi prin intervențiile sale în cadrul conferințelor pe care le susţine, arată confuzia în care se află societatea modernă şi demonstrează că redresarea se poate face printr-o reconsiderare a valorilor creştine. Volumul este considerat o operă de referinţă pentru înţelegerea și schimbarea actuală a societăţii, fiind tradusă în şase limbi. Abordarea sexualității, cu accepțiunile acesteia, este complexă și vizează numeroasele probleme apărute în decursul timpului. Implicațiile acestui fenomen sunt puse în opoziție cu anumite concepte precum: normalitate, morală, ordine, credință, fidelitate, care, susține autoarea, au susținut stabilitatea și dezvoltarea societății umane în limitele naturalului firesc. Gabriele Kuby, cu experiența unui cercetător și sufletul unui creștin, a demarat cercetarea și prezentarea fenomenului care a cuprins lumea civilizată. Despre acest travaliu intelectual însăși autoarea spune: „În perioada în care tancurile sovietice zdrobeau sub șenile «Primavara de la Praga», iar Berlinul era sfâșiat în două de un Zid și nimeni nu-și dorea să trăiască în Est, un grup de tineri din Occident au pus bazele a ceea ce mai târziu s-a numit «gender»“.
Prin dovezi pertinente și date statistice documentate, autoarea își conduce cititorul prin tumultosul secol XX, demonstrând cum fenomenul flower-power, miscarea radical-feministă și revoluția sexuală și-au contopit ideile într-un curent numit gender care, sub clamarea egalității între sexe, și-a propus să lovească în valorile tradiționale precum familia. Susținătorii libertății sexuale declară sus și tare declinul a ceea ce se numește familie traditională, considerând acest concept desuet și retrograd. Explicând diferențele de opinie, autoarea descrie în carte faptul că „s-a ajuns în punctul în care se doreşte ca elevii să fie educați să nu mai folosească cuvinte ca «tata» sau «mama», acestea urmând a fi înlocuite cu titulaturile «părintele nr. 1» și «părintele nr. 2»“. Gabriele Kuby susține că toate aceste transformări au devenit posibile datorită faptului că tinerii care au pornit aceasta revoluție se regăsesc acum printre factorii decizionali din conducerea unor instituții precum Uniunea Europeană sau Organizaţia Națiunilor Unite. Oricât de pesimiste ar fi prognozele viitorului apropiat, autoarea menționează faptul că, în mai multe state europene, au început să se audă și glasul celor care militează pentru valorile familiei creștine, prin care libertatea înseamnă și responsabilităti, nu doar exercitarea bunului plac. Putem adăuga în sensul acesta tipul de gândire al lui Alexis de Tocqueville, care a redat ideea unei democraţii ca un etos şi ca o formă de viaţă, ca o stare generală şi ca un stil de societate. Pentru filosoful francez, democraţia părea a fi caracterizată prin egalitatea aprecierilor individuale, adică printr-un etos egalitar bazat şi redus la valorile pe care oamenii şi le impun unii altora, oricare ar fi elementele conţinute de aceste valori. O democraţie socială este o societate al cărei etos cere membrilor săi să se perceapă ca fiind egali la nivel social.
Realismul politic constă în a ne face conştienţi de baza factuală a politicului și atât. El nu poate ajunge la nivelul marilor -isme ale politicului. Pentru că marile -isme ale politicului -politicile rasism, naţionalism, socialism, comunism,populism - se întemeiază pe opţiuni valorice care nu derivă din fapte, ci sunt impuse asupra faptelor. Realismul nu trebuie izolat, deoarece singur nu poate dicta o politică anume. Dacă ambele sunt excluse din teoria sociologică, atunci această teorie nu este suficient de fundamentată şi este superficială. Întrucât teoria democraţiei a insistat, pe parcursul secolelor, mai ales asupra felului în care normativismul valorilor poate fi transformat într-un normativism tehnic, o întrebare ce creează disconfort politic este următoarea: tot ce s-a făcut înainte a fost rău făcut ori noi am localizat greşit liniile de demarcaţie?
Gabriele Kuby descrie circumstanţele redactării volumului de faţă: „Am scris această carte pentru a arunca o lumină asupra acestui fenomen, astfel ca oamenii să-l vadă aşa cum este. Gender-ismul pare solid, şi poate chiar este, însă, cu siguranţă, natura şi oamenii trebuie să rezoneze pentru a crea armonia.“ Mesajul fundamental al acestei cărţi rezidă în apelul făcut pentru salvarea identității de gen ca bărbat și femeie, a moralei, a familiei, a Bisericii și a unei vieți duhovnicești duse în curățenie sufletească și trupească. În sens contrar, susține autoarea, este grav dacă nu există obligații ale guvernaților pentru binele public, deoarece atunci societatea se va afla pe un plan înclinat spre un nou totalitarism. O carte pe care o parcurgem cu interes și, pe alocuri, cu unele contradicții, evocă un mod de viață care ne va face bine cu siguranță.
Lectură plăcută !
Titlu: „Revoluția sexuală globală. Distrugerea libertăţii în numele libertăţii“
Autor: Gabriele Kuby
Editura: Sapienția
Anul şi locul apariţiei: 2014, Iași
Sursa foto: libraria.pauline.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii