Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:19 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Romania, tara prostilor?

ro

17 Oct, 2009 16:45 4089 Marime text

constitutia-romaniei.jpgRomânia pare o ţară nebună. Totul pare fluid şi aiurea.

Să ne uităm puţin în Constituţia României:

ARTICOLUL 85

Numirea Guvernului
(1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru şi numeşte Guvernul pe baza votului de încredere acordat de Parlament.

(2) În caz de remaniere guvernamentală sau de vacanţă a postului, Preşedintele revocă şi numeşte, la propunerea primului-ministru, pe unii membri ai Guvernului.

(3) Dacă prin propunerea de remaniere se schimbă structura sau compoziţia politică a Guvernului, Preşedintele României va putea exercita atribuţia prevăzută la alineatul (2) numai pe baza aprobării Parlamentului, acordată la propunerea primului-ministru.

ARTICOLUL 89

Dizolvarea Parlamentului
(1) După consultarea preşedinţilor celor două Camere şi a liderilor grupurilor parlamentare, Preşedintele României poate să dizolve Parlamentul, dacă acesta nu a acordat votul de încredere pentru formarea Guvernului în termen de 60 de zile de la prima solicitare şi numai după respingerea a cel puţin două solicitări de învestitură.

(2) În cursul unui an, Parlamentul poate fi dizolvat o singură dată.

(3) Parlamentul nu poate fi dizolvat în ultimele 6 luni ale mandatului Preşedintelui României şi nici în timpul stării de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă.

ARTICOLUL 103

Investitura
(1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.

(2) Candidatul pentru funcţia de prim-ministru va cere, în termen de 10 zile de la desemnare, votul de încredere al Parlamentului asupra programului şi a întregii liste a Guvernului.

(3) Programul şi lista Guvernului se dezbat de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună. Parlamentul acordă încredere Guvernului cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor.

ARTICOLUL 113

Moţiunea de cenzură
(1) Camera Deputaţilor şi Senatul, în şedinţă comună, pot retrage încrederea acordată Guvernului prin adoptarea unei moţiuni de cenzură, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor.

(2) Moţiunea de cenzură poate fi iniţiată de cel puţin o pătrime din numărul total al deputaţilor şi senatorilor şi se comunică Guvernului la data depunerii.

(3) Moţiunea de cenzură se dezbate după 3 zile de la data când a fost prezentată în şedinţa comună a celor două Camere.

(4) Dacă moţiunea de cenzură a fost respinsă, deputaţii şi senatorii care au semnat-o nu mai pot iniţia, în aceeaşi sesiune, o nouă moţiune de cenzură, cu excepţia cazului în care Guvernul îşi angajează răspunderea potrivit articolului 114.

ARTICOLUL 114

Angajarea răspunderii Guvernului
(1) Guvernul îşi poate angaja răspunderea în faţa Camerei Deputaţilor şi a Senatului, în şedinţă comună, asupra unui program, a unei declaraţii de politică generală sau a unui proiect de lege.

(2) Guvernul este demis dacă o moţiune de cenzură, depusă în termen de 3 zile de la prezentarea programului, a declaraţiei de politică generală sau a proiectului de lege, a fost votată în condiţiile articolului 113.

(3) Dacă Guvernul nu a fost demis potrivit alineatului (2), proiectul de lege prezentat, modificat sau completat, după caz, cu amendamente acceptate de Guvern, se consideră adoptat, iar aplicarea programului sau a declaraţiei de politică generală devine obligatorie pentru Guvern.

(4) În cazul în care Preşedintele României cere reexaminarea legii adoptate potrivit alineatului (3), dezbaterea acesteia se va face în şedinţa comună a celor două Camere.

Păi ce vedem? Că Moţiunea de Cenzură, înaintată de Opoziţie, este ilegală din start, deoarece cei care au semnat-o mai semnaseră una cu puţin timp în urmă.

Mai vedem că Premierul este desemnat de către Preşedinte, în urma consultării cu partidul care a câştigat alegerile. Prin aceasta nu se înţelege faptul de a fi avut cele mai multe voturi ci, să fi avut mai mult de jumătate din voturi.

În cazul în care această condiţie nu e îndeplinită, Preşedintele se consultă cu toate partidele parlamentare, apoi hotărăşte pe cine să desemneze pentru a face Guvernul.

Nu scrie nicăieri că Preşedintele poate fi obligat în vre-un fel să desemneze pe cineva. Dacă Parlamentlui nu-i convine candidatul poate să-l respingă, iar preşedintele va face o altă propunere. Clar ca blumina zilei. Dacă citeşti Constituţia cu ochii tăi.

Dacă te iei după ceea ce ne spun politicienii, vedem că Preşedintele nu doar că trebuie să se consulte cu partidele parlamentare dar trebuie neapărat să-l desemneze pe candidatul pe care îl doreşte un oarecine.

Întâmplător, acel oarecine este Preşedintele Partidului Naţional liberal, partid situat pe locul trei la alegerile Parlamentare, procentele sale fiind mai apropiate de pragul electoral decât de partidul situat pe locul doi. Asta apropo de reprezentativitate.

Deci, într-o zi, liberalii a venit cu ideea că România are nevoie de un tehnocrat. Bun, să zicem. Cine e Klasus Johannis, omul care a fost propus de PNL?

Este profesor de fizică, primar al Sibiului, Preşedinte al Frontului Democrat German, formaţiune politică aliată a liberalilor. Mda, independent şi tehnocrat... în fine, dacă atâta îl duce capul pe şeful liberal....

Preşedintele a considerat că este bine să îl desemneze pe Lucian Croitoru. Cine e acest domn?

Lucian Croitoru are 52 de ani si, potrivit CV-ului oficial, are o vechime de 11 ani in BNR, in prezent fiind consilierul pe probleme de politica monetara al guvernatorului Bancii Nationale, post pe care il detine din septembrie 2007 si pe care l-a mai ocupat in 1998 - 2003. S-a nascut la 13 februarie 1957, in Otopeni.

In perioada 1979 - 1982 a urmat cursurile Academiei de Studii Economice Bucuresti - Facultatea de Planificare si Cibernetica Economica, iar in 1995 a obtinut diploma de doctor in economie.

Din septembrie 2003 pana in iulie 2007 a fost consilier principal al Directorului Executiv al FMI pentru Armenia, Bosnia Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cipru, Georgia, Israel, Olanda, Republica Macedonia, Moldova, Romania si Ukraine, avand peste 200 de interventii la board-ul institutiei.

Intre 1995 si 1996 a fost consultant Bucharest Investment Group, dupa care, pana in 1997, a fost partener in programul "Firms, Banks and Financial Distress in Central and Eastern Europe" al PHARE pentru Romania, Bulgaria, Marea Britanie si Grecia, pozitie in care revine, din ianuarie 2001 si pana in mai 2002, ca partener, de aceasta data in programul de cercetare "Public finance in transition countries: problems of compliance, opportunism and soft budget constraints" al PHARE pentru Romania, Ungaria, Marea Britanie si Grecia.

Oricum ai lua-o, este clar mai potrivit pentru funcţia de Premier...

Revenind la Constituţie, cât de tembel poţi să fii ca să cosideri că un preşedinte de partid, candidat pentru funcţia de Preşedinte are dreptul să desemneze un Premier, din întâmplare acelaşi pe care zice că are de gând să-l desemneze dacă va fi ales ca Preşedinte, iar Preşedintele în funcţie ba, chiar dacă aceasta e una din prerogativele sale?

Ba, culmea ironiei, mai auzim şi că Preşedintele Băsescu doreşte să instaureze o dictatură personală. Deci dacă acţionează cf. literei Constituţiei are un comportament dictatorial, iar faptul că o mână e politicieni, mai mult sau mai puţin corupţi, interpretează legislaţia după cum le convine e un comportament normal, democratic, doar pentru că sunt mai mulţi?

Păi, dacă o gaşcă de politicieni interpretează Constituţia cum vrea muşchiul lor, iar românii încă se mai gândesc să-i voteze, dreptate are cine spune că trăim în ţara proştilor.

Sursa: blue2403.wordpress.com

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • FRONTUL DEMOCRAT ROMIN MIRICA 25 Jan, 2010 13:57 CINE REFACE CONSTITUTIA TOT CEI DIN CSM SAI EI SINT TOT URMASI COMUNISTILOR SI VOR FI LEGI DATE CARE SA SE DEA DIVERSE INTELESURI CA NICODATA SA NU IEASA ADEVARUL SUTA LA SUTA CIND VREA SA SE SCAPE O PRACTICA CARE DOARE PE OMUL DE RIND , CUM SE FACE CA TOT LA FEL SE LUCREAZAURIDIC SE ADMITE LUCRURI CARE MAI TIRZIU DAUNEAZA GRAV SANATATI DAR PE MOMENT BUNA PENTRU INFRACTORI CA EI ARE BANII , ,SINT LOVIT SI LE DA DRUMUL CA SARITURA IN CAP NU ARE INCADRARE JURIDICA LA TRIBUNALU PLOIESTI ACUM JUDECATORI INPARTE DREPTATE LA CURTEA DE APEL PACAT CA SINT TINERI EU MAM ALES LA PENSIE CA MI SE INVIRTESTE CAPUL SI CAD JOS IAR INFRACTORU IMIN RIDE IN NAS ASTAI CONSTITUTIE SA FIE RESPECTATA DE TOTI FARA DEOSEBIRE DE RANG BUGETAR SI TOATE LA FEL PENTRU ASTA MIAM SACRIFICAT TINEREATE , LEGEA TREBUIE RESPECTATA DE TOTI FARA DEOSEBIRI DACA SAR FACEA ASA ...
  • MIRICA A GHEORGHE 14 Jan, 2010 16:30 FRONTUL DEMOCRAT ROMIN ATENTIE cu cit constitutia va avea mai multe amendamente si va lasa loc de interpretare justitia va lua bani si mai multi independenta justitiei este un misloc care scapa guvernul de o povara cu conditia sa nu faca anendamente juridice de favorizare a justitiei sa plateasca la stat inpozite ca toti ceilanti din SRL sauSNC ect. guvernu lund mina dupa justitie sai vad murind de foame cu mina intinsa ,sa le dau peste ia frontul democrat romin propune fara amendamente si legii de favorizare ,fiecare sa fie obligat sa se ajute singur , justitia sasi faca si sali de judecata sa cumpere terenuride constructie nu cu minile intinse la guvern cititi si comentatii FRONTUL DEMOCRAT ROMIN. stropit cu noroi si bagat in anonimat MIRICA ASA CUM AM SPUS SI LA REVOLUTIE NU NE VINDEM TARA , BUNURILE SOLULUI SI SUBSOLULUI SA RAMINA ROMINIEI SI NU VINDUTE ,PRIN NOI LEGI IN VITOAREA CONSTITUTIE pina acum ati facut legi si decrete de defavorizarea rominiei acum opritiva si nu mai defavoriza tara de ce sint tinut la distanta de guvern . mau indepartat de ce ??.
  • joe 20 Oct, 2009 13:32 pai daca e republica semiprezidentiala...
  • surmelis argentina pusa 17 Oct, 2009 21:14 CONSTITUTIA TREBUIE SCHIMBATA PRIN SIMPLIFICARE ,NU PRIN COMPLICAREA EI.