Tabloidizarea presei. Şi o problemă morală
Tabloidizarea presei. Şi o problemă moralăRobert Veress, jurnalist de investigaţii încă la Gîndul - în curînd, la Jurnalul Naţional -, publică pe FreeEx un text despre cum se face presa la actualul său loc de muncă. Îl puteţi citi în întregime pe CursDeGuvernare.ro. Pe scurt, omul spune că e nemulţumit de modul în care tranşează politica editorială redactorul-şef Claudiu Pîndaru: titluri de tip tabloid, fără prea mare legătură cu textul, accent pus mai mult pe afişări decît pe calitatea articolelor şi aşa mai departe.
Problema tabloidizării
În mare, Veress are dreptate. Dar nu doar cînd vine vorba despre Gîndul. Se aplică multor publicaţii care vor să se dezvolte pe online. Am văzut tiluri "senzaţionaliste" la mai toate ziarele. Şi nu e bine. Nu e suficient că s-a pierdut credibilitatea presei în ultimii ani printr-un accent mult prea ascuţit pe politică, în funcţie de interesele patronilor şi de partidul sau oamenii din diferite partide care au pompat publicitate pentru propriile firme sau bani, direct, ca politicile editoriale să fie îndreptate într-o anumită direcţie - mă rog, nu e cazul Gîndul.
Acum, încet-încet, publicul este forţat să citească bălării, să înghită mai degrabă ştiri de tip tabloid decît ştiri serioase, de interes public. Vezi cazul Columbenilor, care au ajuns în ştirile din prime-time de la toate televiziunile. Acelaşi lucru se întîmplă şi în online, în goana după afişări. Or, presa se duce dracului dacă urmează traiectoria asta. După care se miră că vînzările scad, traficul scade. E doar o chestiune de timp, cititorii nu vor fi proşti la nesfîrşit.
Citeste mai mult pe http://subiectiv.ro/media/tabloidizarea-presei-si-o-problema-morala/
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp