Înveţi pentru examene? Specialiştii îţi recomandă cele mai bune metode
Înveţi pentru examene? Specialiştii îţi recomandă cele mai bune metode
31 May, 2013 09:12
ZIUA de Constanta
1670
Marime text
Un grup de psihologi din SUA a analizat metodele folosite de elevi şi studenţi pentru a recapitula materia în perioada examenelor şi a stabilit eficienţa acestora. Specialiştii avertizează că multe metode foarte populare - şi recomandate de şcoli şi universităţi - precum întocmirea de conspecte sau sublinierile în text, nu sunt atât de eficiente cum se crede. Dar există altele care funcţionează mult mai bine.
Moscova de la 182€ › Rezervă bilete de avion prin
Profesorii din şcoli nu ştiu foarte multe lucruri despre modul în care funcţionează memoria, deci care tehnici vor fi cele mai utile, spune prof. John Dunlovsky, de la Kent State University.
Unele dintre recomandările lor - de pildă, crearea unor reprezentări vizuale a ceea ce se învaţă, sau folosirea unor artificii mnemotehnice - nu sunt deosebit de eficiente.
John Dunlovsky şi colegii săi au revizuit 1.000 de studii ştiinţifice care analizau 10 dintre cele mai utilizate metode de recapitulare a materiei pentru examene.
Spre surprinderea lor, au constatat că 8 dintre ele nu dau roade, ori chiar îngreunează fixarea cunoştinţelor.
De exemplu, mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text.
Dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu galben, verde sau roz fluorescent poate îngreuna învăţarea.
„Când studenţii folosesc markere, adesea se concentrează asupra unui singur concept o dată şi este mai puţin probabil să integreze informaţia pe care o citesc într-un întreg. Iar acest lucru poate îngreuna înţelegerea materialului respectiv”, spune el.
Totuşi, el nu recomandă abandonarea completă a markerelor, deoarece folosirea lor îi face pe studenţi să se simtă mai în siguranţă.
Articolul integral aici: descopera.ro
Moscova de la 182€ › Rezervă bilete de avion prin
Profesorii din şcoli nu ştiu foarte multe lucruri despre modul în care funcţionează memoria, deci care tehnici vor fi cele mai utile, spune prof. John Dunlovsky, de la Kent State University.
Unele dintre recomandările lor - de pildă, crearea unor reprezentări vizuale a ceea ce se învaţă, sau folosirea unor artificii mnemotehnice - nu sunt deosebit de eficiente.
John Dunlovsky şi colegii săi au revizuit 1.000 de studii ştiinţifice care analizau 10 dintre cele mai utilizate metode de recapitulare a materiei pentru examene.
Spre surprinderea lor, au constatat că 8 dintre ele nu dau roade, ori chiar îngreunează fixarea cunoştinţelor.
De exemplu, mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text.
Dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu galben, verde sau roz fluorescent poate îngreuna învăţarea.
„Când studenţii folosesc markere, adesea se concentrează asupra unui singur concept o dată şi este mai puţin probabil să integreze informaţia pe care o citesc într-un întreg. Iar acest lucru poate îngreuna înţelegerea materialului respectiv”, spune el.
Totuşi, el nu recomandă abandonarea completă a markerelor, deoarece folosirea lor îi face pe studenţi să se simtă mai în siguranţă.
Articolul integral aici: descopera.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii