Comunicarea simbolica - Arhitectura discursului publicitar
Comunicarea simbolica - Arhitectura discursului publicitar
11 Feb, 2011 14:07
ZIUA de Constanta
1837
Marime text
În situatii de criza economica, sociala, culturala sau ideologica, se reactiveaza spontan un mod de gândire simbolica, care face recurs la un fond imagistic fundamental. Acest lucru îsi are explicatia în faptul ca simbolicul poate transcende timpul si istoria si, în plus, are si o valoare anticipativa, poate lansa constiinta colectiva spre cautarea unei noi identitati. Aceasta regresie spre simbolic si mitic poate fi înteleasa si ca o reactie de autoaparare, recrudescenta imaginilor arhetipale în cadrul reprezentarilor colective putând avea si semnificatia pregatirii unor importante schimbari de natura sociala. Lumea primordiala pe care o regasim în imaginarul simbolic este una mult mai bogata decât simbolismul ideologic al oricarui moment istoric concret. Prin publicitate si prin spectacolul ei se proiecteaza poate mersul înainte spre noi forme de civilizatie. Mesianismul publicitar este un spectacol care ascunde foarte bine, prin imaginile paradisiace, armaturi ideologice care nu mai au singure forta de a duce înainte societatea.
Pentru cele mai noi aparitii editoriale, intra pe pravaliacucarti.ro.
Pentru cele mai noi aparitii editoriale, intra pe pravaliacucarti.ro.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii