(Ne)Realizările lui Mazăre Pasarela inaugurată - întâmplător - cu nouă zile înaintea alegerilor
(Ne)Realizările lui Mazăre: Pasarela inaugurată - întâmplător - cu nouă zile înaintea alegerilor

Perlă
a litoralului românesc, staţiunea Mamaia a captat aproape întreaga
atenţie a actualului primar al
Constanţei, Radu Mazăre, încă de la primul său mandat. Adusă constant pe
„firmament" de către edil, fie prin sporturile nautice pe care le
practică în Mamaia, fie prin competiţiile sportive de răsunet
organizate de administraţia publică locală, fie, pur şi simplu, pentru
că numele primarului se leagă de hotelul Flora, de la intrarea în
staţiune, nu există dubiu în mintea şi inima constănţenilor că
Mamaia reprezintă centrul interesului lui Mazăre. Şi totuşi, este de
menţionat că primarului nu i-au reuşit din prima toate planurile cu
staţiunea: pasarela pietonală din Mamaia, alături de portul de agrement
din
zona Cazino reprezintă proiectele care nu i-au reuşit din plin edilului
de Constanţa, ele fiind trecute iniţial pe site-ul oficial al primăriei
la secţiunea proiecte blocate. Fireşte, de către cei de la centru.
Mai
exact, titulatura sub care se regăseşte programul de investiţii care
viza pasarela şi portul de
agrement din Mamaia este „Proiecte pregătite în perioada 2004 - 2008
care nu au putut fi depuse spre finanţare datorită refuzului de a fi
avizate de către autorităţile publice centrale". Numele propriu-zis
al proiectului este „Proiectul Mamaia Port - Pasarelă pietonală şi port
de agrement Cazino Mamaia". Acesta avea ca obiect general dezvoltarea
sectorului turistic şi creşterea atractivităţii turistice a staţiunii
Mamaia, iar ca obiectiv specific, portul turistic de agrement şi
pasarela pietonală. Valoarea proiectului, potrivit informaţiilor
oficiale, se ridica la 8,5 milioane de euro şi urma să fie finalizat în
18 luni.
Iată ce spun (încă) autorităţile locale cu privire la proiectul iniţial
blocat: „Deşi eligibil pentru finanţare, proiectul Mamaia Port nu poate
fi depus spre finanţare datorită refuzului Ministerului Transporturilor
şi a Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile de a transmite
dreptul de administrare asupra suprafeţei de apă care urmează să fie
afectată de investiţie. Condiţia deţinerii de către beneficiar a unui
titlu
de proprietate sau administrare asupra terenului pe care se realizează
investiţia este obligatorie pentru calificarea proiectului în cadrul
evaluării administrative". Cu alte cuvinte, autorităţile centrale erau
de vină.
Cum s-a întors roata
Şi totuşi, pentru că viaţa nu e numai rea, în noiembrie 2009, primăria lui Radu Mazăre a primit 1.840 de metri pătraţi la Marea Neagră, 250 mp de plajă şi peste 1 milion de euro, scriau jurnaliştii din Capitală, pentru construirea unui port de agrement la Mamaia. Aceiaşi jurnalişti informau că licitaţia - organizată în avans, spuneau ei - ar fi fost câştigată de o firmă care ar fi fost „«abonată» la contractele primăriei constănţene", respectiv Petrconst SA. În paralel, probabil total întâmplător şi fără nicio legătură cu alegerile locale, mult-promisa iar la un moment dat blocata pasarelă pietonală va fi inaugurată pe data de 1 iunie (alegerile sunt pe 10 iunie). Conform datelor oficiale, pasarela are o lungime de peste 400 de metri în larg şi o lăţime de patru metri.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp