„Privilegii" pentru constănţeni, de la Mazăre Gloria pierdută a barierelor din Mamaia
„Privilegii" pentru constănţeni, de la Mazăre: Gloria pierdută a barierelor din Mamaia


Aşa
cum s-a arătat de-a lungul timpului, taxa de bariera de la intrarea în
staţiunea Mamaia a
funcţionat efectiv începând cu anul 2003 şi până în 2005, când a fost
atacată de prefect în contenciosul administrativ. În 2006, instanţa a
suspendat taxa de acces în Mamaia,
iar un an de zile staţiunea a fost liberă pentru toată lumea. În urma
recursului formulat de primarul Mazăre, judecătorii au hotărât
reintroducerea taxei, care a rămas în funcţiune până în
anul 2010, inclusiv. În cursul anului trecut, taxa a fost scoasă din
nou. Ceea ce este însă demn de menţionat când vorbim despre taxa de
acces în Mamaia este faptul că mult-blamatele bariere îşi
leagă numele de firma SC Marca Telecom SRL, care a câştigat licitaţie
deschisă, organizată de administraţia locală în anul 2002 pentru bariere
şi gheretele. Suma nu era deloc de trecut cu vederea, fiind
vorba, la vremea aceea, de circa 10 miliarde de lei. Mergând mai departe
pe firul documentelor, numele societăţii se leagă de cel al lui
Gheorghe Liviu Puşcaru şi Mihai Sergiu Ceacîreanu, ultimul fiind
inculpat,
alături de primarul Mazăre, în dosarul retrocedărilor terenurilor
Constanţei. Dincolo însă de aceste aspecte şi revenind la taxa
propriu-zisă, trebuie spus că pentru fiecare maşină care nu era de
Constanţa,
fiecare intrare în Mamaia costa trei lei, un abonament pentru 24 de ore -
4 lei, unul pentru şapte zile era 25 de lei, iar pentru întreg sezonul
estival abonamentul ajungea la 250 de lei. Legat de fondurile strânse
din taxa de acces, primarul Mazăre făcea precizări cum că banii erau
folosiţi pentru organizarea de evenimente în staţiune. De asemenea, el a
spus că taxa ar putea fi reintrodusă când reprezentanţii
municipalităţii
vor fi lăsaţi să facă turism în Mamaia aşa cum cred de cuviinţă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp