62 la sută dintre participanţii la sondaj sunt de acord cu introducerea unei limite de vârstă pentru şoferi
62 la sută dintre participanţii la sondaj sunt de acord cu introducerea unei limite de vârstă pentru şoferi
18 Sep, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
1993
Marime text
În perioada 11 - 17 septembrie, cotidianul ZIUA de Constanţa a derulat un sondaj de opinie cu întrebarea: „Sunteţi de acord cu introducerea unei limite de vârstă pentru şoferi?“
Iată şi câteva dintre comentariile celor care au participat la sondajul lansat de cotidianul nostru:
Adrian: „Care ar fi motivele pentru care un om, indiferent de vârstă, trebuie să nu şofeze? În afară de cele medicale sau de ordin penal, nu văd raţiunea. La 20 de ani, dacă ai afecţiuni incompatibile cu calitatea de şofer, nu şofezi, cel puţin legal. La 100 de ani, dacă eşti sănătos, care este motivul pentru care să nu se permită condusul? Eu aş impune limită de vârstă pentru instructori: să aibă între 45 şi 135,2 ani!“
Maria: „Instructorii sunt extrem de slabi în ce priveşte pregătirea practică şi teoretică. Nu reuşesc să transmită cursanţilor ideea de responsabilitate, că nu eşti singur pe lume, că nu trebuie să ai comportament de căruţaş, cu toate că, săracul cal, ştia să te aducă acasă şi să te ferească, dacă erai băut. Nu cum se comporta iresponsabilii ăştia care cred că dacă şi-au luat maşini au ajuns cineva. Selecţia naturală funcţionează, aşa că nu e nevoie de limită de vârstă. Un om cu scaun la cap realizează dacă mai este apt să conducă. Mai rău e cu puştimea care are impresia că le ştie pe toate şi pot orice“.
Soare: „Atât timp cât e apt medical pentru a conduce, orice om, indiferent de vârstă, poate conduce. Adevărat că, după o anumită vârstă, nu mai e Hemilton sau Alonzo în trafic, dar asta nu trebuie să-i îngrădească dreptul de a conduce. Persoanele în vârstă conduc mai prudent decât mulţi, mulţi tineri care se dau foarte capabili în ale condusului. Vedeţi şi proporţia accidentelor - înclină balanţa negativă tot spre tineri. Problema nu cred că e vârsta, ci viteza, alcoolul, mai nou drogurile şi, nu în ultimul rând, teribilismul unora care confundă drumurile publice cu circuitele de viteză.
Marian: Da, cu condiția ca, pe lângă restricțiile legale, să nu fi avut la activ multe accidente soldate cu daune mari sau decese (dacă, tânăr fiind, nu le-a putut evita, la o vârstă înaintată nici atât). Dacă din punctul de vedere al sănătăţii eşti OK, de ce nu?
Sondajul s-a încheiat pe data de 17 Septembrie 2017
62 la sută dintre participanţii la sondaj sunt de acord cu introducerea unei limite de vârstă pentru şoferi. Asta în timp ce 38 la sută dintre respondenţi nu susţin ideea introducerii unei astfel de limite.Iată şi câteva dintre comentariile celor care au participat la sondajul lansat de cotidianul nostru:
Adrian: „Care ar fi motivele pentru care un om, indiferent de vârstă, trebuie să nu şofeze? În afară de cele medicale sau de ordin penal, nu văd raţiunea. La 20 de ani, dacă ai afecţiuni incompatibile cu calitatea de şofer, nu şofezi, cel puţin legal. La 100 de ani, dacă eşti sănătos, care este motivul pentru care să nu se permită condusul? Eu aş impune limită de vârstă pentru instructori: să aibă între 45 şi 135,2 ani!“
Maria: „Instructorii sunt extrem de slabi în ce priveşte pregătirea practică şi teoretică. Nu reuşesc să transmită cursanţilor ideea de responsabilitate, că nu eşti singur pe lume, că nu trebuie să ai comportament de căruţaş, cu toate că, săracul cal, ştia să te aducă acasă şi să te ferească, dacă erai băut. Nu cum se comporta iresponsabilii ăştia care cred că dacă şi-au luat maşini au ajuns cineva. Selecţia naturală funcţionează, aşa că nu e nevoie de limită de vârstă. Un om cu scaun la cap realizează dacă mai este apt să conducă. Mai rău e cu puştimea care are impresia că le ştie pe toate şi pot orice“.
Soare: „Atât timp cât e apt medical pentru a conduce, orice om, indiferent de vârstă, poate conduce. Adevărat că, după o anumită vârstă, nu mai e Hemilton sau Alonzo în trafic, dar asta nu trebuie să-i îngrădească dreptul de a conduce. Persoanele în vârstă conduc mai prudent decât mulţi, mulţi tineri care se dau foarte capabili în ale condusului. Vedeţi şi proporţia accidentelor - înclină balanţa negativă tot spre tineri. Problema nu cred că e vârsta, ci viteza, alcoolul, mai nou drogurile şi, nu în ultimul rând, teribilismul unora care confundă drumurile publice cu circuitele de viteză.
Marian: Da, cu condiția ca, pe lângă restricțiile legale, să nu fi avut la activ multe accidente soldate cu daune mari sau decese (dacă, tânăr fiind, nu le-a putut evita, la o vârstă înaintată nici atât). Dacă din punctul de vedere al sănătăţii eşti OK, de ce nu?
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii