Pista pentru bicicliști, motiv de zâzanie 59% dintre constănțenii respondenți nu sunt mulțumiți de „liftingul” bulevardului Tomis
Pista pentru bicicliști, motiv de zâzanie: 59% dintre constănțenii respondenți nu sunt mulțumiți de „liftingul”
21 Nov, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
4012
Marime text
Aproape 800 de constănțeni au răspuns la sondajul de opinie lansat de cotidianul ZIUA de Constanța cu privire la reabilitarea celui mai mare bulevard al orașului. 59% dintre respondenți au spus că NU sunt mulțumiți de felul în care arată bulevardul Tomis după lucrările de reabilitare, în timp ce 41% dintre constănțeni s-au declarat mulțumiți de noua față a celei mai importante artere a orașului.
Sondajul s-a încheiat pe data de 20 Noiembrie 2016
Dincolo de voturi pro sau contra, cele mai interesante sunt comentariile cititorilor. Pe unele dintre acestea le redăm mai jos:
Naekst: „Eu ca să mă dau cu bicicleta pe Tomis am nevoie de teleportare de la Delfinariu, dar și retur.”
Gelu: „Pe ultima bucată de sens unic dată în folosință, Ferdinand - Lupoaică, de ce nu se permite oprirea pe banda 1? Au astupat toate locurile de parcare din zona Primăriei și...? Banda de bicicliști e degeaba!”
Sin: „Reabilitarea a fost prost făcută, se formează bălți deoarece nu există înclinație sau scurgeri... vezi în fața parcului de la Teatrul de Operă și Balet. Spațiul verde dintre pomi s-a umplut urât de tot cu piatră cubică... vezi în zona Lupoaică, dar ce să-i ceri românului ce nu are…”
Cetățean: „S-a făcut o consultare publică pe această temă? Cum se va circula pe Negru Vodă și Mircea în sezon? Și până acum pe Mircea se circula bară la bară la orele de vârf. Pe bulevardul Tomis se circulă acum pe două benzi din patru, iar pe strada Negru Vodă se preia traficul de pe Traian și Tomis. Toți vor urca pe strada Mircea, plus traficul din zona peninsulară”
Gabriel F.: „Iluminatul este sub orice critică. Sensul unic dintre Miga și Capitol îngreunează circulația și blochează traficul pe Mircea cel Bătrân. Pista de biciclete nu își are rostul dacă nu are continuitate. Referitor la ea, ce ar trebui să facă un biciclist până la așa-zisa pistă? Să ducă bicicleta în cârcă? Constanța nu are infrastructură pentru așa ceva.”
Petre: „Reabilitare românească, o deja cunoscută prostie continuată în tot ce se face în țara asta. Când au proiectat, s-a gândit oare cineva că va ploua? Nu există scurgeri pe trotuar, când plouă se formează bălți și nu poți merge... este logic și de bun-simț, dar la Constanța nu e cazul.”
Lucian I.: „Nu s-a dat atenție la borduri, mă refer la intersecția dintre străzi, acolo unde, dacă sunt cu un căruț sau trece o persoană cu dizabilități, trebuie să coboare bordura. Tind să cred că proiectantul a fost cam incompetent și nu a făcut un studiu. Încă nu sunt mulțumit că anumite terase au permisiunea să ocupe trotuarul, probabil sunt aceia care au relații mai mari pe la Primărie? (culoarea politică nu ar trebui să facă diferența).”
Sorin M.: „Lucrarea este făcută de mântuială, de proastă calitate și într-un timp inadmisibil de lung. Actualul primar spunea că își va da demisia dacă lucrarea nu va fi finalizată în cele mai bune condiții până la sfârșitul alegerilor locale.”
Bogdan K.: „E varză!”
Dan D.: „O mare prostie acea pistă pentru biciclete! Așa ceva nu am văzut nici în marile/micile orașe europene din țări cu climă mult mai blândă, unde din cauza temperaturilor se poate circula cu bicicleta 8-12 luni/an, darămite la noi, unde nici măcar jumătate de an nu poți s-o faci. Bașca numărul de bicicliști!!! În cele mai multe orașe pista este trasată pe trotuare. Cheltuieli inutile și nejustificate din banul public, bașca suprimarea unei benzi destinate circulației/parcării pe un bulevard supraaglomerat ! Probabil afaceri cu dedicație.”
Marian S.: „Stați să vedeți când vor intra lamele pentru deszăpezirea bulevardului, dispar separatoarele dintre pistă și restul benzilor de circulație.”
Dami T.: „Nu, trotuarele sunt distruse, mașinile sunt parcate pe trotuar, pietonii sunt nevoiți să circule pe carosabil, primarul, prin autoritățile subordonate lui, ar trebui să rezolve și această situație.”
Gambino G.: „Da, s-au gândit bine cei de la Primărie... se vede cine ne conduce orașul. Cel mai aglomerat bulevard, unde trebuie fluidizat traficul, taman acolo s-au găsit să pună ei pista de biciclete.”
Mircea S.: „Întotdeauna am crezut că pista de biciclete la noi trebuie să treacă prin parcuri, pe trotuare și străzi ferite de trafic sau suspendate, dat fiind faptul că în oraș sunt de patru ori mai multe mașini decât poate duce. Nu mai punem vara în discuție. Inițiativă bună, dar gândită foarte prost.”
Diana L.: „Mie îmi plac trotuarele de la Ion Rațiu până la Dacia, care nu au mai fost făcute de 30 de ani!”
Constantin B.: „Cârcotași. S-a reabilitat după spațiul care e. Cum putea să mărească bulevardul? Dacă nu făcea pista de biciclete, ați fi țipat ca din gură de șarpe că nu e pistă. Pariu că dintre cei care comentează nu este niciun biciclist. Resemnați-vă.”
Dorin O.: „NU! Modul în care a fost conceput «noul» bulevard Tomis reprezintă o probă suplimentară certă a incompetenței și corupției care au caracterizat administrația publică a orașului Constanța începând de la Revoluție!!!”
Vă reamintim că bulevardul Tomis din Constanța a făcut obiectul unei ample reamenajări în perioada campaniei electorale din primăvara anului 2016. Din cauza complexității lucrărilor, a lipsei de organizare, a termenelor nerealiste și a lipsei responsabilității, lucrările nu s-au încheiat nici până astăzi.
În primăvara acestui an, municipalitatea a demarat reabilitarea bulevardului Tomis, cea mai importantă arteră a orașului. În luna martie, bulevardul intrase în faza de reabilitare și modernizare a iluminatului public. În acest sens, au fost montați noii stâlpi de iluminat, cei vechi fiind îndepărtați. O lună mai târziu, primarul Decebal Făgădău venea cu o declarație curajoasă și afirma că, „din toamnă, după reabilitare, bulevardul Tomis să fie închis în weekend, de la Capitol până la Lupoaică”. Scopul era promovarea mișcării, a mersului pe jos, cu bicicleta, trotineta sau rolele. Lucrările de decopertare, asfaltare, montare borduri, amenajare locuri de parcare etc. au continuat până în buza alegerilor locale, apoi s-au domolit.
Lucrările de asfaltare care au loc pe bulevardul Tomis le-au dat bătăi de cap șoferilor din Constanța. Inițial, primarul afirma că până la 1 iunie lucrările vor fi încheiate: „Constănțenii vor vedea două bulevarde Tomis: uitându-se spre zona Dacia, vor vedea vechiul Tomis, iar uitându-se spre Cazino, spre mare, vor vedea noul bulevard Tomis sau niște demisii. Ale colegilor mei, inclusiv a mea“, declara atunci Decebal Făgădău.
După data de 1 iunie, când lucrările erau încă în toi, departe de a fi finalizate, Decebal Făgădău a schimbat sensul cuvintelor. În calitate de nou primar al Constanței, a avansat o nouă dată: 1 septembrie. Lucrările nu s-au finalizat nici în septembrie, însă, între timp, au fost trasate benzile pentru bicicliști. Reabilitarea bulevardului se apropie, să sperăm, de sfârșit.
Sondajul s-a încheiat pe data de 20 Noiembrie 2016
Dincolo de voturi pro sau contra, cele mai interesante sunt comentariile cititorilor. Pe unele dintre acestea le redăm mai jos:
Naekst: „Eu ca să mă dau cu bicicleta pe Tomis am nevoie de teleportare de la Delfinariu, dar și retur.”
Gelu: „Pe ultima bucată de sens unic dată în folosință, Ferdinand - Lupoaică, de ce nu se permite oprirea pe banda 1? Au astupat toate locurile de parcare din zona Primăriei și...? Banda de bicicliști e degeaba!”
Sin: „Reabilitarea a fost prost făcută, se formează bălți deoarece nu există înclinație sau scurgeri... vezi în fața parcului de la Teatrul de Operă și Balet. Spațiul verde dintre pomi s-a umplut urât de tot cu piatră cubică... vezi în zona Lupoaică, dar ce să-i ceri românului ce nu are…”
Cetățean: „S-a făcut o consultare publică pe această temă? Cum se va circula pe Negru Vodă și Mircea în sezon? Și până acum pe Mircea se circula bară la bară la orele de vârf. Pe bulevardul Tomis se circulă acum pe două benzi din patru, iar pe strada Negru Vodă se preia traficul de pe Traian și Tomis. Toți vor urca pe strada Mircea, plus traficul din zona peninsulară”
Gabriel F.: „Iluminatul este sub orice critică. Sensul unic dintre Miga și Capitol îngreunează circulația și blochează traficul pe Mircea cel Bătrân. Pista de biciclete nu își are rostul dacă nu are continuitate. Referitor la ea, ce ar trebui să facă un biciclist până la așa-zisa pistă? Să ducă bicicleta în cârcă? Constanța nu are infrastructură pentru așa ceva.”
Petre: „Reabilitare românească, o deja cunoscută prostie continuată în tot ce se face în țara asta. Când au proiectat, s-a gândit oare cineva că va ploua? Nu există scurgeri pe trotuar, când plouă se formează bălți și nu poți merge... este logic și de bun-simț, dar la Constanța nu e cazul.”
Lucian I.: „Nu s-a dat atenție la borduri, mă refer la intersecția dintre străzi, acolo unde, dacă sunt cu un căruț sau trece o persoană cu dizabilități, trebuie să coboare bordura. Tind să cred că proiectantul a fost cam incompetent și nu a făcut un studiu. Încă nu sunt mulțumit că anumite terase au permisiunea să ocupe trotuarul, probabil sunt aceia care au relații mai mari pe la Primărie? (culoarea politică nu ar trebui să facă diferența).”
Alte opinii ale cititorilor au venit de pe rețele de socializare:
Adrian N.: „A fost stricat bulevardul degeaba, pentru că tot pe două benzi, ca acum 10 ani, poți circula cu mașina. A numărat cineva câte biciclete trec într-o oră de vârf pe bulevard? Vă spun eu, una-două. Asta nu înseamnă că puteați lăsa pentru bicicliști benzi pe alte bulevarde? Pe 1 Mai, de exemplu, sau pe Brătianu.”Sorin M.: „Lucrarea este făcută de mântuială, de proastă calitate și într-un timp inadmisibil de lung. Actualul primar spunea că își va da demisia dacă lucrarea nu va fi finalizată în cele mai bune condiții până la sfârșitul alegerilor locale.”
Bogdan K.: „E varză!”
Dan D.: „O mare prostie acea pistă pentru biciclete! Așa ceva nu am văzut nici în marile/micile orașe europene din țări cu climă mult mai blândă, unde din cauza temperaturilor se poate circula cu bicicleta 8-12 luni/an, darămite la noi, unde nici măcar jumătate de an nu poți s-o faci. Bașca numărul de bicicliști!!! În cele mai multe orașe pista este trasată pe trotuare. Cheltuieli inutile și nejustificate din banul public, bașca suprimarea unei benzi destinate circulației/parcării pe un bulevard supraaglomerat ! Probabil afaceri cu dedicație.”
Marian S.: „Stați să vedeți când vor intra lamele pentru deszăpezirea bulevardului, dispar separatoarele dintre pistă și restul benzilor de circulație.”
Dami T.: „Nu, trotuarele sunt distruse, mașinile sunt parcate pe trotuar, pietonii sunt nevoiți să circule pe carosabil, primarul, prin autoritățile subordonate lui, ar trebui să rezolve și această situație.”
Gambino G.: „Da, s-au gândit bine cei de la Primărie... se vede cine ne conduce orașul. Cel mai aglomerat bulevard, unde trebuie fluidizat traficul, taman acolo s-au găsit să pună ei pista de biciclete.”
Mircea S.: „Întotdeauna am crezut că pista de biciclete la noi trebuie să treacă prin parcuri, pe trotuare și străzi ferite de trafic sau suspendate, dat fiind faptul că în oraș sunt de patru ori mai multe mașini decât poate duce. Nu mai punem vara în discuție. Inițiativă bună, dar gândită foarte prost.”
Diana L.: „Mie îmi plac trotuarele de la Ion Rațiu până la Dacia, care nu au mai fost făcute de 30 de ani!”
Constantin B.: „Cârcotași. S-a reabilitat după spațiul care e. Cum putea să mărească bulevardul? Dacă nu făcea pista de biciclete, ați fi țipat ca din gură de șarpe că nu e pistă. Pariu că dintre cei care comentează nu este niciun biciclist. Resemnați-vă.”
Dorin O.: „NU! Modul în care a fost conceput «noul» bulevard Tomis reprezintă o probă suplimentară certă a incompetenței și corupției care au caracterizat administrația publică a orașului Constanța începând de la Revoluție!!!”
Vă reamintim că bulevardul Tomis din Constanța a făcut obiectul unei ample reamenajări în perioada campaniei electorale din primăvara anului 2016. Din cauza complexității lucrărilor, a lipsei de organizare, a termenelor nerealiste și a lipsei responsabilității, lucrările nu s-au încheiat nici până astăzi.
În primăvara acestui an, municipalitatea a demarat reabilitarea bulevardului Tomis, cea mai importantă arteră a orașului. În luna martie, bulevardul intrase în faza de reabilitare și modernizare a iluminatului public. În acest sens, au fost montați noii stâlpi de iluminat, cei vechi fiind îndepărtați. O lună mai târziu, primarul Decebal Făgădău venea cu o declarație curajoasă și afirma că, „din toamnă, după reabilitare, bulevardul Tomis să fie închis în weekend, de la Capitol până la Lupoaică”. Scopul era promovarea mișcării, a mersului pe jos, cu bicicleta, trotineta sau rolele. Lucrările de decopertare, asfaltare, montare borduri, amenajare locuri de parcare etc. au continuat până în buza alegerilor locale, apoi s-au domolit.
Lucrările de asfaltare care au loc pe bulevardul Tomis le-au dat bătăi de cap șoferilor din Constanța. Inițial, primarul afirma că până la 1 iunie lucrările vor fi încheiate: „Constănțenii vor vedea două bulevarde Tomis: uitându-se spre zona Dacia, vor vedea vechiul Tomis, iar uitându-se spre Cazino, spre mare, vor vedea noul bulevard Tomis sau niște demisii. Ale colegilor mei, inclusiv a mea“, declara atunci Decebal Făgădău.
După data de 1 iunie, când lucrările erau încă în toi, departe de a fi finalizate, Decebal Făgădău a schimbat sensul cuvintelor. În calitate de nou primar al Constanței, a avansat o nouă dată: 1 septembrie. Lucrările nu s-au finalizat nici în septembrie, însă, între timp, au fost trasate benzile pentru bicicliști. Reabilitarea bulevardului se apropie, să sperăm, de sfârșit.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii