Sondaj de opinie ZIUA de Constanţa Majoritatea respondenţilor sunt de acord cu noile variante de înscriere în clasa pregătitoare
Sondaj de opinie ZIUA de Constanţa: Majoritatea respondenţilor sunt de acord cu noile variante de înscriere
24 Feb, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
2838
Marime text
Dezbaterea publică cu privire la Metodologia şi calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2020-2012, declanşată pe 4 februarie, s-a încheiat vineri, 14 februarie. Înscrierile în clasa pregătitoare încep anul acesta la 4 martie, potrivit proiectului pus în dezbatere publică, publicat recent în Monitorul Oficial al României.
În acest context, cotidianul ZIUA de Constanţa a lansat un sondaj de opinie cu întrebarea „Sunteţi de acord cu noile variante de repartizare a copiilor în clasele pregătitoare?”. Peste 100 de persoane au răspuns la întrebare, dintre care 62% au declarat că sunt de acord, pe când 38% susţin că nu sunt de acord cu modificările aduse.
Varianta modificată a articolului 51, alin. (4), din proiectul Metodologiei de înscriere în clasa pregătitoare, conform edupedu.ro, este: „(4) Constituirea formaţiunilor de elevi în clasa pregătitoare se face după finalizarea procesului de înscriere, conform Calendarului, în baza unei proceduri elaborate la nivelul Inspectoratului Școlar Judeţean şi aprobate de Consiliul de administraţie, cu respectarea criteriilor de transparenţă, echitate, nondiscriminare şi incluziune”.
Pentru aceia care se întreabă de unde au apărut aceste două variante, în condiţiile în care Ministerul Educaţiei vorbeşte doar de criterii „de transparenţă, echitate, nondiscriminare şi incluziune”, trebuie reamintit că, acum doi ani, conform edupedu.ro, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării a impus aceste două soluţii ca modalităţi „în deplină concordanţă cu prevederile O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare” de constituire a claselor de elevi. De patru ani, această modalitate a fost introdusă cu succes în Timişoara.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii