„Vrem parcări, nu ridicări!“ Constănţenii nu sunt de acord cu reintroducerea serviciului de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar
„Vrem parcări, nu ridicări!“: Constănţenii nu sunt de acord cu reintroducerea serviciului de ridicare a
04 Feb, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
2790
Marime text
Constănţenii par să nu fie de acord cu reintroducerea, la nivelul municipiului Constanţa, a serviciului de ridicare, transportare şi depozitare a maşinilor parcate neregulamentar.
Cel puţin aceasta este concluzia unui sondaj de opinie derulat de cotidianul ZIUA de Constanţa în perioada 30 ianuarie - 2 februarie.
La sondaj au participat 655 de persoane, dintre acestea, 60% au votat împotriva reintroducerii, la nivelul municipiului Constanţa, a serviciului de ridicare, transportare şi depozitare a maşinilor parcate neregulamentar. Asta în timp ce 40% dintre respondenţi doresc ca automobilele parcate „după ureche“ să fie ridicate şi duse într-un spaţiu special amenajat.
Amintim că, de aproximativ două săptămâni, se află în vigoare hotărârea pentru „completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006“. Pe scurt, documentul mai sus precizat face referire la ridicarea automobilelor parcate neregulamentar.
În Constanţa, de serviciul de transportare şi depozitare a maşinilor parcate neregulamentar s-a ocupat, până la data de 1 aprilie 2015, SC Litoral Connect SRL.
Unii dintre cei care au participat la acest sondaj au lăsat şi comentarii, iar pe unele le redăm în cele ce urmează:
Mihail P.: „Mai întâi să stopeze construcţiile!“
Paul F.: „Da! Pentru că sunt o droaie de nesimţiţi!“
Mihail P.: „Oricând şi oriunde să facă parcări după care să înceapă să ridice toate maşinile parcate ilegal, inclusiv ale lor“.
Gheorghe B.: „Nu! Să facă Primăria locuri de parcare pentru cetățenii și după aceea să vină cu sancțiuni. Vrem spații verzi, nu blocuri pe unde fiecare (…) cu banii construiesc blocuri cu cât mai multe etaje și nu-i interesează că ceilalți cetățeni nu sunt de acord“.
Mihail P.: „Să le depoziteze în faţa Primăriei şi a Prefecturii, poate le ia lumina edililor“.
Vasile M.: „Nu! Să facă întâi locuri de parcare. S-au făcut construcţii în loc de parcări“.
Mihele P.: „Amenzile substanțiale sunt mult mai eficiente şi civilizate, evitând conflictele!“
Alexandru A: „Nu! Să facă parcări înainte să ridice.“
Mihaela A.: „Nu! Este ca şi cum ar intra cineva în casa mea“.
Maximilian H.: „Dacă ar ajunge în contul Primăriei amenzile, ar fi o idee bună, cu condiția să facă din acei bani parcări subterane sau supraterane. Dacă serviciul este folosit de o firmă privată, mai bine să se lase de ridicat, ei nu ştiu decât să încaseze, fără să facă nimic“.
Adrian R.: „Precis e afacerea cuiva“.
Vasile C.: „Vrem parcări, nu ridicări!“
Virgil R.: „Unde ar trebui construite locuri de parcare se dau aprobări cu dedicaţie pentru construcţia unor imobile în special pentru machedoni. (…). Aleşii noştri trebuie să gândească că va veni vremea când va trebui să răspundă pentru aceste fapte!“
Iliescu G.: „Cred că legea este bună pentru nesimţiţi, care parchează pe treceri de pietoni sau în faţa lor, la colţ de stradă şi chiar pe calea de rulare, aşa cum am văzut de nenumărate ori!“
Dragoş B.: „Cum este posibil ca amenda să fie de 150 de lei, iar ridicarea 700 de lei şi îţi mai ia încă 50 de lei pe zi depozitarea, plus că dacă nu plăteşti în 30 de zile îţi confiscă maşina! Să le ridice cu maşinile Primăriei, nu cu ale prietenilor primarului“.
Lucreţia L.: „Da! Când vor fi locuri de parcare!“
Uma P.: „Nu! E un abuz să ridici maşina cuiva, care e un bun personal. Să fie locuri de parcare şi atunci toţi oamenii cu bun-simţ sigur nu mai lasă maşina pe unde apucă. Dar acum se poate fotografia maşina, iar amenda să fie trimisă acasă, asta se poate face“.
Georgică M.: „Mai înainte să ridice maşinile, să asigure locuri de parcare. Sunt foarte mulţi cetăţeni care lucrează în afara municipiului Constanţa şi dacă au o maşina este pentru navetă, nu cum îşi închipuie câte un cretin că de lene sau comoditate nu se circulă cu transport în comun. Ştiu că românul este educat să vadă cum ii moare capra vecinului. Construiţi locuri de parcare, domnilor care conduceţi municipiul Constanţa şi nu aţi făcut decât să băgaţi în buzunar bani“.
Gurahan E.: „În primul rând, administrația locală ar trebui să creeze parcări, nu un context favorabil ridicării maşinilor pe banda rulantă. Nu există locuri de parcare suficiente pentru că românul este snob din naștere. Sunt trei mașini la o garsonieră, nu mai contează că-s ruginituri aduse de la bulgari. Orașul nu a fost proiectat urbanistic de comunişti pentru atâta populație. Normală era o extindere a acestuia pe orizontală, şi nu invers, construind blocuri pe spaţiile verzi. Unde mai pui că se mai găsește câte o instituție deșteaptă care își face sediu fix în centru unde au în faţă două locuri de parcare. Se tolerează foarte mult prostia, de parcă ne obligă cineva să fim prosti, deși ăia sunt destui, s-a văzut la recentele alegeri“.
Vasile B.: „Ca de fiecare dată, păreri pro și contra. Sunt locuri în care se pot construi parcări sub- și supraterane și nu numai, însă nu se vrea. Este plin orașul de mașini care nu au mai fost mișcate de ani mulți, de mașini expuse la vânzare de comercianți ambulanți pe spaţii publice, de mașini ale celor cu firme (unii au cu zecile) parcate pe trotuare, unii parchează de parcă numai ei au mașină (vezi «Parchez ca un bou»). Vine vara și iar se umple trotuarele de bidoane cu apă și alte obiecte care țin locuri ocupate pentru turiști găzduiți pentru a face un ban, sunt stații de autobuz devenite parcări, unii au garaj, dar este mai comod să parcheze pe spațiul public, alții fără jenă parchează și blochează intrări în instituții etc. Da! Este necesară o reglementare bună, crearea de locuri de parcare, semnalizarea corespunzătoare și apoi ridicarea și sancționarea, iar unde sunt reglementări, acțiunea nici nu trebuia întreruptă“.
Cel puţin aceasta este concluzia unui sondaj de opinie derulat de cotidianul ZIUA de Constanţa în perioada 30 ianuarie - 2 februarie.
La sondaj au participat 655 de persoane, dintre acestea, 60% au votat împotriva reintroducerii, la nivelul municipiului Constanţa, a serviciului de ridicare, transportare şi depozitare a maşinilor parcate neregulamentar. Asta în timp ce 40% dintre respondenţi doresc ca automobilele parcate „după ureche“ să fie ridicate şi duse într-un spaţiu special amenajat.
Amintim că, de aproximativ două săptămâni, se află în vigoare hotărârea pentru „completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006“. Pe scurt, documentul mai sus precizat face referire la ridicarea automobilelor parcate neregulamentar.
În Constanţa, de serviciul de transportare şi depozitare a maşinilor parcate neregulamentar s-a ocupat, până la data de 1 aprilie 2015, SC Litoral Connect SRL.
Unii dintre cei care au participat la acest sondaj au lăsat şi comentarii, iar pe unele le redăm în cele ce urmează:
Mihail P.: „Mai întâi să stopeze construcţiile!“
Paul F.: „Da! Pentru că sunt o droaie de nesimţiţi!“
Mihail P.: „Oricând şi oriunde să facă parcări după care să înceapă să ridice toate maşinile parcate ilegal, inclusiv ale lor“.
Gheorghe B.: „Nu! Să facă Primăria locuri de parcare pentru cetățenii și după aceea să vină cu sancțiuni. Vrem spații verzi, nu blocuri pe unde fiecare (…) cu banii construiesc blocuri cu cât mai multe etaje și nu-i interesează că ceilalți cetățeni nu sunt de acord“.
Mihail P.: „Să le depoziteze în faţa Primăriei şi a Prefecturii, poate le ia lumina edililor“.
Vasile M.: „Nu! Să facă întâi locuri de parcare. S-au făcut construcţii în loc de parcări“.
Mihele P.: „Amenzile substanțiale sunt mult mai eficiente şi civilizate, evitând conflictele!“
Alexandru A: „Nu! Să facă parcări înainte să ridice.“
Mihaela A.: „Nu! Este ca şi cum ar intra cineva în casa mea“.
Maximilian H.: „Dacă ar ajunge în contul Primăriei amenzile, ar fi o idee bună, cu condiția să facă din acei bani parcări subterane sau supraterane. Dacă serviciul este folosit de o firmă privată, mai bine să se lase de ridicat, ei nu ştiu decât să încaseze, fără să facă nimic“.
Adrian R.: „Precis e afacerea cuiva“.
Vasile C.: „Vrem parcări, nu ridicări!“
Virgil R.: „Unde ar trebui construite locuri de parcare se dau aprobări cu dedicaţie pentru construcţia unor imobile în special pentru machedoni. (…). Aleşii noştri trebuie să gândească că va veni vremea când va trebui să răspundă pentru aceste fapte!“
Iliescu G.: „Cred că legea este bună pentru nesimţiţi, care parchează pe treceri de pietoni sau în faţa lor, la colţ de stradă şi chiar pe calea de rulare, aşa cum am văzut de nenumărate ori!“
Dragoş B.: „Cum este posibil ca amenda să fie de 150 de lei, iar ridicarea 700 de lei şi îţi mai ia încă 50 de lei pe zi depozitarea, plus că dacă nu plăteşti în 30 de zile îţi confiscă maşina! Să le ridice cu maşinile Primăriei, nu cu ale prietenilor primarului“.
Lucreţia L.: „Da! Când vor fi locuri de parcare!“
Uma P.: „Nu! E un abuz să ridici maşina cuiva, care e un bun personal. Să fie locuri de parcare şi atunci toţi oamenii cu bun-simţ sigur nu mai lasă maşina pe unde apucă. Dar acum se poate fotografia maşina, iar amenda să fie trimisă acasă, asta se poate face“.
Georgică M.: „Mai înainte să ridice maşinile, să asigure locuri de parcare. Sunt foarte mulţi cetăţeni care lucrează în afara municipiului Constanţa şi dacă au o maşina este pentru navetă, nu cum îşi închipuie câte un cretin că de lene sau comoditate nu se circulă cu transport în comun. Ştiu că românul este educat să vadă cum ii moare capra vecinului. Construiţi locuri de parcare, domnilor care conduceţi municipiul Constanţa şi nu aţi făcut decât să băgaţi în buzunar bani“.
Gurahan E.: „În primul rând, administrația locală ar trebui să creeze parcări, nu un context favorabil ridicării maşinilor pe banda rulantă. Nu există locuri de parcare suficiente pentru că românul este snob din naștere. Sunt trei mașini la o garsonieră, nu mai contează că-s ruginituri aduse de la bulgari. Orașul nu a fost proiectat urbanistic de comunişti pentru atâta populație. Normală era o extindere a acestuia pe orizontală, şi nu invers, construind blocuri pe spaţiile verzi. Unde mai pui că se mai găsește câte o instituție deșteaptă care își face sediu fix în centru unde au în faţă două locuri de parcare. Se tolerează foarte mult prostia, de parcă ne obligă cineva să fim prosti, deși ăia sunt destui, s-a văzut la recentele alegeri“.
Vasile B.: „Ca de fiecare dată, păreri pro și contra. Sunt locuri în care se pot construi parcări sub- și supraterane și nu numai, însă nu se vrea. Este plin orașul de mașini care nu au mai fost mișcate de ani mulți, de mașini expuse la vânzare de comercianți ambulanți pe spaţii publice, de mașini ale celor cu firme (unii au cu zecile) parcate pe trotuare, unii parchează de parcă numai ei au mașină (vezi «Parchez ca un bou»). Vine vara și iar se umple trotuarele de bidoane cu apă și alte obiecte care țin locuri ocupate pentru turiști găzduiți pentru a face un ban, sunt stații de autobuz devenite parcări, unii au garaj, dar este mai comod să parcheze pe spațiul public, alții fără jenă parchează și blochează intrări în instituții etc. Da! Este necesară o reglementare bună, crearea de locuri de parcare, semnalizarea corespunzătoare și apoi ridicarea și sancționarea, iar unde sunt reglementări, acțiunea nici nu trebuia întreruptă“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Andrei 04 Feb, 2017 12:20 Creati conditii de respectare a legii Dupa aceea aplicati sanctiuni