113 este numărul de urgență pentru persoanele cu deficiențe de vorbire și/sau auz
113 este numărul de urgență pentru persoanele cu deficiențe de vorbire și/sau auz
11 Jun, 2016 23:53
ZIUA de Constanta
2155
Marime text
A intrat în vigoare numărul de urgenţă 113 pentru persoanele surdo-mute. Pentru a putea utiliza acest număr este necesar să vă înscrieţi în baza de date a Servicului 112. Înscrierea se face printr-un formular online în secţiunea „Serviciul SMS 113", subsecţiunea „Înregistrare", iar dacă toate condiţiile obligatorii au fost îndeplinite şi datele au fost complete și corect introduse, doritorul va primi un SMS de confirmare. După confirmarea datelor puteţi apela numărul 112 în orice situaţie de urgenţă.
Alte două modalităţi de înregistrare în baza de date a serviciului de urgenţă 112 sunt următoarele:
- se mai pot trimite documentele prin Poşta Română, la adresa Splaiul Independenţei nr. 323A, sector 6, Bucureşti.
- la unul din sediile de Telecomunicaţii speciale din Bucureşti sau din ţară se depun documentele de înregistrare la birourile temporare de asistenţă, mai multe informaţii privind această modalitate de aplicare vor apărea pe pagina serviciului de urgență 112.
Actele vor fi trimise într-un plic sigilat la serviciul de telecomunicații speciale, iar actele necesare pentru a vă înregistra sunt:
- cerere de înregistrare( obținută prin mediul online ori de la biroul temporar de asistență a sediilor de telecomunicații speciale);
- copia unui act de identitate a dumneavoastră, ori a unui reprezentant legal( în cazul depunerii de un reprezentat legal a actelor, mai este nevoie și de un act ce dovedește calitatea de reprezentant legal);
- copie doveditoare atestând dizabilitatea.
În urma înregistrării dumneavoastră prin una din cele trei metode puteţi apela în caz de urgenţă numărul de telefon 112, operatorului 112 vă va răspunde, însa nu va urma un dialog cu dumneavoastră deoarece sistemul vă va identifica automat ca fiind o persoana cu dezabiliţăţi de auz şi/sau vorbire şi apelul se va încheia, imediat veți primi un SMS cu textul „Trimiteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului".
În urma acestui SMS primit de la numarul de urgență 113, apelantul va răspunde la SMS descriind pe scurt urgenţa şi indicând adresa exactă, inclusiv județul, pentru o identificare mai ușoară. În urma transmiterii SMS-ului este posibil să mai primiți mesaje din partea operatorului cu întrebări suplimentare. Este indicat să raspundeți cât mai scurt și la obiect cu putință.
Operatorul 112 va transmite către serviciul de intervenție de care aveți nevoie informațiile obținute de la dumneavoastră, astfel primind ajutor în cel mai scurt timp.
Serviciile care pot fi accesate prin acest serviciu sunt același cu cele ale numărului de urgență 112, Pompieri, Poliție, Ambulanță.
O atenționare importantă: acestui număr i se aplica aceleași legi ca numărului de urgență 112, astfel că persoanele care apelează abuziv trimițând mesaje cu informații false riscă să fie sancționate legal cu o amendă între 500 și 1.000 de lei.
Alte două modalităţi de înregistrare în baza de date a serviciului de urgenţă 112 sunt următoarele:
- se mai pot trimite documentele prin Poşta Română, la adresa Splaiul Independenţei nr. 323A, sector 6, Bucureşti.
- la unul din sediile de Telecomunicaţii speciale din Bucureşti sau din ţară se depun documentele de înregistrare la birourile temporare de asistenţă, mai multe informaţii privind această modalitate de aplicare vor apărea pe pagina serviciului de urgență 112.
Actele vor fi trimise într-un plic sigilat la serviciul de telecomunicații speciale, iar actele necesare pentru a vă înregistra sunt:
- cerere de înregistrare( obținută prin mediul online ori de la biroul temporar de asistență a sediilor de telecomunicații speciale);
- copia unui act de identitate a dumneavoastră, ori a unui reprezentant legal( în cazul depunerii de un reprezentat legal a actelor, mai este nevoie și de un act ce dovedește calitatea de reprezentant legal);
- copie doveditoare atestând dizabilitatea.
În urma înregistrării dumneavoastră prin una din cele trei metode puteţi apela în caz de urgenţă numărul de telefon 112, operatorului 112 vă va răspunde, însa nu va urma un dialog cu dumneavoastră deoarece sistemul vă va identifica automat ca fiind o persoana cu dezabiliţăţi de auz şi/sau vorbire şi apelul se va încheia, imediat veți primi un SMS cu textul „Trimiteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului".
În urma acestui SMS primit de la numarul de urgență 113, apelantul va răspunde la SMS descriind pe scurt urgenţa şi indicând adresa exactă, inclusiv județul, pentru o identificare mai ușoară. În urma transmiterii SMS-ului este posibil să mai primiți mesaje din partea operatorului cu întrebări suplimentare. Este indicat să raspundeți cât mai scurt și la obiect cu putință.
Operatorul 112 va transmite către serviciul de intervenție de care aveți nevoie informațiile obținute de la dumneavoastră, astfel primind ajutor în cel mai scurt timp.
Serviciile care pot fi accesate prin acest serviciu sunt același cu cele ale numărului de urgență 112, Pompieri, Poliție, Ambulanță.
O atenționare importantă: acestui număr i se aplica aceleași legi ca numărului de urgență 112, astfel că persoanele care apelează abuziv trimițând mesaje cu informații false riscă să fie sancționate legal cu o amendă între 500 și 1.000 de lei.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii