15 milioane tone de ţiţei tranzitate prin Portul Midia
15 milioane tone de ţiţei tranzitate prin Portul Midia
02 Dec, 2013 10:30
ZIUA de Constanta
1601
Marime text
Grupul Rompetrol, prin compania Midia Marine Terminal (MMT), a atins recent un nivel de peste 15 milioane tone de ţiţei descărcate prin terminalul petrolier din largul Mării Negre, la aproximativ 5 ani de la punerea sa în funcţiune.
“Este un moment important pentru evoluţia Grupului Rompetrol, atingerea unui volum de 15 milioane de tone ţiţei livrat rafinariei Petromidia, prin legătura directă dintre terminalul situat la 8,6 kilometri în largul Mării Negre şi parcul de rezervoare a unităţii de procesare. La aceasta se poate adăuga şi amortizarea în doar 5 ani a investiţiei de peste 100 milioane USD necesare construcţiei şi punerii în operare a terminalului, prin optimizarea procesului de aprovizionare cu ţiţei, reducerea timpului de descărcare, dar şi eliminarea pierderilor tehnologice. Costurile pentru transferul materiei prime către rafinărie au înregistrat în medie o reducere cu 7 USD/tonă faţă de varianta anterioară de aprovizionare prin portul Constanţa, atât prin scurtarea traseului cu circa 33 km, cât şi printr-un control strict al fluxului şi o îmbunătăţire a gestiunii parcului de rezervoare a rafinăriei (400.000 tone)”, declară Ioan Taus, directorul general al Midia Marine Terminal.
Nivelul de 15,4 milioane tone de ţiţei a fost înregistrat prin descarcarea tancului petrolier Altai, cu o încărcatură de aproximativ 94.000 tone de ţiţei pentru rafinăria Petromidia. Aceasta a fost cea de a 31-a navă care a descărcat în acest an la terminalul operat de Midia Marine Terminal şi a 182-a de la punerea în funcţiune a acestuia, în februarie 2009.
Cu o capacitate de transport de 115.000 tdw*, nava este deţinută de compania naţională de transport maritim Kazmortransflot Kazakhstan şi a făcut legătura între porturile Midia şi Novorossiysk Rusia. Compania este parte a KazMunayGas - unicul acţionar al Grupului Rompetrol, iar în 2011 şi-a extins operaţiunile de transport ţiţei şi produse petroliere şi în Marea Neagră - Marea Mediterană prin construcţia a două tancuri petroliere de tip Aframax, o investiţie totală de peste 100 milioane dolari.
“Este un moment important pentru evoluţia Grupului Rompetrol, atingerea unui volum de 15 milioane de tone ţiţei livrat rafinariei Petromidia, prin legătura directă dintre terminalul situat la 8,6 kilometri în largul Mării Negre şi parcul de rezervoare a unităţii de procesare. La aceasta se poate adăuga şi amortizarea în doar 5 ani a investiţiei de peste 100 milioane USD necesare construcţiei şi punerii în operare a terminalului, prin optimizarea procesului de aprovizionare cu ţiţei, reducerea timpului de descărcare, dar şi eliminarea pierderilor tehnologice. Costurile pentru transferul materiei prime către rafinărie au înregistrat în medie o reducere cu 7 USD/tonă faţă de varianta anterioară de aprovizionare prin portul Constanţa, atât prin scurtarea traseului cu circa 33 km, cât şi printr-un control strict al fluxului şi o îmbunătăţire a gestiunii parcului de rezervoare a rafinăriei (400.000 tone)”, declară Ioan Taus, directorul general al Midia Marine Terminal.
Nivelul de 15,4 milioane tone de ţiţei a fost înregistrat prin descarcarea tancului petrolier Altai, cu o încărcatură de aproximativ 94.000 tone de ţiţei pentru rafinăria Petromidia. Aceasta a fost cea de a 31-a navă care a descărcat în acest an la terminalul operat de Midia Marine Terminal şi a 182-a de la punerea în funcţiune a acestuia, în februarie 2009.
Cu o capacitate de transport de 115.000 tdw*, nava este deţinută de compania naţională de transport maritim Kazmortransflot Kazakhstan şi a făcut legătura între porturile Midia şi Novorossiysk Rusia. Compania este parte a KazMunayGas - unicul acţionar al Grupului Rompetrol, iar în 2011 şi-a extins operaţiunile de transport ţiţei şi produse petroliere şi în Marea Neagră - Marea Mediterană prin construcţia a două tancuri petroliere de tip Aframax, o investiţie totală de peste 100 milioane dolari.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii