Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:16 20 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

21 de milioane de euro, kilometrul de autostradă pe ruta Comarnic-Braşov

ro

10 May, 2015 11:53 1915 Marime text
 
Costurile de construcție pentru autostrăzi vor varia între 5 şi 21 milioane de euro, pentru fiecare din cei 1.300 de kilometri promişi, în funcţie de relief.
 
Cel mai scump tronson de autostradă va fi cel dintre Posada şi Surduc de pe Comarnic-Braşov. Şefii de la Transporturi estimează că vor plăti în medie peste 21 milioane de euro pentru fiecare din cei 36 de kilometri de şosea de mare viteză prin munte. Scumpă va fi şi porţiunea de 86 de kilometri dintre Curtea de Argeş şi Sibiu, parte a autostrăzii Sibiu-Piteşti. CNADNR estimează că va plăti între 17 şi 18 milioane de euro pentru fiecare kilometru.
 
Standardele din 2010 avansau însă un cost de aproape trei ori mai mic pentru construirea unui kilometru de autostradă la munte. Pentru autostrăzile din vestul ţării aflate acum în lucru, România a cheltuit între 3 şi 7 milioane de euro pe kilometru. Cum stăm în comparaţie cu alte state?
 
"Croaţia - 6,6 milioane de euro pe kilometru, Slovenia - 6,29 milioane de euro, Germania - 8,5 milioane de euro şi Slovacia – 9,5. La şes", declară Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, citat de digi24.ro.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • La Puscarie 10 May, 2015 13:23 atat Slovenia cat si Slovacia au 80% munte si restul de 20% zona sub-montana (adica dealuri foarte inalte).Tocmai ca acele preturi de in jur de 6milioane sunt la munte, nu la ses. In Germania este 8 milioane, fiindca pe langa barele de fier-beton ei pun si betonul cu alta consistenta, si il amesteca cu bucati de sarma de otel, ca la pistele de avion, asta fiindca daca nu le faci asa, peste 10 ani va trebui sa repari si asta doar fiindca ai acceptat sa se faca betonul fara sarma otelita. In plus, incorporeaza senzori de toate felurile, pun si panourile transparente fonoizolante in calcul, exproprierile, si pretul pamantului in aceste costuri. Cu atatea firmulitze de partid n-o scoatem la capat nici in 200 de ani, cand se stie cat costa o masina Wirtgen pentru facut autostrazi, si cu zece masini Wirtgen pana acum aveam 10.000 de km de autostrada, in 2-3 ani, la costuri de 10 ori mai mici decat cele declarate public de guverne. Ce trebuie sa facem noi cetatenii ca sa impunem ministerului sa cumpere aceste masini si sa angajeze direct oameni pentru a reusi cu bugetele anuale de la noi sa avem si noi in 2-3 ani 10.000 de km de autostrazi (mai avem o gramada in Moldova, nordul Transilvaniei, etc). In Botswana s-a dat lege din anii 50 ca nu poti tu ca stat sa contractezi o firma straina, totul se face cu firme locale, care pot apela la imprumuturi si angaja straini doar pt. know-how, iar astfel cu o zecime din resursele Africii de Sud, nivelul de trai este dublu.