28 de ani de la "parafarea" construirii Canalului navigabil Poarta-Albă-Midia-Năvodari
28 de ani de la "parafarea" construirii Canalului navigabil Poarta-Albă-Midia-NăvodariInițial, canalul a fost început prin munca forțată prestată de deținuții politici din lagărul de la Capul Midia, transformat în a doua jumătate a anilor 1960 în "șantier național al tineretului".
În noiembrie 1982, s-a reînceput întocmirea documentatiei tehnice pentru ramura nordică a Canalului Dunăre-Marea Neagră, în vederea realizării Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari. Construcția propriu-zisă a început în 1983 și a fost finalizată în octombrie 1987. Are o lungime de 31,2 km și este situat între Portul Midia, km 0 al canalului, și confluența cu Canalul Dunăre-Marea Neagră la km 36 al acestuia, în dreptul localității Poarta Albă. La km 3 are o bifurcație (cu o lungime de 5,5 km) ce face legătura cu Portul Luminița. Atât Portul Luminița cât și Ovidiu, sunt parte integrantă a canalului. Printre deţinuţii care au lucrat la construirea canalului se numără Matei Boilă (n. 1926), preot greco-catolic, ulterior senator PNȚCD, Radu Câmpeanu (n. 1922), lider al tineretului liberal, ulterior președinte al PNL și senator, Grigore Dogaru (1921-2009), preot greco-catolic şi Szilárd Bogdánffy (1911-1953), episcop romano-catolic auxiliar de Satu Mare și Oradea.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp