30 de ani de la botezul navei Muntenia devenită Fregata Mărășești. Detalii neștiute
30 de ani de la botezul navei Muntenia devenită Fregata Mărășești. Detalii neștiute
02 Aug, 2016 07:15
ZIUA de Constanta
8468
Marime text
Acum trei decenii, pe data de 2 august 1986, avea loc, în Șantierul Naval din Mangalia, botezul navei Muntenia, la care s-a lucrat, șase ani, între 1979 și 1985.
Era la vremea aceea crucișător ușor port-elicopter. Nava de concepție în totalitate românească, crucișătorul Muntenia avea să devină, după scurt timp, distrugătorul Timișoara, era cea mai mare navă militară fabricată în România.
Nimeni nu mai știe care a fost motivul schimbării numelui, dar așa a rămas până în august 1990, când este reclasificată ca distrugător, iar de atunci va purta numele de Mărășești, în amintirea distrugătorului Mărășești din cadrul Flotilei de Distrugătoare a Marinei Regale Române.
De la 1 aprilie 2001 nava este încadrată în clasa fregate (F 111).
Fregata Mărășești este destinată îndeplinirii misiunilor pe timp de pace, în situații de criză și de război, sub comandă națională sau în cadrul NATO.
Fregata Mărășești este continuatoarea tradițiilor distrugătorului Mărășești, intrat în serviciu la 01.07.1920 și poate îndeplini misiuni de căutare și salvare pe mare (SAR), operațiuni de interdicție maritimă (MIO), supraveghere aerienă și navală, misiuni umanitare, activități de diplomație navală, protecția unor obiective împotriva amenințărilor asimetrice dinspre mare.
A fost prima navă românească care a acționat sub comandă NATO, în iunie 2004, în cadrul Summit-ului NATO de la Istanbul.
A desfășurat zeci de exerciții bilaterale alături de nave militare din S.U.A., Marea Britanie, Franța, Belgia Turcia, Grecia, Spania, Portugalia, Italia, Olanda, Ucraina, Rusia, Georgia și Bulgaria.
În 1998 a fost prima navă de luptă a Marinei române care a ieșit in oceanul Atlantic , după cel de al doilea război mondial, având și elicopter ambarcat la bord, cu care a participat la misiunea Strong Resolve 1998.Tot atunci a fost inregistrat primul zbor al unui elicopter românesc deasupra Mediteranei.
Sursa text: wikipedia.org
Era la vremea aceea crucișător ușor port-elicopter. Nava de concepție în totalitate românească, crucișătorul Muntenia avea să devină, după scurt timp, distrugătorul Timișoara, era cea mai mare navă militară fabricată în România.
Nimeni nu mai știe care a fost motivul schimbării numelui, dar așa a rămas până în august 1990, când este reclasificată ca distrugător, iar de atunci va purta numele de Mărășești, în amintirea distrugătorului Mărășești din cadrul Flotilei de Distrugătoare a Marinei Regale Române.
De la 1 aprilie 2001 nava este încadrată în clasa fregate (F 111).
Fregata Mărășești este destinată îndeplinirii misiunilor pe timp de pace, în situații de criză și de război, sub comandă națională sau în cadrul NATO.
Fregata Mărășești este continuatoarea tradițiilor distrugătorului Mărășești, intrat în serviciu la 01.07.1920 și poate îndeplini misiuni de căutare și salvare pe mare (SAR), operațiuni de interdicție maritimă (MIO), supraveghere aerienă și navală, misiuni umanitare, activități de diplomație navală, protecția unor obiective împotriva amenințărilor asimetrice dinspre mare.
A fost prima navă românească care a acționat sub comandă NATO, în iunie 2004, în cadrul Summit-ului NATO de la Istanbul.
A desfășurat zeci de exerciții bilaterale alături de nave militare din S.U.A., Marea Britanie, Franța, Belgia Turcia, Grecia, Spania, Portugalia, Italia, Olanda, Ucraina, Rusia, Georgia și Bulgaria.
În 1998 a fost prima navă de luptă a Marinei române care a ieșit in oceanul Atlantic , după cel de al doilea război mondial, având și elicopter ambarcat la bord, cu care a participat la misiunea Strong Resolve 1998.Tot atunci a fost inregistrat primul zbor al unui elicopter românesc deasupra Mediteranei.
Sursa text: wikipedia.org
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii