Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
10:13 21 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

45 de persoane au plătit câte 2.000 euro pentru sejururi în Tenerife de care nu au beneficiat

ro

14 Jul, 2015 21:21 1869 Marime text
 
Un număr de 45 de persoane au reclamat la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) - Comisariatul Timiş faptul că au contractat pachete turistice de aproximativ 2.000 de euro în Tenerife de la o agenţie din Jimbolia, fără a mai beneficia de aceste servicii. Reclamanţii, din toată ţara, au încheiat online contracte cu agenţia, valoarea fiecărui pachet fiind de aproximativ 2.000 de euro. Ulterior, cei care au contractat pachete au fost informaţi că zborurile le sunt anulate şi nu au mai putut contacta agenţia de turism şi, în unele cazuri, nici operatorul de zbor.
CJPC Timiş a transmis o invitaţie agenţiei prin care a fost solicitată dovada achitării charter-ului, aceasta neputând fi prezentată. Mai mult, agenţia a solicitat companiei aeriene anularea a nouă dintre cele 15 zboruri contractate. Dacă se face dovada achitării charter-ului către compania aeriană atunci reclamaţiile vor fi redirecţionate către Centrul European al Consumatorilor ECC Net. În caz contrar, ele vor fi redirecţionate către Inspectoratul de Poliţie al Judeţului (IPJ) Timiş.
"ANPC a făcut demersuri solicitând informaţii edificatoare. Vrem să vedem a cui este vina, a operatorului din turism sau a companiei aeriene. Controlul este în plină desfăşurare, iar după finalizare, în funcţie de stabilirea vinovatului ne vom îndrepta ori către Poliţie prin Serviciul de Investigare a Fraudelor, ori către Centrul European al Consumatorilor ECC Net. Sancţiunile vor fi maxime şi întreprindem demersuri pentru a ajuta consumatorii fie de a-şi face vacanţa aşa cum au plănuit, fie de a-şi recupera banii", spune preşedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca.
ANPC îi sfătuieşte pe consumatorii care contractează servicii turistice să verifice dacă agenţia are poliţă de asigurare în caz de insolvenţă, să consulte cu atenţie contractul, în special datele legate de unitatea de cazare şi categorisirea acesteia, detalii legate de mese, mijloace de transport, cuantum avans şi alte termene de plata, să verifice oferta agenţiei, atât online, cât şi în cataloage, şi dacă aceasta corespunde cu realitatea.
Totodată consumatorii ar trebui să fie atenţi în cazul unui preţ suspect de mic. Ei ar trebui să se asigure că agenţia a întocmit toate documentele legate de achiziţionarea unui serviciu (voucher-ul în cazul serviciilor turistice, biletul de transport în cazul serviciilor de transport, asigurare pentru pachetele de servicii turistice, factură, chitanţă sau foaie de vărsământ de la bancă sau extras de cont) din care să rezulte că sunt beneficiarii serviciului respectiv.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii