Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor "Autostrada Sibiu - Piteşti trebuia să întregească coridorul 4 Paneuropean, de la Nadlac la Portul Constanţa"
Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor: "Autostrada Sibiu - Piteşti trebuia să întregească coridorul
09 Oct, 2014 08:49
ZIUA de Constanta
2825
Marime text
Intr-un interviu acordat Ziare.com, Anca Boagiu a explicat ce pericole mari pentru trafic implica inlocuirea autostrazilor cu drumuri expres, criticând în acest sens şi disparitia autostrazii Sibiu-Pitesti si a celei care ar lega Romania de Republica Moldova, dar si faptul ca sumele prezentate drept costuri sunt aproximări care nu au in spate studii de fezabilitate.
Fostul ministru al Transporturilor a atras atentia si asupra situatiei din domneiul feroviar: "Am auzit discutii cum trebuie sa intre DNA sa ii fugareasca pe cei de la drumuri. Eu zic ca e un ochi de deschis si la calea ferata, mult mai mare decat la drumuri si autostrazi."
La întrebarea "Avem un indelung asteptat Master Plan pentru Transporturi. Este realist?", Boagiu a spus: "Din punctul meu de vedere, acest Master Plan e o mare deziluzie, pentru ca reflecta, in primul rand, niste dorinte de partid si nu nevoile Romaniei. Iar cel mai bun exemplu este aceasta gaselnita pentru tronsonul Sibiu - Pitesti care a devenit drum expres din autostrada, care ar fi trebuit finantata din exercitiul financiar 2014-2020 si finalizata in 2016."
Întrebată "Care este, de fapt, diferenta dintre drumul expres si autostrada?", Anca Boagiu a răspuns: "Diferenta e mare. Drumul expres e cu un metru si jumatate mai ingust decat un tronson de autostrada. E un drum cu restrictii de viteza. In cazul autostrazilor, ai o reglementare foarte precisa privind strapungerile, in ce conditii se poate intersecta. Cu drumul expres se poate intersecta orice, se fac semafoare, sensuri giratorii. E clar ca se reduce viteza de transport si cresc riscurile din trafic.
Sa luam exemplul Sibiu - Pitesti. Nu poti sa spui ca faci azi un drum expres si la un moment dat il vei transforma in autostrada. Ce faci? Intri iar sa sapi in munte, aduci din nou frezele. Construiesti Sibiu-Pitesti ca sa ajuti economia nationala. Dacia si Ford folosesc tirurile. In conditii de drum expres, riscul de acrosare e mare. Nu ne putem juca.
Sibiu - Pitesti trebuia ca in 2016 sa intregeasca coridorul 4 Paneuropean, de la Nadlac la Marea Neagra, adica la Portul Constanta, unde trebuia sa asiguram hub regional, trebuia asigurata coerenta intre toate mijloacele de transport si volumele de marfuri, astfel incat sa poti incarca mai departe spre Orient sau sa faci importurile catre Romania."
"Am auzit discutii cum trebuie sa intre DNA sa ii fugareasca pe cei de la drumuri"
Fostul ministru al Transporturilor a atras atentia si asupra situatiei din domneiul feroviar: "Am auzit discutii cum trebuie sa intre DNA sa ii fugareasca pe cei de la drumuri. Eu zic ca e un ochi de deschis si la calea ferata, mult mai mare decat la drumuri si autostrazi."
La întrebarea "Avem un indelung asteptat Master Plan pentru Transporturi. Este realist?", Boagiu a spus: "Din punctul meu de vedere, acest Master Plan e o mare deziluzie, pentru ca reflecta, in primul rand, niste dorinte de partid si nu nevoile Romaniei. Iar cel mai bun exemplu este aceasta gaselnita pentru tronsonul Sibiu - Pitesti care a devenit drum expres din autostrada, care ar fi trebuit finantata din exercitiul financiar 2014-2020 si finalizata in 2016."
Întrebată "Care este, de fapt, diferenta dintre drumul expres si autostrada?", Anca Boagiu a răspuns: "Diferenta e mare. Drumul expres e cu un metru si jumatate mai ingust decat un tronson de autostrada. E un drum cu restrictii de viteza. In cazul autostrazilor, ai o reglementare foarte precisa privind strapungerile, in ce conditii se poate intersecta. Cu drumul expres se poate intersecta orice, se fac semafoare, sensuri giratorii. E clar ca se reduce viteza de transport si cresc riscurile din trafic.
Sa luam exemplul Sibiu - Pitesti. Nu poti sa spui ca faci azi un drum expres si la un moment dat il vei transforma in autostrada. Ce faci? Intri iar sa sapi in munte, aduci din nou frezele. Construiesti Sibiu-Pitesti ca sa ajuti economia nationala. Dacia si Ford folosesc tirurile. In conditii de drum expres, riscul de acrosare e mare. Nu ne putem juca.
Sibiu - Pitesti trebuia ca in 2016 sa intregeasca coridorul 4 Paneuropean, de la Nadlac la Marea Neagra, adica la Portul Constanta, unde trebuia sa asiguram hub regional, trebuia asigurata coerenta intre toate mijloacele de transport si volumele de marfuri, astfel incat sa poti incarca mai departe spre Orient sau sa faci importurile catre Romania."
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii