Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
23:08 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Așa-zisa reformă în educație pregătită de ministrul Curaj a produs rumoare la Academia Română

ro

08 Feb, 2016 18:52 2619 Marime text
 
Felul în care Ministerul Educației și pus în cap să schimbe din temelii învățământul din clasele V-VIII a pus pe jar Academia Română. Membrii acestei instituții nu sunt de acord cu intenția celor de la Minister de a reduce numărul de ore la discipline fundamentale precum istoria, latină şi limba română.
 
Academia solicită ministrului de resort, Adrian Curaj, reanalizarea celor trei variante alte actualului Plan-cadru pentru învățământul gimnazial, alocarea unui număr optim de ore pentru disciplinele limba latină la clasa a VIII-a, limba și literatura română și istorie pentru întreg ciclul V-VIII, precum și pentru celelalte discipline de studiu.
 
Potrivit membrilor Academiei, "excluderea studiului limbii latine și diminuarea numărului de ore la limba și literatura română și istorie (...) reprezintă un pericol”, reprezentanții forului motivând că „vârsta gimnazială, cuprinsă între 10-15 ani, este cea mai propice dezvoltării unei personalități armonioase, deopotrivă sensibilă, rațională și creativă”.
 
"Istoria cu deosebire oferă o perspectivă largă asupra realității, situată în orizontul devenirii, și asigură, astfel, cadrul de integrare și capacitatea de a răspunde provocărilor prezentului. Limba și literatura română dezvoltă capacitatea de înțelegere a noțiunilor, conceptelor, fenomenelor, dar și sensibilitatea, bunul gust, receptarea estetică. Și, desigur, atât de necesara capacitate de exprimare corectă și de structurare a unui discurs cu sens. Latina consolidează cunoștințele de gramatică, de logică, furnizează terminologia pentru majoritatea științelor exacte și, nu în ultimul rând, este purtătoarea unor valori care au stat la baza construirii civilizației europene moderne și contemporane", se menționează într-un mesaj postat pe site-ul Academiei.
 
Imediat a apărut şi reacția ministrului Curaj: „Avem nevoie de stabilitate în domenii-cheie, cum este, de exemplu, istoria naţională, dar şi de inovare şi tehnologii noi în Educaţie. Dezbaterea centrată exclusiv pe aspecte cantitative este contraproductivă. Procesul de elaborare a planului-cadru pentru învăţământul gimnazial este în derulare, termenul asumat pentru adoptarea acestuia prin ordin de ministru fiind sfârşitul lunii februarie. Până în acest moment nu a fost luată o decizie anume, iar dezbaterea pentru găsirea celor mai bune soluţii continuă”.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • aristotel 08 Feb, 2016 22:51 Mai bine se lucra la diminuarea nr. de ore din planul cadru.Sunt foarte multe! Vor sa introduca TIC dar de unde laboratoare si retea de internet? Nici macar manualele digitale nu se pot folosi! NU sunt manuale in scoli si este deja sem.II!!! Romana si istoria este obligatoriu.
  • herodot1 08 Feb, 2016 20:18 Îmi pare rău să o spun dar limba latină nu mai este cazul să fie introdusă în programa învăţământului gimnazial. Ar putea fi introdusă opţional în învăţământul liceal pentru cei care se pregătesc pentru admiterea în facultăţile care er cunoaşterea acestei limbi.