Bursa.ro Corneliu Idu despre Portul Constanţa - „Toate proiectele de investiţii falimentează, dacă se face transferul“
Bursa.ro: Corneliu Idu despre Portul Constanţa - „Toate proiectele de investiţii falimentează, dacă se face
22 May, 2014 09:59
ZIUA de Constanta
4156
Marime text
„Nu am avut niciodată o întâlnire oficială sau neoficială cu primarul Mazăre (poate şi datorită faptului că nu am intrat niciodată într-un club de noapte)“, spune preşedintele Comvex, Corneliu Idu, citat de bursa.ro
Transferul unui pachet de 13% din Portul Constanţa de la Ministerul Transporturilor la Consiliul Local ar duce la falimentul tuturor proiectelor de investiţii în port, iar acesta va stagna economic, ne-a declarat Corneliu Idu, preşedintele „Comvex“, unul dintre cei mai importanţi jucători din port.
După ce în Portul Constanţa au avut loc proteste, la începutul săptămânii împotriva transferului, iar primarul Radu Mazăre a acuzat că sindicaliştii sunt, de fapt, „plătiţi“ de oamenii de afaceri Corneliu Idu şi Gabriel Comănescu, preşedintele „Comvex“, a declarat, în exclusivitate pentru ziarul „BURSA“: „Am certitudinea că satisfacerea dorinţei primarului Mazăre ar avea drept consecinţă falimentul tuturor proiectelor de investiţii prezente şi viitoare, iar portul va fi condamnat la o stagnare economică. Afirm cu toată seriozitatea şi sper ca toată lumea să înţeleagă acest fapt: un port este un obiectiv strategic naţional, iar legislativul şi executivul unui stat au obligaţia de a depune diligenţele necesare în vederea protecţiei legislative şi administrative a portului".
Corneliu Idu a mai adăugat că nu a văzut niciun studiu de impact economico-financiar cu privire la această iniţiativă a primăriei Constanţa, ci „doar declaraţii cu tentă electorală în presa locală şi naţională“.
„Să compari cel mai mare port de la Marea Neagră cu modesta staţiune Mamaia este ca şi cum ai compara un elefant cu un pui de pescăruş“
Potrivit domnului Idu, legea portului este diferită datorită complexităţii şi specificităţii activităţii economice desfăşurate în port: „Să compari cel mai mare port de la Marea Neagră cu modesta staţiune Mamaia este ca şi cum ai compara un elefant cu un pui de pescăruş“, a mai menţionat omul de afaceri, care a mai afirmat că argumentele folosite pentru această tranzacţie sunt derizorii: „Sunt consternat de uşurinţa şi lipsa de seriozitate în privinţa unei schimbări majore pentru acest gigant economic, cum este portul Constanţa. Argumente de genul «portul Constanţa să atingă nivelul staţiunii Mamaia» (n.r. comparaţie făcută de primarul Radu Mazăre) sunt mai mult decât derizorii, greu de catalogat. Nimeni nu vorbeşte de impactul legislativ sau economico-financiar. Din punct de vedere financiar, se pune problema în ce măsură bugetul local poate susţine proiectele de investiţii în porturile maritime? O reparaţie a unui cheu este evaluată la circa 10 milioane de lei. Din declaraţiile domnului Mazăre reiese clar că bugetul local nu va susţine proiecte de finanţare şi dezvoltare ale porturilor maritime (nici nu ar avea cum), ci, dimpotrivă, se urmăreşte reacţia inversă: portul Constanţa să contribuie la creşterea bugetului local“.
Continuarea pe www.bursa.ro
Transferul unui pachet de 13% din Portul Constanţa de la Ministerul Transporturilor la Consiliul Local ar duce la falimentul tuturor proiectelor de investiţii în port, iar acesta va stagna economic, ne-a declarat Corneliu Idu, preşedintele „Comvex“, unul dintre cei mai importanţi jucători din port.
După ce în Portul Constanţa au avut loc proteste, la începutul săptămânii împotriva transferului, iar primarul Radu Mazăre a acuzat că sindicaliştii sunt, de fapt, „plătiţi“ de oamenii de afaceri Corneliu Idu şi Gabriel Comănescu, preşedintele „Comvex“, a declarat, în exclusivitate pentru ziarul „BURSA“: „Am certitudinea că satisfacerea dorinţei primarului Mazăre ar avea drept consecinţă falimentul tuturor proiectelor de investiţii prezente şi viitoare, iar portul va fi condamnat la o stagnare economică. Afirm cu toată seriozitatea şi sper ca toată lumea să înţeleagă acest fapt: un port este un obiectiv strategic naţional, iar legislativul şi executivul unui stat au obligaţia de a depune diligenţele necesare în vederea protecţiei legislative şi administrative a portului".
Corneliu Idu a mai adăugat că nu a văzut niciun studiu de impact economico-financiar cu privire la această iniţiativă a primăriei Constanţa, ci „doar declaraţii cu tentă electorală în presa locală şi naţională“.
„Să compari cel mai mare port de la Marea Neagră cu modesta staţiune Mamaia este ca şi cum ai compara un elefant cu un pui de pescăruş“
Potrivit domnului Idu, legea portului este diferită datorită complexităţii şi specificităţii activităţii economice desfăşurate în port: „Să compari cel mai mare port de la Marea Neagră cu modesta staţiune Mamaia este ca şi cum ai compara un elefant cu un pui de pescăruş“, a mai menţionat omul de afaceri, care a mai afirmat că argumentele folosite pentru această tranzacţie sunt derizorii: „Sunt consternat de uşurinţa şi lipsa de seriozitate în privinţa unei schimbări majore pentru acest gigant economic, cum este portul Constanţa. Argumente de genul «portul Constanţa să atingă nivelul staţiunii Mamaia» (n.r. comparaţie făcută de primarul Radu Mazăre) sunt mai mult decât derizorii, greu de catalogat. Nimeni nu vorbeşte de impactul legislativ sau economico-financiar. Din punct de vedere financiar, se pune problema în ce măsură bugetul local poate susţine proiectele de investiţii în porturile maritime? O reparaţie a unui cheu este evaluată la circa 10 milioane de lei. Din declaraţiile domnului Mazăre reiese clar că bugetul local nu va susţine proiecte de finanţare şi dezvoltare ale porturilor maritime (nici nu ar avea cum), ci, dimpotrivă, se urmăreşte reacţia inversă: portul Constanţa să contribuie la creşterea bugetului local“.
Continuarea pe www.bursa.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii