Christian Gigi Chiru „Carnavalul electoral sufocă oraşele”
Christian Gigi Chiru: „Carnavalul electoral sufocă oraşele”
02 Apr, 2015 11:32
ZIUA de Constanta
2110
Marime text
Senatorul PNL de Constanţa Christian Gigi Chiru a susţinut în Parlament declaraţia politică „Carnavalul electoral sufocă oraşele”. În cuvântarea sa, parlamentarul constănţean a susţinut că finanţarea campaniilor electorale şi provenienţa banilor donaţi în scop electoral reprezintă unul dintre subiectele arzătoare la ordinea zile. Faptul că banii, declaraţi sau nu, se duc pe pomeni electorale, panotaj electoral sau publicitate, ar trebui să fie responsabilitatea fiecăruia. Oricine participă în campaniile electorale trebuie să îşi asume responsabilitatea deciziilor pe care le ia şi a banilor pe care îi cheltuieşte.
„Totuşi, ar trebui să mai avem o responsabilitate, cea faţă de cetăţeni, faţă de oraşele pe care le reprezentăm şi în care candidăm pentru diverse funcţii. România se transformă într-un mare panou electoral în timpul campaniilor, oraşele se împodobesc ca pentru un carnaval grotesc, se nasc dispute, lupte, se fac plângeri la poliţie pentru distrugere de afişe, de bannere sau de alte materiale de promovare. Mai mult, după campanii, urmele electorale rămân şi, trebuie să fim sinceri, ne urâţesc oraşele. În contextul actual, în care se discută despre micşorarea bugetelor de campanie, eu vă propun să începem prin a nu ne mai chinui oraşele”, a spus senatorul Chiru în Parlament.
Senatorul a precizat că, în opinia sa, cea mai bună soluţie este stoparea publicităţii electorale prin afişe, bannere şi tot ceea ce înseamnă promovare outdoor.
„Nu ne lipsesc metodele de a ne promova şi poate că, odată cu această măsură, am învăţa să ne apropiem şi mai mult de cătăţeni, aşa cum ar fi normal, nu doar să îi «asediem» cu afişe electorale, feţe, sigle şi sloganuri”, a mai precizat senatorul Christian Gigi Chiru. Parlamentarul consideră necesară reglementarea publicităţii outdoor pentru înlăturarea a ceea ce se poate numi „poluare vizuală”. Acesta s-a referit la bannerele puse haotic, panourile amplasate „alandala” care, în multe cazuri, îngreunează vizibilitatea semnelor de circulaţie sau a semafoarelor sau reduc vizibilitatea în intersecţii.
„Un model demn de urmat, în acest sens, este oraşul francez Grenoble, primul mare oraş european în care panourile publicitare sunt înlocuite cu copaci. În Grenoble, autorităţile locale au decis să nu semneze un nou contract cu compania care se ocupă de spaţiile publicitare outdoor din oraş şi să planteze arbori în loc. Dacă francezii pot, putem şi noi! Este un prim pas, pentru a ne înfrumuseţa oraşele!”, şi-a încheiat senatorul Christian Gigi Chiru declaraţia politică susţinută în Parlament.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii